A 11 istállóból ebben a szezonban is csak a Ferrari és a McLaren vág neki reális győzelmi esélyekkel a futamoknak, Fernando Alonso egyelőre csak az esőben bízhat

Vágólapra másolva!
2008.03.14. 23:32
Címkék

A 2007-es idényhez hasonlóan az idei Formula–1-es szezonban is a Ferrari és a McLaren csatája várható. Az idén is négy pilóta küzd majd meg a futamgyőzelmekért, bár a szakértők és a szurkolók szerint a vb-versengés megközelítőleg sem lesz olyan kiélezett, mint egy éve. Összeállításunkban a világbajnokság öt leendő főszereplőjét vetettük össze, s az évadnyitó előtti várakozásaikat is taglaljuk.

Szempontok:

1. Motiváció 2. Háttér 3. Várakozás 4. Esély a vb-címre (az NSO-szavazásban három százalék másra voksolt, ezért nem jön ki a száz százalék)

KIMI RÄIKKÖNEN

1. Ha rossz autója van, nem töri össze magát a jó eredmény érdekében, hamar beletörődik esélytelenségébe. Ugyanakkor tavaly megmutatta, hogy képes felállni a padlóról. Nem szabad lebecsülni, a vb-cím birtokában sem fog hátradőlni.

2. A Ferrari remek autót készített, a pilótákat segítő elektronikus eszközök betiltása ellenére is könnyen kezelhető.

Räikkönennek nagyon fekszik a kocsi, ami nem jó előjel a vetélytársaknak.

3. „Versenyképes autóval érkezünk Melbourne-be, a csapat felkészültebb, mint tavaly. A tökéletes tesztek után erősek leszünk, mindkét világbajnoki címért harcba szállunk.”

4. Egyértelműen ő a világbajnokság esélyese, valószínűbb, hogy megnyeri, mint hogy nem.

NS-TIPP: 51%

NSO-SZAVAZÁS: 60%

LEWIS HAMILTON

1. Hamilton tavaly az ismeretlenbe ugrott, és sokáig talán fel sem fogta, mekkora sikereket arat. Az idén nyugodtabb lesz, de kérdéses, hogy felfogásának megváltozásával tud-e javítani eredményein.

2. A McLaren meglepően gyors volt a felkészülés során, de hogy valójában mit tud, az első versenyen derül ki.

3. „Tökéletesen megbízunk az autóban, a remek teszteredményeknek akkor tudunk igazán örülni, ha az első viadalon nyerünk. Fel kell vennünk a versenyt a Ferrarival, csak úgy lehet esélyünk a vbcímek megszerzésére.”

4. Ha valaki, Hamilton megszorongathatja Räikkönent, de ehhez a finn botlásai kellenek.

NS-TIPP: 24%

NSO-SZAVAZÁS: 16%

FELIPE MASSA

1. Tavaly balszerencsés volt, az idény végi műszaki és egyéni hibák a vb-dobogójába kerültek. Tudja, hogy nem rajta múlt, készen áll a visszavágásra. Azonban Räikkönen bombaerős rajttal korán elveheti a kedvét.

2. A csapatvezető-váltás nem tesz neki jót, Jean Todttal szemben Stefano Domenicalihoz Räikkönen áll közelebb. Az új szabályok sem neki kedveznek, sok nehézsége lehet.

3. „Jó rajtot kell vennünk, de mivel nagyon kiélezett csatára számítunk az év során, nem engedhetünk meg magunknak üresjáratot.”

4. Nem valószínű, hogy Massa megveri Räikkönent, így a vb-címre sincs sok esélye.

NS-TIPP: 14%

NSO-SZAVAZÁS: 6%

HEIKKI KOVALAINEN

1. Rettenetesen kezdte, jobban folytatta a tavalyi idényt, és a második félévben nyújtott teljesítményéért mclarenes szerződést kapott. Kell-e nagyobb motiválóerő ennél?

2. Tavaly nagy csapat gyenge autójában mutatkozhatott be az F1ben, az idén egy másik nagy csapat jó autóját kapja meg. Könnyen megértetheti magát a McLarennél, ahol Mika Häkkinen és Kimi Räikkönen után nagyon tisztelik a finneket.

3. „Nem akarom rögtön az első futamon megváltani a világot, először is meg akarom érteni magam a szerelőimmel. Ha egyszer olajozottan működik a csapat, ráérek merészebb célokat kitűzni.”

4. Ha meg tudja csinálni Hamiltonnal, amit a brit tett Alonsóval, a vb-cím lehet a jutalma.

NS-TIPP: 10%

NSO-SZAVAZÁS: 2%

FERNANDO ALONSO

1. Három év után először nem a világbajnoki címért csatázik a spanyol. Kérdéses, az új kihívás, hogy a középmezőnyből kell felhoznia csapatát, mennyire dobja fel, és mikor fásul bele a munkába. Az eredmények javulása tarthatja benne a lelket.

2. A Renault-nak körönként egy másodperc hátránya van a két élcsapattal szemben, amit nem könnyű ledolgozni. Viszont a franciáknál Alonso egyértelműen első számú pilóta, s mivel érte dolgozik a csapat, kiemelkedhet a középmezőnyből.

3. „Nem lesz könnyű az első futam, de már nagyon várom a rajtot. Az autó még nem versenyképes, de bármi megtörténhet, esőben pedig bárkinek lehet esélye.”

4. A Renault-val egyelőre még a futamgyőzelem is távoli célnak tűnik.

NS-TIPP: 1%

NSO-SZAVAZÁS: 13%

Új szabályok 2008-ban

Az első motorcsere az idén nem jár büntetéssel

ECU. Az idén minden csapat a McLaren Electronic System és a Microsoft által közösen gyártott vezérlőegységet (Electronic Controling Unit) használja. Az ECU nem képes a kipörgésgátló, a motoros fékrásegítés és egyéb, a pilótákat segítő eszköz futtatására, így a pilótáknak nehezebb lesz az autóvezetés.

MOTOR. Két versenyt (szombat és vasárnap) kell kibírniuk. Az időmérő előtti tiltott csere esetén tíz rajthely a büntetés, a kvalifikáció elkezdése utáni módosításért a rajtrács végére sorolják a pilótát. Az év első, meg nem engedett cseréje után még nincs büntetés.

VÁLTÓ. Négy futamot kell kibírniuk, tiltott csere esetén öt rajthely a büntetés. A viadal feladása esetén büntetés nélkül lehet cserélni, és újraindul a négyversenyes ciklus.

KASZTNI. A versenyzők fejének védelme érdekében megemelték a pilótafülke nyílását. A tartalékautót betiltották, azaz legfeljebb két felkészített autó lehet egy-egy csapat garázsában.

GUMIK. A pénteki edzésnapon mindkét, a futamra szállított gumitípusból legfeljebb két készletet használhat fel a pilóta. Egy versenyhétvégén 14 készlet száraz, négy vizes, három extrém vizes pályára való gumit használhat egy-egy versenyző. A lágyabb keverékhez hasonló módon az extrém vizes gumikat is megjelöli a Bridgestone.

IDŐMÉRŐ. A kieséses rendszer első szakasza 15-ről 20 percesre nőtt, az utolsó 15-ről 10 percesre csökkent. Az utolsó rész eleje és a verseny rajtja között az idén már nem lehet visszatankolni a kvalifikáció alatt elhasznált üzemanyagot.

TESZTELÉS. Minden csapat legfeljebb 30 ezer kilométert tesztelhet egy naptári évben.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik