Nigel Stepney, a hetekkel ezelőtt kirobbant kémbotrány központi szereplője a vasárnapi brit lapokban hosszan beszélt az ügyről, és továbbra is azt állította, hogy ártatlan, és a Ferrari lejárató kampányt folytat ellene. Mint ismeretes, az állásából a héten elbocsátott Stepneyt azzal vádolják, hogy körülbelül 500 oldalnyi ferraris dokumentációt adott át egykori kollégájának és jó barátjának, a McLarennél főtervezőként dolgozó – a héten felfüggesztett – Mike Coughlannek, akivel együtt a Hondánál kopogtattak állásért. „Nem örültem neki, hogy Mario Almondo lett a főnököm, és ezt jól tudták – mondta Stepney. – Bármit mondtam, csináltam, eljutott a technikai vezetőkhöz, akik árulóként kezeltek, még az e-mailjeimet és a számítógépemen lévő fájlokat is ellenőrizték. El akartam menni, és több kollégámmal együtt a Hondánál képzeltem el a jövőmet. Mike Coughlan is jött volna velem, de szó sem volt arról, hogy átadtam volna neki ferraris dokumentációkat. Nem tudom, hogy kerülhettek hozzá azok az iratok, amelyek talán nem is voltak nála. Miért csináltam volna ilyen ostobaságot, amikor minden részlet a fejemben van?”
Stepney rámutatott, a Formula–1-ben bevált gyakorlat, hogy amikor egy vezető mérnök csapatot vált, magával viszi az ötleteit. A szakember a McLarentől Maranellóba érkező Nicolas Tombazisszal példálózott, mondván, az F2007-es első légterelője a McLaren megoldása. Felhozhatta volna Adrian Neweyt is, a McLarentől két éve a Red Bullhoz igazoló tervezőmérnök által az idén elkészített autó kísértetiesen hasonlít az egykori McLarenMercedesekre. „A Ferrari májusban kezdte el büntetőkampányát, több mérnököt is bevitt a rendőrség kihallgatásra – folytatta Stepney. – Kétszer is ellátogattak a lakásomra, amit azzal magyarázok, hogy vállaltam a véleményemet, és nem hajoltam meg az új vezetőség előtt. A Ferrari vallás Olaszországban, ha ellene fordulsz, az olyan, mintha a Vatikán ellen szegülnél. Ideges vagyok, de nem azért, mert rosszat tettem, hanem amiatt, ahogy velem bánnak.” Stepney szerdán ért vissza Fülöp-szigeteki nyaralásáról, de már elhagyta Olaszországot, mert több autós üldözésben volt része, és fenyegetve érezte családját.