A 4200 üzletből álló lánc szinte teljesen lefedi az országot, nincs még egy olyan bolthálózat, amelyik jelen van a legkisebb községek, falvak többségében is. Se szeri, se száma az óvodák, iskolák, kisebb sportegyesületek támogatásának: a falvakban a Coop segítsége az egyik legfontosabb támasza a különféle intézményeknek.
„Nem sokan maradtunk magyar kereskedők az országban, ahhoz, hogy pozícióinkat megőrizzük, szükség van a társadalmi szerepvállalásra, ami előnyt jelenthet, különösen azokon a kisebb településeken, ahol szinte egyedül maradtunk támogatási szándékkal” – mondta Csepeli Lajos, a Coop Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke.
A vállalatcsoport ezen túlmenően különösen büszke saját szakközépiskolájára Kecskeméten („Örülnénk, ha minden középiskola így nézne ki Magyarországon” – jegyezte meg Csepeli Lajos), és nemrég kötöttek együttműködési megállapodást a Szolnoki Főiskolával is, amely a humánerőforrás utánpótlása szempontjából is sokat jelenthet.
A Coop-csoport vezetői mindenesetre optimisták: az előrejelzések egyébként is fogyasztási növekedést jeleznek 2008-ra, így a kereskedelmi láncok mezőnyében folyamatosan a második helyen álló, az eredményeit 10.5 százalékkal még tavaly is növelő üzletlánc tovább erősítheti pozícióit. Az 1997-es 157 milliárdról tíz év alatt 440 milliárdra nőtt a Coop árbevétele – tudtuk meg Murányi László vezérigazgatótól, 2000 óta pedig a cég megkétszerezte részesedését a hazai élelmiszer-kereskedelmi forgalomból – nem véletlen, hogy 2007-ben megkapta az „Év franchise-rendszere” kitüntetést. A vezérigazgató azt is elmondta, hogy a hatékony működést nagyban segíti az a saját integrált informatikai rendszer, amely összekapcsolja az üzlethálózatot.
Ez a rendkívül szilárd háttér teszi lehetővé, hogy a Coopcsoport a megannyi kisebb támogatás mellett a magyar olimpiai csapat arany fokozatú főtámogatója legyen – és ezen belül a vállalat külön is szponzorálja a kétszeres olimpiai bajnok férfi vízilabda-válogatottat, továbbá a női kézilabdaegyüttest, amely minden nagy versenyen éremesélyesként indul. „A sport felértékelődött a marketingpiacon, ma már igen éles a verseny, hogy ki lehet társa a legjobbaknak – és mi örülünk, hogy partnerei vagyunk az olimpikonoknak”
– fogalmazott Csepeli Lajos, akiarra is felhívta a figyelmet, hogy az olimpia mint összetartó erő az egész ország számára fontos, a Coop pedig akcióival a legkisebb településre is „elviszi” az ötkarikás eszmét. A kezdeményezés négy éve fantasztikus sikert aratott: minden egyes Coop-üzletben alá lehet írni egy szalagot, amelyen a magyar versenyzőknek üzenhetnek a betérők. „Így egyrészt a vásárlók már most minden alkalommal találkozhatnak az olimpiával, másrészt jelzést kaphatunk, mennyire fontosak a játékok, a magyarok buzdítása az egész ország számára” – mondta az igazgatóság elnöke. Csepeli Lajos reméli, hogy az idén megdől az Athén előtt felállított csúcs: 2004-ben 10 kilométernyi szalag gyűlt össze tele üzenetekkel, és bizakodnak, a 4200 üzletben rendszeresen megforduló vásárlók ezúttal „hosszabban” biztatják a Pekingbe induló olimpikonokat. Július közepéig lehet üzenni, ezután az összegyűjtött szalagokat a Coop-csoport vezetői az ünnepélyes csapatgyűlésen adják majd át a résztvevőknek. A nagyobb településeken olimpiai roadshow-val is csalogatják majd az érdeklődőket: 126 helyszínen találkozhatnak a múlt nagyjaival, olimpiai érmesekkel.