Furfangos pálya, amelyen egy pillanatnyi kihagyás is azonnal megbosszulja magát. A gyorsaságimotoros-világbajnokság résztvevői a saját bőrükön tapasztalhatták meg mindezt pénteken, amikor először száguldoztak a trükkös ringen. Talmácsi Gábor például akarata ellenére közelebbi ismeretséget kötött az aszfaltcsíkkal.
„A szabadedzés utolsó körében elestem – mondta a magyar pilóta. – Esett, a pálya tele volt tócsákkal, és nekem kockáztatnom kellett, ha gyors akartam lenni. Az egyik vízátfolyásnál a motor megcsúszott, és kiment alólam, úgyhogy meg kellett elégednem a harmadik hellyel.”
A pályával kapcsolatban Talmácsi elmondta, eléggé veszélyesnek tartja, mert meglehetősen hepehupás, ennek következtében megáll rajta a víz, ráadásul három különböző típusú aszfaltból épül fel: nagyon régi, közepesen régi és vadonatúj, utóbbi nyilván jóval kevésbé tapad, mint az előbbiek.
„Nem mondom, hogy ez a világ legbiztonságosabb pályája, ahhoz képest, hogy amikor a Hungaroring felvetődött vbhelyszínként, azt mondták, nem lehet ott verseny, én azt mondom, az sokkal kevésbé veszélyes, mint az egyenesben két betonfal között száguldani. De nem akarok több rosszat mondani a pályáról, hiszen ez az autósport szentélye, és számomra végül is jól kezdődött a hétvége” – folytatta Talmácsi.
Persze vannak apróságok, amelyek mindenki számára újdonságot jelentenek: például van két döntött rázókő, amelyen „érdekes” befordulni, s egy szakaszon az aszfalt olyan, mintha fésűt húzogattak volna rajta – ez a minél jobb tapadást szolgálja.
„Trükkös helyszín, ki kell tapasztalni, hol lehet húzni a gázt, és hol kell elvenni a gyorsaság érdekében – vélekedett Talma. – Előfordul, hogy lassan kell bemenni egy kanyarba a jobb kigyorsítás érdekében, s van olyan forduló is, amelynek a közepén van egy törés, tehát nagyon észnél kell lenni. Ez egyébként is igaz, a délelőtti esés figyelmeztetés volt. Azt üzente: csak nyugi, nem kell kapkodni.”
A délutáni időmérésen felgyorsultak az események – csakúgy, mint a pilóták. Az olasz Lorenzo Zanetti több mint négy másodperccel jobb köridőt repesztett, mint a délelőtt elsőként végző Andrea Iannone. Talmácsi sajnos megint elesett, a tréning 12. percében, négy kör megtétele után csúszott ki alóla a motor. Ezt követően már nem tudott visszatérni a pályára, s bár addig vezetett, a végére a 11. pozícióba csúszott vissza.
Ennél is nagyobb baj, hogy az esés után kórházba kellett szállítani, mert nagyon fájlalta a bal kezét, amely pillanatok alatt a duplájára dagadt. Talma keze az eséskor az aszfalthoz vágódott – először azt hitte, hogy csak a tenyere fájdult meg, de az alaposabb vizsgálatnál kiderült: eltört a sajkacsontja (a csuklóban lévő egyik apró csont).
„Kórházban vagyunk, azonnal elkezdték a lézeres kezelést – mondta Stefano Favaro, a pilóta menedzsere. – Reggel idehozzák a klinikára a kuplungkart, ahol megpróbálnak olyan speciális rögzítést készíteni, amelynek segítségével kezelni tudja a kuplungot. Fájdalomcsillapítót adnak neki, így próbálja meg teljesíteni a szombati szabadedzést. Nyugtatgatnak minket, hogy más is versenyzett már hasonló sérüléssel, s Gábor semmiképpen sem szeretné kihagyni a futamot, úgyhogy bizakodóak vagyunk.”
Nem csoda, hogy reménykednek, hiszen ez a verseny nagyon fontos a végeredmény szempontjából: ha szerencsésen alakulnak a dolgok (jóval szerencsésebben, mint pénteken), akkor Talma átveheti a második helyet a pontverseny összetettjében. Ehhez azonban az kellene, hogy bírja a keze.