„Óriási pluszt ad csapatunknak Ferjan Matej csatasorba állítása. Amellett, hogy rendkívül ponterős versenyző, jelenléte önbizalmat ad a többi versenyzőnek is” – mondta Tihanyi Sándor, a magyar válogatott csapatkapitánya a miskolci salakmotoros csapatvilágbajnokság előtt.
Szükség is volt az önbizalomra, hiszen a magyar, német, lett, amerikai négyesből csak az első helyezett juthatott a Világkupába, azaz a világ legjobb nyolc csapata közé. A korábbi Grand Prix-menő Ferjan tavaly kapta meg a magyar útlevelet, így számára ez volt az első világverseny, amelyen válogatottunk számára gyűjtötte a pontokat.
Világklasszishoz méltón kezdett: a verseny első szakaszában mindkét futamát megnyerte, s ezzel nagy érdemeket szerzett abban, hogy a tizedik etap után a mieink két ponttal vezették a mezőnyt. A várakozásnak megfelelően a fiatal német gárda tapadt a magyarokra, ám az némi meglepetést keltett, hogy az emberhátrányban lévő lettek is tartották a lépést a favoritokkal (a letteknél a benevezett Andrejs Koroljovs nem indulhatott, mert lett helyett lengyel útlevele van). A viadal előrehaladtával magyar–német párviadallá szűkült a derbi, ráadásul a riválisok egyre jobban elkapták a fonalat, az utolsó öt futam előtt három ponttal vezetett a Tobias Kroner által vezetett csapat. A sors furcsa fintora, hogy az addig veretlen német versenyző nem szerzett pontot az utolsó futamában, viszont a magyarok jól hajráztak, így a két csapat azonos pontszámmal zárta a versenyt.
Különfutam döntött az első helyről, azaz a Világkupába jutásról, amiért magyar részről Ferjan, míg a riválistól Kroner szállt harcba. A párviadal mindössze egy másodpercig tartott, ugyanis a start pillanatában a német versenyző motorja ismét csütörtököt mondott, így a magyar versenyző ellenfél nélkül teljesítette és nyerte meg a futamot. A csapat ezzel kiharcolta a Világkupában való szereplést, ami az utóbbi évek legnagyobb sikere.