Elképesztő taktikai csatát hozott a Brit Nagydíj Silverstoneban, és akárcsak egy héttel korábban, ezúttal is Kimi Räikkönen nyert. A rendkívül gyors finn Magny-Cours után Silverstone-ban is képes volt a verseny legkritikusabb pillanataiban rendkívül gyorsan körözni, aminek köszönhetően le tudta győzni a McLaren pilótáit.
A taktikai csata már a verseny előtt elkezdődött, hiszen a Ferrari a többiekkel ellentétben lágy keverékű gumikon indította útjukra pilótáit. Számottevő különbséget nem eredményezett a húzás, Räikkönen ugyanis a rajtnál Lewis Hamilton mögé ragadt, a felvezető kör után lefulladó Felipe Massa pedig talán így is, úgy is átverekedte volna magát a mezőnyön.
Räikkönen eleinte nem támadta Hamiltont, aki a kemény keveréken is nyeregben érezhette magát. Ám a boxkiállások közeledtével a finn egyre agresszívabb lett, szemmel láthatóan feltartotta őt az angol. (Räikkönen akkor ért oda Hamilton mögé, amikor felhős lett az ég, és az aszfalt hőmérséklete 45 fokról visszaesett 38-ra. Amikor újra kisütött a nap, Hamilton ismét lélegzetvételnyi előnyhöz jutott.)
Hamilton kiállása után szabaddá vált előtte az út, és a verseny leggyorsabb körének teljesítésével jelezte, mire is képes a Ferrarival. Amikor ő is beállt a boxba, és visszatért a pályára, már Hamilton előtt volt. Az viszont meglephette, hogy a nála két körrel később szervizelő Fernando Alonso elé érkezett.
A Ferrari számára ekkor kezdődtek a valódi izgalmak, hiszen a címvédő gumitípust váltott, a Räikkönen által is használt, lágy gumikat kapta meg. Ezzel együtt jóval kevesebb üzemanyagot vett fel, azt tervezve, hogy sikerül legalább tíz másodperccel elhúznia a második kiállása előtt. Ez azonban nem sikerült, csupán öt másodperccel vezetett, mielőtt rövidke középső szakasza után a boxba állt.
Räikkönen pedig ismét hozta a Michael Schumachert idéző gyors köreit, és végül is kényelmesen ért vissza az első helyre. Luca Baldisseri, a Ferrari versenystratégiáért felelős főmérnöke pedig örülhet, mert az általa kidolgozott terv csak úgy valósulhatott meg, ha a Jégember mindent tökéletesen hajt végre. Ezzel a verseny érdemi része véget ért, csak be kellett hoznia az F2007-est a célba. A finnek már kijárt a győzelem Silverstone-ban, ahol az elmúlt négy évben dobogóra állhatott, de a győzelem vasárnapig elkerülte.
Alonso már a hétvége előtt azt mondta, hogy maximálisan elégedett lesz, ha megveri Hamiltont. Egyrészt mert számára jelenleg a vb-pontversenyben előtte álló angol számít fő ellenfélnek, másfelől pedig Barcelonában, saját hazai versenyén Hamilton legyőzte őt.
A spanyol így két pontot hozott csapattársán, de már hátrafelé is figyelnie kell, mert Räikkönen a zsinórban aratott két győzelmével hat pontra megközelítette. A csapatok között nem változott a helyzet, a McLaren és a Ferrari is 14 pontot szerzett, így maradt a 25 pontos különbség.
Massa, akárcsak Ausztráliában, ezúttal is pazarul zárkózott fel az utolsó helyről, az ötödik helyet elcsípve legfeljebb annyi keserűség maradt benne, hogy a végén több mint tíz körön át hiába támadta Robert Kubicát, aki tartotta magát, és megismételte franciaországi negyedik helyét.
A pontokon végül négy csapat nyolc pilótája osztozott, ami tökéletesen tükrözi a jelenlegi erőviszonyokat.