„Balázs felkötötte a nyúlcipőt, iszonyatosan gyors volt egész délelőtt” – vélekedett Spitzmüller Csaba, s amint mondják, egy versenyző szájából (pláne ha ilyen remek pilótáról van szó, mint „Spici”) a legnagyobb elismerés a dicséret. Más kérdés, hogy a háromszoros abszolút bajnok Benik Balázs nem tudott kifejezetten örülni neki, mivel a hetedik szakasz után a verseny feladására kényszerült. Vezető pozícióból, egyértelmű esélyesként.
„Már a rajt után, az első féktávon éreztem, hogy valami gond van, aztán a szakaszon végig szinte kezelhetetlen volt az autó – mondta Benik. – Utóbb kiderült, eltört a féltengely, és bár ott álltak a mérnökeim, és próbálták mondani, hogy mit csináljunk, tehetetlenek voltunk. Sajnálom, mert ezzel elúsztak bajnoki esélyeink…”
Persze matematikailag ez nincs így, de tény, Benik sokat veszített a kieséssel, hiszen az idén nem lehet mínuszolni, minden futam eredménye számít a végelszámolásnál. Úgyhogy ha marad a mostani sorrend, Spitzmüller és Turán Frigyes nagyon elhúz tőle.
De ne szaladjunk ennyire előre!
Spitzmüller 17.1 másodperccel vezet a versenyben, pedig pokolian indult a napja: az autójában „szétesett” egy csapágy, úgyhogy a Lancer emiatt eléggé instabillá vált. A következő körben már felvette a ritmust (mínusz egy defekt Cereden), a finis pedig neki kedvezett.
„Elég nagy az előnyünk, de semmiképpen sem megnyugtató – mondta Spitzmüller. – Sok az a kilenc gyorsasági, ami hátravan, és Turán Frici veszélyes ellenfél.”
Ezt Turán is így gondolja – feltett szándéka, hogy nem hagyja elmenni a „hajót” – sőt, támadásba lendül. A szombati második körben rosszul választott gumit, a végén azonban lendületbe jött, szakaszt nyert, és jócskán faragott a hátrányából. Közelebb került a tűzhöz. Csakúgy, mint Herczig Norbert, aki úgy érzi, most először hozta ki az autójából a maximumot (ahogy ő fogalmazott:
„Harapunk, mint az oroszlán…”). Élvezi a versenyt, lemaradását reálisnak érzi – ez már az autók kora közötti kéthárom évből adódik.
Óriási csata dúl a negyedik helyért is a helyiek nagy kedvence, Turi Tamás és ifjabb Érdi Tibor között. A rutin és az ifjonti hév csap itt össze – két gyémánt csiszolja egymást. Néhány tized ide, néhány meg oda – a nap végén, kilenc gyorsasági után 1.2 másodperc közöttük a különbség. Szinte semmi, mintha minden kezdődne elölről, s ez remek látványosságot ígér a népes közönségnek vasárnapra.