Talmácsi Gábor döntött: az Aspar-csapatnál marad. Nem lehetett könnyű, hiszen évek óta tűkön ül (amellett, hogy villámgyors motorokon), annyira szeretne már feljebb lépni. Ha őszinték akarunk lenni, tényleg itt lenne az ideje.
A magyar Aprilia-pilóta 26 éves (a szabályok szerint még maximum egy évet tölthet el a nyolcadliterben), jövőre ő lesz a mezőny legidősebb tagja, arról nem beszélve, hogy testalkatából adódóan – bármennyit is edz – hat-hét kilóval mindig nehezebb a kiskategóriában repesztő tinédzsereknél. A jövő tehát kétségkívül a 250-es géposztály a számára. De nem jövőre – hanem csak azután.
A szerződése ugyanis úgy szól, egy idényt még el kell töltenie a legkisebb géposztályban ahhoz, hogy 2009ben biztosan továbbléphessen. Ez van a mérleg másik serpenyőjében. A biztos továbblépés. A 250-es szerződés – eredménytől függetlenül két év múlva, a világ jelenlegi legjobb csapatánál. És még egy év a világbajnoki címért csatázva – mert jövőre ez történik majd, erre már most mérget vehetünk.
Persze sopánkodhatnánk, hogy ha nem magyar lenne, hanem spanyol vagy olasz, rég elvitte volna valamelyik 250-es csapat, sőt talán már a MotoGP-ben húzná a gázt. Csakhogy magyar. És ebből a motorkerékpár-piac szempontjából nem túl jelentős országból eljutott addig, hogy a világbajnoki címért küzd az elitben. A fanyalgás tehát egyáltalán nem helyénvaló. Sőt ha egy kicsit továbbgondoljuk a helyzetet, ez a mostani szerződés még jól is jöhet neki. Hiszen az Apriliának rendkívül fontos presztízsszempontból, hogy a 125-ben jövőre az ő motorján legyen az egyes rajtszám, és ezt kizárólag Talmácsival érheti el, mivel nagyon úgy tűnik, hogy fő riválisa, Hector Faubel a 250esek között folytatja.
Ezek egyelőre csak elméletek – a tény az, hogy Talmácsi újabb két évre aláírt. Pályafutása során először nem ugrott fejest a bizonytalanba – a járt utat választotta a járatlan helyet. És ez az út a vb-címhez vezethet.
TÓTH ANITA