Nem akart kétszer ugyanabba a folyóba lépni, és ez volt a veszte az Olasz Nagydíjon Lewis Hamiltonnak, aki a hetedik helyen ért célba Monzában. A McLaren brit pilótája a verseny első felében a 15. rajthelyről feljött a másodikra, és mivel ekkor úgy tűnt, az előtte és mögötte haladók is csak egyszer állnak ki a boxba a futam hátralévő részében, valós esélye volt a győzelemre.
A pálya ekkor már eléggé száraznak tűnt ahhoz, hogy az extrém esős abroncsokról az egy fokozattal szárazabb aszfaltra való, átmeneti gumikra váltson, de mivel szombaton az időmérőn éppen amiatt érte csak el a 15. rajthelyet, mert hasonló körülmények között az átmeneti gumikra váltott, ezt a kockázatot még egyszer nem akarta vállalni. Csakhogy az időmérővel ellentétben ezúttal nem kezdett rá ismét az eső, és azok, akik két-három körrel Hamilton után hajtották végre egyetlen szervizelésüket, már meghúzhatták a gumitípusváltást, ami nyerőnek bizonyult. Hamilton még egyszer mehetett a boxba, és a dobogó helyett a hetedik helyen zárt, egygyel Felipe Massa mögött, akivel szemben így megtartotta első helyét a vb-pontversenyben, igaz, minimálisra, egy pontra olvadt az előnye.
„Jó versenyem volt, amikor esett az eső, én voltam a leggyorsabb a pályán, és az előzések is könnyen mentek – mondta Hamilton. – Ha nem áll el az eső, megnyertem volna a futamot, így viszont a lehető legkisebb kár elszenvedése vezérelt. Nem vagyok annyira csalódott, mint amekkora megkönnyebbülést érzek, hiszen Felipe nem tudta kihasználni helyzeti előnyét.”
Massa ugyanott ért célba, ahonnan elindult, de Hamiltonhoz hasonlóan ő is próbálta a jót keresni a végeredményben.
„Nehéz futam volt, száraz pályán a dobogóra is állhattam volna, esőben viszont nagyon kellett vigyázni – mondta Massa. – Így is dobogós lehettem volna, de Rosberg megelőzése után a sikán átvágása miatt vissza kellett engednem magam elé, és ezzel éppen annyi időt veszítettem, ami miatt a Kubica, Alonso, Heidfeld hármas mögé kerültem. A végén előbb Lewis ellen kellett védekeznem, majd amikor leszakadt, Heidfeldet támadtam, de nem akartam kockáztatni. Örülök, hogy Lewis és Kimi előtt végeztem.”
Massa most már biztos lehet benne, hogy ha úgy alakul, számíthat csapattársa, Kimi Räikkönen segítségére. A finn 20 ponttal áll a brazil mögött, és Stefano Domenicali csapatfőnök az Olasz Nagydíj után kijelentette, hogy Hamilton legyőzése érdekében a csapat számára az a legfontosabb, hogy Massa a lehető legtöbb pontot szerezze meg.
A futamgyőztes Sebastian Vettelnek szinte az egész mezőny gratulált remek teljesítményéhez. A BMW, amelynél tavaly Indianapolisban versenyen bemutatkozott az F1-ben, ugyanakkor nem bánkódik amiatt, hogy lemondott a szolgálatairól.
„Miért bánnánk? – kérdezte Mario Theissen csapatfőnök. – A Red Bull és a BMW támogatásával lett F1-es versenyző, ugyanúgy joguk volt a szerződtetéséhez, mint nekünk. Az idén nagyon rövid idő alatt rengeteget fejlődött, de még van benne legalább tizenöt jó év.”
Theissen Monzában elárulta, hogy addig semmiképpen sem döntenek Nick Heidfeld sorsáról, amíg Fernando Alonso el nem dönti, melyik csapatban versenyez jövőre. Ez azt jelenti, hogy a BMW valóban tett ajánlatot a spanyolnak, akivel hosszú távon számolnak, és aki Räikkönen szerződéshosszabbítása után letett róla, hogy belátható időn belül a Ferrarihoz ír alá.