Harmincegy év után szerzett pontot magyar gyorsaságimotor-versenyző a 250 köbcentis kategóriában – Tóth Imre a 15. helyen ért célba az esős Brit Nagydíjon, ezzel megszerezte első vb-pontját az idény elején választott új géposztályában. Tóth Imre (aki korábban két 125 köbcentis nagydíjon szerzett pontot) Szabó II László, Juhos Árpád, Marsovszky Gyula, ifjabb Reisz János, Repits Géza és Drapál János után a hetedik magyar, akinek sikerült a 250-es pontszerzés. Ezt megelőzően 1976-ban Drapál volt képes erre. Pedig a Brit Nagydíj rendkívül nehéz körülmények között zajlott le, szinte az egész verseny során zuhogott az eső. Meg is lett a következménye: valóságos csillaghullást láthattak a nézők a Donington Parkban. A 26 tagú mezőnyből kilencen buktak – köztük a vb-éllovas Jorge Lorenzo, a további sztárok közül többek között Alvaro Bautista, Roberto Locatelli, illetve a magyar versenyző csapattársa, Hector Barbera. Honfitársunk ellenben nem hibázott az esőben még veszélyesebb pályán – a vb helyszínei közül a Donington Parkban a legrosszabb az aszfalt minősége, ráadásul a közeli repülőtér miatt folyamatosan kerozinos a felülete –, így megszerezte az utolsó pontszerző helyet, a 15. pozíciót. A győztes Andrea Dovizioso mindent egy lapra tett fel, annál is inkább, mert tudta, hogy két fő riválisa, Lorenzo és Bautista korán búcsúzott. Alex De Angelis elleni párbaja 14 körön át tartott, és az utolsó előtti körben a San Marinó-i bukása vetett neki véget. Dovizioso idei második győzelmével nyílttá tette a vb-t, hiszen 36 pontos hátrányát 11 pontosra faragta le. A MotoGP-ben a vb-éllovas Casey Stoner tovább növelte előnyét a hétszeres világbajnok Valentino Rossival szemben. Stoner rossz rajt után előbb felzárkózott az élmezőnyhöz, majd az egyre jobban felszáradó aszfalton elhúzott, és megszerezte saját maga, egyúttal a Ducati és a Bridgestone első diadalát a Donington Parkban. Érdekesség, hogy a Ducati korábban még érmes sem volt az angol pályán! A Donington Park legeredményesebb versenyzője, Rossi viszont leszerepelt. Igaz, ebben nagy része volt a rossz gumiválasztásnak is. Az olasz a hajrára lelassult, és 1998 után először nem lett érmes a brit aszfaltcsíkon.