Michael Schumacher első ferraris világbajnoki címének megszerzésekor, 2000-ben mindenki 1979-et emlegette, a Scuderia ugyanis azóta várt az egyéni világbajnoki címre. Jody Scheckter 29 évvel ezelőtti vb-címe azóta kissé a feledés homályába került, de szombaton ismét volt ok viszszaemlékezni a dél-afrikai pilóta 1979-es menetelésére: legutóbb ugyanis ő és csapattársa, Gilles Villeneuve révén foglalta el az első rajtsort Monte-Carlóban a Ferrari-istálló.
Azóta mindössze kétszer, 1996-ban és 2000-ben indult Ferrari a pole pozícióból a hercegségben, de Michael Schumacher csapattársai – előbb Eddie Irvine, majd Rubens Barrichello – nem értek oda a második rajtkockába. A Ferrari 2001 óta nem tud nyerni Monte-Carlóban, ezért néhány éve előre leírják a vörös gépeket a szűk utcákon. Az idén azonban rendkívül jó esélye van arra, hogy újra ünnepelhessen a Riviérán, hiszen a kvalifikáció mindhárom szakaszát megnyerő Felipe Massa és a vb-éllovas Kimi Räikkönen meg tudta verni a mclarenes Lewis Hamiltont, és az első sorból indulva kézben tarthatja a 78 körös viadalt.
Már ha végigmegy a 78 kör. Az időjárás ugyanis megtréfálhatja a mezőnyt, a hercegséget szombat reggel és délben is eláztató felhők ugyanis várhatóan vasárnap is megérkeznek, és ha a futam ideje alatt ered el az eső, a rajtsorrend és a futam végeredménye között minimálisra csökken az összefüggés.
Ha viszont nem esik, a Ferrari taktikáján múlik, sikerül-e győzelemre váltani az első sorból való indulást. Hamilton ugyanis nagyon erős – csak 52 ezreddel kapott ki a rajtelsőtől –, és ha Massa és Räikkönen csatázhat egymás ellen, nem tudják lerázni a britet, aki jó ütemű boxkiállásokkal elébük kerülhet. A mclarenes előzte már meg pályán a finnt (tavaly Monzában) és a brazilt (két hete Isztambulban) is, de Monacóban azért ez már-már lehetetlen. Jó taktikával viszont lehet keresnivalója Hamiltonnak, akit biztosan csak úgy állíthat meg a Scuderia, ha az első kanyarban másodikként forduló ferraris hátvédet játszik az éllovasnak, és így az jócskán elhúzhat az első boxkiállásig.
A rajtnál Hamiltonnak roppant nehéz dolga lesz; egyrészt mert a Ferrarik nem szokták elrontani az indulást, másfelől mert a monacói célegyenes vége rendkívül szűk, szinte képtelenség előzni benne. A Ferrarinak áll a zászló, de azért koránt sincs még lefutva a verseny.
Hamilton mellől csapattársa, Heikki Kovalainen rajtol, mögülük pedig Robert Kubica és a csütörtöki formáját szombatra is átmentő Nico Rosberg. Csapattársaik ugyanakkor leszerepeltek, akárcsak a hetedik helyezett Fernando Alonsó. Nelsinho Piquet az idei hat időmérőből harmadszor nem jutott túl az első szakaszon, ami nem ígér sok jót számára.
Az időmérőn David Coulthardnak jutott a leglátványosabb szerep, a skót a második szakasz hajrájában az alagútból kijövet a szalagkorlátnak csapta Red BullRenault-ját, amely összetört. A skót jól van, nincs veszélyben vasárnapi indulása.