„Izgalmas volt! Roppant nagy tócsák voltak a pályán, előfordult, hogy egyenesben úszott a motor a víz tetején” – adott képet a mugellói időjárási és pályaviszonyokról Talmácsi Gábor, a nyolcadliteres kategória címvédője. Talma a délelőtti szabadedzésen a második leggyorsabb volt, az időmérésen pedig a hetedik helyre hozta fel magát az utolsó pillanatban. A tréning elején sokáig a második helyen állt, majd a boxba hajtott, hogy állítsanak a motorján (mivel többször „ledadogott”, és eléggé erőtlennek is érezte a magyar világbajnok), s amikor a tréning végén újra a pályára hajtott, már csak a huszadik idő volt az övé.
Az eső vigasztalanul esett.
Talmának nyolc perce volt arra, hogy javítson, igaz, túl sokat kockáztatni nem lett volna értelme, mivel az időjósok csak péntekre ígértek csapadékot, a hétvége további részére nem, így valószínű, hogy az első időmérő eredménye nem lesz mérvadó. Talma azért csak száguldott, és javított is az első két szektorban – a pálya felénél még úgy tűnt, megjavítja a leggyorsabb, Pol Espargaro idejét, végül azonban be kellett érnie a hetedik hellyel.
„A szokásosnál gyengébb volt a motorom, nem is értem, miért, de eléggé nehéz volt vele gyorsan menni, főleg vízen – mondta Talmácsi. – Az utolsó körben is az említett erőtlenség miatt sodródtam le a rázókőre, és kénytelen voltam elvenni a gázt, mert a nyolcadliteres motor ilyen helyzetekben könnyen átdob.”
A magyar még azt is hozzátette, kíváncsi, milyen időeredmények születnek szombaton és vasárnap szárazon, mert ez az a pálya, amelyen a 125 köbcentis pályacsúcsok is megdőlhetnek. Eddig ugyanis a legkisebb kategória versenyzői rendre lassúbbak voltak, mint tavaly.
Az egyetlen ember, aki nem várja a napsütést, sőt ha segítene, tán még esőtáncot is járna, az Tóth Imre, a 250 köbcentis kategória magyarja. Tóth immár sokadik alkalommal bizonyította, esőben vélhetően folyamatosan pontszerző lenne a negyedliteresek között – egyrészt azért, mert nagyon érzi a motort vízen, másrészt pedig azért, mert ilyen körülmények között szinte eltűnnek a technikai különbségek.
Tóth sokáig az ötödik helyen motorozott, és csak a hajrában szorult vissza a még mindig nagyon előkelőnek számító tizedikre – teljesítményének értékét az mutatja a legjobban, hogy jó néhány sztárt megelőzött, köztük a világbajnok Roberto Locatellit, a vb-ezüstérmes Hector Faubelt, a nagydíjgyőztesek soráról már nem is beszélve. „Jó lenne végre megragadni a lehetőséget, ehhez azonban az eső is kellene...” – mondta Tóth. Csapattársa, a spanyol Hector Barbera a gyári motoron a harmadik pozíciót harcolta ki az időmérésen, amelyen Mattia Pasini diktálta az iramot. A királykategóriában, a MotoGP-ben délelőtt a kawasakis John Hopkins, délután a vérbeli esőmenő Chris Vermeulen volt a leggyorsabb. Ez azonban nem mérvadó, ha szombaton száraz pályán száguldanak.







