Kimi Räikkönen Magny-Cours ban véget vetett négy versenyen át tartó rémálmának, visszatért a győztesek útjára. Diadalának újszerű sajátosságaként úgy intették le elsőként, hogy a világbajnoki pontversenyben előtte álló ferraris csapattársa követte a célba, ráadásul Felipe Massa a verseny kétharmadáig vezetett is.
Az utóbbi években elképzelhetetlen lett volna ez a fordulat, a Ferrari ugyanis mindig híres volt arról, hogy időben eszmélt, és a vb-címre esélyesebb pilótája mögé állt. Az idén a McLaren remeklése miatt is indokoltabbnak tűnik, hogy egyik sofőrjét előtérbe helyezze, és a lehető legtöbb ponthoz juttassa. Mivel eddig Massa volt a jobb, a brazil támogatása lenne kézenfekvő, de a csapatvezetés a hátrány tudatában is kitart amellett, hogy egyenlően kezeli a két sofőrt.
Amíg pedig a Ferrari nem vált, a McLaren sincs rákényszerítve, hogy valamelyik pilótáját favorizálja, így továbbra is négy versenyző küzdhet a világbajnoki címért – ez semleges szemmel ideális.
Hogy a Ferrari nem szorította a háttérbe Räikkönent, több tényezőnek köszönhető. Egyrészt a finn majdnem kétszer annyit keres, mint a brazil (20, illetve 11 millió euró), másfelől Räikkönen formahanyatlásának mértékét eltúlozták a számok. A legutóbbi négy versenyen szerzett mindössze 10 pontja csalóka látszatot keltett. Barcelonában önhibáján kívül, műszaki okok miatt esett ki; Monacóban ő volt a jobb ferraris, de az időmérőn elkövetett hibája miatt csak egyetlen pontot szerzett; Kanadában, ahol a feltámadást remélte, ő is a káosz áldozata lett; Indianapolisban pedig az időmérőn elhasznált lágy gumijai miatt rossz taktikára kényszerült. Április óta nem állhatott dobogóra, de bízott magában.
„Végre megint ott vagyunk, ahol lennünk kell – mondta Räikkönen a futam után. – Keményen dolgoztunk, hogy túljussunk a nehézségeken, igaz, korábbi feltámadásra számítottunk. A lényeg, hogy ismét nyertünk, mert újra rájöttünk, hogyan hozhatjuk ki a kocsiból a maximumot.”