Ha esik, Monaco a legkiszámít hatatlanabb helyszín a Formula–1-ben. Ha süt a nap, nem sokat számít a szerencse. Vasárnap sem jutott szerep Fortunának, a kimagaslóan felkészült McLaren könnyed kettős sikert aratott.
Csupán az volt a kérdés, Fernando Alonso vagy Lewis Hamilton nyer-e. A britnek a McLaren egykiállásos stratégiát választott, ezért nem is igyekezett az elején. A sebességét látva simán nyert volna, de a McLaren Ferrarival szembeni fölénye miatt a csapatvezetőség úgy döntött, hogy változtat. Alonsóhoz hasonlóan Hamiltont is kétszer hívta ki, inkább ráhajtott a biztos kettős győzelemre, mint hogy egy esetleges biztonsági időszak összesűrítse a mezőnyt, és Hamilton az ekkor végrehajtott kerékcseréje után visszaessen a középmezőnybe – az elmúlt öt évben négy versenyen is bejött a safety car, volt mitől tartani.
Hamiltont azonban ez nem vigasztalta, a sajtótájékoztatón többször visszatért arra, ha maradnak az eredeti tervnél, nyert volna. A McLarennél viszont úgy vannak vele, hogy Hamilton hamar megnyugszik, és ami legalább ennyire fontos, Alonso sem keseredik el.
A Ferrari ezen a versenyen sehol sem volt, ezért az „ezüstnyilak” előnye a csapat-vb-n 20 pontra nőtt. Igaz, a monacói futamnak egyelőre nincs vége, hiszen a Nemzetközi Automobilszövetség (FIA) vizsgálatot indított annak kiderítésére, Alonso sportszerű körülmények között végzett-e az élen. A gyanú szerint a McLaren kétszer is idő előtt hívta ki a boxba Hamiltont. A 2002-es Osztrák Nagydíjon a német Michael Schumacher – a csapat utasítására – az utolsó egyenesben előzte meg márkatársát, a brazil Rubens Barrichellót. Az eset miatt akkor a Ferrarit egymillió dolláros büntetéssel sújtották.