Rövid távú befektetések

Vágólapra másolva!
2008.02.20. 23:16
Címkék

Az átigazolási politikát illetően is fordítva ülünk a lovon – legalábbis ez a véleménye Muszbek Mihály sportgazdasági szakértőnek. Véleménye szerint szinte minden klubnál rossz a taktika, nem a jövőben elérhető bevételt tartják szem előtt.

„A kérdés mindig az, hogy mi a célja a klubnak – mondta Muszbek Mihály. – Ha egy csapat most a negyedik helyen áll és azért igazol, hogy második legyen, és indulhasson az UEFAkupában, ami hatvanmilliós bevételt jelent számára, akkor az érthető. Ha a megvásárolt játékos többletbevételt hoz, akkor ez egy egyszerű üzleti befektetés, lényegében az egyesület fialtatja a pénzét. Nálunk azonban nem az a jellemző, hogy azért vásárolnak meg egy futballistát, mert ezáltal több a néző, vagy gyakrabban adja a televízió a csapat meccseit. Itthon a cél inkább rövid távú, vagyis az a lényeg, hogy valaki gólt rúgjon. David Beckhamet viszont nem a góljai miatt vette meg a Los Angeles Galaxy, hanem mert hihetetlen mértékben növekedtek a marketingbevételei.”

Nálunk ez persze lehetetlen, nincs olyan magyar játékos, aki egymaga képes megtölteni stadionokat, a külföldiek idecsábítására pedig nincs pénz. Így marad a kényszerpálya, és a klubok egy része már arra törekszik, hogy a gólerős futballistát néhány hónap vagy év múlva jelentős felárral továbbadhassa.

Muszbek Mihálynak korábban az Újpest tulajdonosaként volt szerencséje megtapasztalni a keret átalakításának nehézségeit, s formabontó ötletére nem voltak vevők a futballisták.

„Előfordult, hogy egy külföldről hazatérő magyar játékossal egyeztettem – elevenítette fel a megbeszélést Muszbek Mihály.

– A labdarúgó egymillió-hatszázezer forintos fizetést kért, valamint prémiumot. Ezt nem akartam neki megadni, de azt javasoltam, hogy választunk egy szektort a stadionban, ahol eddig hatan ültek. Ha nő ott a nézőszám, akkor a pluszbevételt ő kapja meg. A játékos nem

folytatás...
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik