Nincs annál bosszantóbb, mint amikor filléres alkatrész megy tönkre a több tízmilliós versenyautóban. Jó, a pilóta számára az talán még sokkal roszszabb, ha ő hibázik – a végeredmény azonban ugyanaz: miközben a többiek száguldanak, a pórul jártak a pálya szélén állva realizálják, hogy „elvették a játékukat”. Sajnos ifjabb Tóth János és Tagai Róbert ebben a cipőben járt pénteken a kis világbajnokságnak is titulált IRCsorozat portugál futamán. Az első gyorsasági szakasz még simán ment (ráhangolódásként 18. időt autózott a magyar páros), a másodikon azonban megtörtént a baj.
„A második szakasz második kilométerénél kigyulladt egy lámpa a műszerfalon, azt jelezte, hogy nincs töltés – mondta ifjabb Tóth. – Nem álltunk meg rögtön, de a szakasz felénél az autó végképp megadta magát… Az egyik kábel szakadt le a generátorról, valószínűleg a rázkódástól, mert abban volt részünk bőven a murvás pályákon.”
A mostani idénykezdet kísértetiesen hasonlít a tavalyihoz – akkor a belga viadallal kezdett ifjabb Tóth, és a motorja állt meg. Bármit megtesznek annak érdekében, hogy legyen végre egy nyugodt versenyük, amelyen a hétszeres abszolút bajnok megmutathatja, mit tud valójában a Peugeot 207 S2000-essel. Arra most is lesz lehetőség, igaz, ifjabb Tóth eredetileg nem úgy tervezte, hogy tét nélkül száguld a záró napon. De ha már így adódott, megteszi, a versenykilométerek jól jöhetnek a jövő hónapban esedékes belga viadalon.
„Ez az első versenyünk az idén, úgyhogy nem baj, ha gyűjtünk néhány pluszkilométert. Ebben a pokolian erős mezőnyben ugyanis egy nap alatt is sokat lehet fejlődni” – mondta ifjabb Tóth, akire hat gyorsasági szakasz vár szombaton.
A verseny összetettjében Luca Rossetti vezet, de nem lehet kifejezetten nyugodt, hiszen előnye mindössze 2.4 másodperc Nicolas Vouilloz-val szemben. A korábbi világbajnok veterán Didier Auriol pályafutása első IRCviadalán ötödik.
Eredmények a 20. oldalon