Váratlan fordulat

Vágólapra másolva!
2008.09.14. 01:09
Címkék
Kimi Räikkönen volt a főszereplő a Formula–1-es Olasz Nagydíj első napján: a délutáni szabadedzésen a leggyorsabb volt a felszáradó pályán, és némi meglepetésre 2010 végéig meghosszabbította szerződését a Ferrarival.

Fernando Alonso két évig nem lesz a Ferrari versenyzője, legalábbis erre lehet következtetni abból, hogy a Scuderia pénteken Monzában bejelentette: egy évvel meghosszabbította Kimi Räikkönen szerződését, így a címvédő 2010 végéig a maranellóiaknál marad Felipe Massa csapattársaként. Azután, hogy a legtöbben azt találgatták, a finn az idén vagy jövőre vonul-e vissza, ez a megállapodás meglepetés.

Räikkönen persze mindig is azt hangoztatta, hogy kitölti 2009 végéig szóló szerződését, de azt is többször hallhattuk tőle, hogy nem akar sokáig az F1-ben versenyezni, mert amit akart, a világbajnoki címet, megszerezte már. Így viszont sorozatban négy évig marad változatlan a Ferrari felállása, ami keresztülhúzza Alonso számításait.

A kétszeres világbajnok tavaly óta többször is azt mondta, hogy a Ferrarinál szeretne versenyezni, és megbízható források azt jelentették, hogy előszerződést kötött az olasz gárdával. Olyannyira hihetőek voltak ezek az információk, hogy szakértői körökben nem is számoltak Räikkönennel a 2010-es pilótafelálláskor, és Alonso kapcsán az volt a kérdés, kivel köt egy évre szóló szerződést 2009-re.

Az utóbbi napokban viszont az a hír látott napvilágot, hogy Alonso a BMW-vel tárgyal, és közel áll egy hároméves szerződéshez. A svájci-német istállónál Nick Heidfeldet váltaná, és Robert Kubica csapattársa lenne.

„Roberttel együtt gokartoztunk, mindig is jóban voltunk, ő az egyik legjobb barátom a Formula–1-es mezőnyben. Szívesen lennék a csapattársa, de még semmi sem dőlt el, néhány héten belül eldöntöm, hol folytatom” – mondta Alonso, aki elégedetlen a Renault-istállóval, ebben az évadban még dobogóra sem állt régi sikercsapatával.

„Az idén már sokszor hallhattuk, hogy aláírt a Ferrarihoz vagy a Renault-hoz, nem lepett meg, hogy most a BMW-vel hozták hírbe. Nem én döntöm el, ki versenyez jövőre a csapatnál, teszem, amit tennem kell, hogy meggyőzzem a vezetőket, jól járnak, ha ragaszkodnak hozzám” – mondta Heidfeld. A BMW-nél egyébként is forr a levegő mostanában, Kubica ugyanis még nem tett le a világbajnoki cím megszerzéséről, de Monzában hangot adott azon aggályának, hogy az utóbbi versenyeken az istálló inkább Heidfeldet teszteli, mintsem neki segítene a vbhadjáratban. Mario Theissen csapatvezető ezt kikérte magának, és leszögezte: a két pilóta szereplése egyformán fontos a BMW számára.

Ahhoz, hogy Kubicának esélye legyen a vb-címre, kellene egy győzelem, úgy, hogy közben Lewis Hamilton és Massa is kiesik. A pénteki szabadedzéseken nyújtott teljesítménye alapján a diadalra még lehet is esélye, hiszen Räikkönen mögött hét századdal lemaradva a második helyen zárta a délutáni tréninget, miután az eső elmosta az első másfél órát. A világbajnokság ennek ellenére egyre inkább kétesélyesnek tűnik, ezért elsősorban Hamiltonra és Massára érdemes figyelni.

A két versenyző is így tesz, a pénteki edzést a negyedik helyen záró Hamilton amolyan lélektani hadviselést kezdve oda is szólt jó barátjának, aki hatodik lett: „Felipe visszaesőben van, nagyon keményen kell dolgoznia, hogy tartani tudja velem a lépést.”

A brazil Valenciában pályafutása századik nagydíjhétvégéjét, Belgiumban századik rajtját ünnepelte győzelemmel, és a Ferrari hazai pályáján is az első helyre tör. A pénteki edzésekből nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, pláne, ha ilyen esős marad az időjárás.

„Néha mi vagyunk a jobbak, néha a McLaren, nehéz megállapítani, kinek mikor van előnye a másikkal szemben” – mondta Massa, hozzátéve, a Ferrari az esőben nehezebben kezelhető, mint a McLaren-Mercedes.

A brazil ennek tudta be Hamilton remeklését a Belga Nagydíj hajrájában eleredő esőben, és Räikkönen is így vélekedett. Hamilton viszont úgy gondolja, nem az autón múlnak ezek a különbségek, hanem neki jobb érzéke van a nedves pályán való vezetéshez, jobban érzi, melyik az a legkésőbbi pont, ahol még fékezni lehet a csúszós pályán. A Räikkönent Belgiumban szabálytalanul megelőző, ezért győzelmétől megfosztott Hamilton fellebbezését szeptember 22-én tárgyalja meg az FIA fellebbviteli bizottsága.

Heikki Kovalainen, a McLaren másik pilótája úgy véli, nem feltétlenül kell esnie az esőnek ahhoz, hogy a McLaren fölénybe kerüljön a Ferrarival szemben, elég, ha hűvös az aszfalt. Ezzel a finn az első, aki az érintettek közül kimondta azt az idei szezonra vonatkozó alapigazságot, hogy a forró aszfalt a Ferrarinak, a hűvös a McLarennek kedvez.

„Minél hűvösebb van, annál jobban nőnek az esélyeink – mondta Kovalainen. – Sőt a nyár végén még azokon a futamokon is versenyképesek voltunk, amelyeken tombolt a hőség.”

A TOVÁBBI MENETREND

SZOMBAT 11.00–12.003. szabadedzés (tv: RTL, 13) 14.00–15.00 hivatalos időmérő (tv: RTL Klub, élő)

VASÁRNAP 14.00 a verseny rajtja (tv: RTL Klub, élő)

Legfrissebb hírek

Győzelemmel kezdtek a magyarok a flag football Európa-bajnokságon

Egyéb csapat
14 perce

Wayne Rooney: Azt hiszik, nem kedvelem Cristiano Ronaldót, de ez nem igaz...

Minden más foci
31 perce

Gyökeres lett a világ legjobb góllövője, de Európában csak második lett

Minden más foci
32 perce

Babos Bence az őszi szezon felfedezettje a fiatalok mezőnyében

Labdarúgó NB I
54 perce

Dupla Tízes: legendás csata vár ránk az FC Barcelona és a Real Madrid között?

Spanyol labdarúgás
1 órája

Milánó 2026: a FIS október végére halasztotta a döntést az orosz sízők indulásáról

Téli sportok
1 órája

Chicagói világklasszis a kiegészítő személyzetből

Népsport
1 órája

Bukovszky Anna a DVSC elleni vereség után: Nem szabad eltemetni magunkat

Kézilabda
1 órája
Ezek is érdekelhetik