A versenybíró felmutatta a táblát: száraz verseny. Ez azt jelenti, hogy a mezőny slick gumikkal vágott neki a távnak, bár a pályán még csak az ideális ív volt száraz, a többi nedves. Ennek az előzéseknél volt nagy szerepe, de erről majd később.
Talmácsi Gábor a negyedik rajtkockából várta a lámpa szabad jelzését, és a vb-n a remek startjairól híressé váló pilótának ezúttal nem úgy sikerült az indulás, ahogy tervezte. Nyolcadikként fordult az első kanyarba, és sajnos a nagy helyezkedésben még hátrébb is csúszott.
„Csupán az ívek tapadtak, úgyhogy nagyon nehéz volt előzni, mert ahhoz rá kellett menni a pálya nedves részére” – mondta Talmácsi, aki ennek ellenére folyamatosan dolgozta le hátrányát. A hetedik körben kezdte meg a felzárkózást, és néhány percen belül már az ötödik helyen száguldott. Az ellenfelek persze nem hagyták magukat, a forrófejű fiatalok akcióinak ezúttal is bukás lett a következménye: előbb Simone Corsi és Raffaele De Rosa akadt össze (ők vissza tudtak menni a pályára), majd Federico Sandi, Esteve Rabat és Pol Espargaro ütötte ki egymást.
Szerencsére Talmácsi elkerülte az ütközéseket, és miközben az élen Mattia Pasini, Kojama Tomojosi és Hector Faubel viaskodott a dobogós pozíciókért, a magyarnak jó esélye volt a negyedik hely megszerzésére (Sergio Gadeával meccselt érte). Ez azt jelentette volna, hogy megőrzi vezető helyét az összetettben.
De következett a 19. kör. Az Aprilia egyik pillanatról a másikra megállt a magyar pilóta alatt. Azonnal érezte, hogy nagy baj van (utóbb kiderült, megakadt a motor, de hogy pontosan mi volt a gond, egyelőre nem tudni), és a boxba hajtott. Végiggurult a pályán, és bement a boxba. A csapat sajnálkozva fogadta, neki pedig majd megszakadt a szíve. Annyira akarta a sikert, azzal is megelégedett volna, ha ezúttal nem áll dobogóra, „csak” pontot szerez. Ugyanúgy, ahogy az elmúlt 18 versenyen zsinórban mindig. Ez a sorozat azonban megszakadt, az összetettben a harmadik helyen érkező Hector Faubel három ponttal átvette a vezetést, a mezőny egyik leggyorsabb pilótája, Mattia Pasini pedig a sok peches futam és kiesés után megszerezte idei első futamgyőzelmét. Talmácsi azonban nem szomorkodik, azt mondja, a technikai hiba lehetősége benne van a pakliban. A magyar pilóta már a következő, a hét végén esedékes asseni viadalra koncentrál.
Megjegyzendő a mezőny kiegyensúlyozottságával kapcsolatban, hogy a brit verseny előtt mindössze három olyan pilóta volt a 125 köbcentis kategóriában, aki mind a hét futamon pontot szerzett: Talmácsi Gábor, Pol Espargaro és Michael Ranseder. A hét végi verseny után már nincs olyan versenyző a nyolcadliteres mezőnyben, aki az összes idei nagydíjon pontot szerzett volna.