Nigel Stepney meghökkent, hogy a Ferrari vizsgálatot indított a viselkedése miatt. A Scuderia műszaki stábjának egyik ásza a Times vasárnapi számában reagált azokra a feltételezésekre, amelyek szerint szabotálta az istállót (a Gazzetta dello Sport szerint a Monacói GP előtt port szórt az F2007-esek üzemanyagtartályába). „Biztos vagyok benne, hogy felmentenek a vádak alól, amelyekről az interneten keresztül értesültem – mondta a Fülöpszigeteken nyaraló Stepney, akinek maranellói lakásán házkutatást tartott az olasz rendőrség (és állítólag egy kis dobozzal a birtokában távozott). – Piszkos lejáratási kampányt indítottak ellenem, de az ügyvédeim urai a helyzetnek. Nem értem, miért teszik ezt velem, ráadásul azt mondják, hogy elbujdostam, miközben a menyasszonyommal és a gyerekünkkel nyaralunk. Pontosan tudják, hol vagyok, hiszen a Ferrari intézte a repülőjegyeket és a szállást.” Stepney július elején tér viszsza a Távol-Keletről, első dolga lesz, hogy megjelenjen a Modenai Területi Ügyészségen, ahol kész válaszolni a kérdésekre. Emellett sajtótájékoztatót tervez, amelyen tisztázza magát, hiszen továbbra is a Formula–1-ben akar dolgozni, ahhoz pedig, hogy továbbléphessen, el kell érnie, hogy ne kerüljön szégyenfolt az életrajzába. A Formula–1-ben a hetvenes évek óta dolgozó Stepney eddigi legemlékezetesebb pillanata a 2000-es Spanyol Nagydíjon jött el, de nem szívesen gondol vissza rá. Michael Schumacher boxkiállásakor Stepney volt az, aki a tankoláskor az üzemanyagtömlőt az autó oldalán lévő nyílásba helyezte, és a feltöltést végezte. Kis félreértés támadt a szervizelés során, ugyanis a teljes folyamatot felügyelő „nyalókás ember”, aki egy táblát tart a pilóta orra elé, és jelzi, mikor indulhat útjára a versenyző, túl korán adott szabad utat Schuminak. Szinte azonnal észrevette, hogy hibázott, de hiába csapta le újra a nyalóka alakú táblát, a minden idegszálával az újraindulásra koncentráló Schumacher már a gázra lépett. A tankoló Stepney így pillanatok alatt a jobb hátsó kerék alatt találta magát. Nagy volt a riadalom a boxban, mint kiderült, Stepneynek eltört a lába, egy hónapig nem vehetett részt a nagydíjakon, amelyeken roppant fontos szerepe volt. 1992 óta áll a Ferrari alkalmazásában, 2001-ig a csapat szervezésében vállalt kulcsszerepet. A gyárban az autó biztonságosabbá tétele volt a fő feladata, nagy érdemeket szerzett abban, hogy a Ferrari Michael Schumacherrel elképesztő sikersorozatot produkált a 2000-es évek elején. Kiváló munkájának köszönhetően 2001-ben sportigazgató lett, egészen Ross Brawn távozásáig a csapatvezetőség legszűkebb elitjébe tartozott. A technikai igazgató távozásával olasz irányítás alá kerülő technikai részlegben már nem szívesen dolgozik, ennek gyakran hangot is ad. Szívesen távozna a Scuderiától, egyesek szerint azért, mert arra számított, hogy ő lesz az új technikai igazgató. Úgy tűnik, a válás biztosan bekövetkezik, bár a két fél minden bizonnyal csendesebb búcsúra számított.