A hagyományoknak megfe lelően nem pénteken, hanem csütörtökön tartják meg a Monacói Nagydíj első két szabadedzését. A két, egyenként másfél órás tréningen a Toro Rossónak lesz a legtöbb tennivalója, a Red Bull B-csapata ugyanis ezen a hétvégén veti be először nagydíjon új autóját, az STR3-at. Ugyanakkor ha valakinek nem okoz gondot az átállás, az éppen a faenzai gárda, hiszen készen kapja a kasztnit a Red Bulltól.
A Minardi jogutódjának „csupán” annyi a tennivalója, hogy az anyaistálló által az első öt versenyen kipróbált négykerekűben a Renault motor helyére a Ferrari V8-asát helyezze, és összehangolja a kasztnit az erőforrással. Az átállás persze nem egyszerű, az STR3 eredetileg Törökországra tervezett első bevetését Sebastien Bourdais tesztbalesete miatt el kellett halasztani. A múlt héten Dél-Franciaországban három napon át gyakoroltak a géppel, és a zavartalan próba után a technikai részleg vezetősége zöld utat adott a kocsinak.
„Bátorság és őrültség is kell ahhoz, hogy valaki Monacóban vesse be új autóját, főleg úgy, hogy napok óta szakad az eső a hercegségben, és a hét végére sem várható jelentős változás – mondta Giorgio Ascanelli, a csapat technikai igazgatója. – Ugyanakkor a csütörtöki edzések miatt pénteken lesz egy teljes napunk arra, hogy elemezzük az adatokat és hangoljuk a kocsit.”
Ascanelli szerint körönként fél másodpercet nyerhetnek az új autóval, ezért megéri kockáztatni. Sebastian Vettelnek öt rajthelyes büntetéssel is számolnia kell, az új autóba ugyanis új váltó kell, és a cserét (a négyversenyes cikluson belül) az idén már büntetik. Sebastien Bourdais azért ússza meg, mert kiesett Isztambulban.