„Nagyon elégedett vagyok az au tóval, minden módosításunkra megfelelően reagált. Délelőtt az autó beállítására törekedtünk, ezért kevés készlet gumit használtunk fel. Mivel rengeteget változik a Hungaroring felülete, a gumikra csak a délutáni tréningen összpontosítottunk. Úgy érzem, roppant erősek vagyunk, és a további két napra is hasonló eredményeket várok” – egy mclarenes sajtóközleményben álltak ezek a szavak, amelyek a hétvége eddigi egyetlen nyilatkozatát tartalmazták Fernando Alonso szájából. A spanyol ebben kizárólag a versenyről beszélt, de nem is lehetett volna jobban kontrollálni a szavait, amint azt a wokingi istálló sajtósai tették.
Ebben a kémbotránytól sújtott időszakban a McLaren megpróbálja a lehető legjobban megóvni pilótáit attól, hogy az újságírók eltereljék figyelmüket a számukra legfontosabb feladatról: az autóvezetésről. A csütörtökön bevezetett nyilatkozatstop meg is tette a magáét, hiszen Alonso az első, az egyszer megpördülő Lewis Hamilton pedig a harmadik helyen zárta a péntek délutáni szabadedzést, amelyen mindenki megjavította délelőtti legjobbját. A tréning elején mindenki megfutotta leggyorsabb körét, a sorrend az utolsó fél órára felerősödő szél és a csepergő eső miatt sem változhatott már meg. (Az első, még szikrázó napsütéses másfél órában a Hungaroringen a legtöbb szurkolót maga mellett tudó lengyel Robert Kubica végzett az élen.)
A McLarennél ügyelnek a részletekre, a lassú pályákon a Ferrarival szemben idén jobb eredményeket értek el az ezüstnyilak, és a kiélezett világbajnoki pontversenyben kulcsfontosságú lenne Ron Dennis istállója számára, hogy a lehető legtöbb pontot szerezze meg vasárnap az Alonso, Hamilton páros.
A kémbotrány egyébként pénteken is téma volt a Hungaroringen, Nigel Stepney ugyanis ügyvédein keresztül továbbra is cáfolja, hogy bármilyen információt kiadott volna a McLarennek a Ferrariról. Csakhogy már a Ferrari és a McLaren is közölte, hogy Stepney volt a „besúgó”, ezért kezd kellemetlenné válni a mérnök viselkedése. Mogyoródon egyébként Flavio Briatore, a Renault csapatvezetője ismét felszólalt a Ferrari mellett, szerinte a McLarent már csak azért is meg kellene büntetni, hogy a jövőben ne fordulhassanak elő ilyen esetek.
A francia csapat első embere elégedett lehetett a pályán látottakkal, Heikki Kovalainen ugyanis befurakodott a két McLarenMercedes közé, s a hosszabb egyenesekben kiegyensúlyozott tempóban
száguldott. A Renault-ra rá is férne a siker, hiszen a hét közben riadalom támadt enstone-i főhadiszállásán, ahol – szerencsére alaptalan – bombariadó miatt ki kellett üríteni az épületet.
áltak a lassú kanyarokban, és Räikkönen csak a 6., az edzés végén a célegyenes bejáratánál keresztbe álló Massa pedig a 7. lett.