Nem tudni, Michael Schumacher csapatfőnök lesz-e a Ferrarinál vagy sem, mint ahogy az sem zárható ki, hogy hamarosan teszteli a Scuderia F2007-esét. Ám a hétszeres világbajnok csak akkor ülne be a vörös gépbe a jövő heti bahreini teszten, ha baj lenne a kocsival.
Action Images
Michael Schumacher számára már készítettek 2007-es típusú kezeslábasokat, már csak az a kérdés, mikor ölti magára valamelyiket
Action Images
Michael Schumacher számára már készítettek 2007-es típusú kezeslábasokat, már csak az a kérdés, mikor ölti magára valamelyiket
Tovább gyűrűznek a Michael Schumacherről szóló pletykák, a legutóbbi hírek szerint a német készen áll arra, hogy valamelyik tesztelésen beüljön az F2007-esbe. A csapatvezetőség többször is jelezte, ha a Scuderiánál tanácsadói szerepkört betöltő Schumacher szeretné kipróbálni az új autót, megteheti.
Az F1-live.com információi szerint négy, Michael Schumacher nevével hímzett, 2007-es szabású kezeslábas lóg a maranellói központ egyik szekrényében. A tavaly visszavonuló hétszeres világbajnok az idén már több tesztelésen megjelent, ott volt az F2007-es első kipróbálásakor Fioranóban, a héten pedig Barcelonába utazott el, hogy testközelből figyelje a csapat felkészülését.
Az Auto, Motor und Sport hétfői, a Ferrari munkatársaira hivatkozva megírt cikke szerint Schumi lesz a Ferrari következő csa- patfőnöke, és lehet, hogy már az idén munkába áll új beosztásában.
„A csapatfőnöknek minden versenyen ott a helye – mondta Schumacher Barcelonában. – Ám én az idén nem utazom el az összes futamra, néhány európai állomáson viszont biztosan ott leszek.”
Schumi a barcelonai teszt előtt rendszeresen látogatta a maranellói bázist, a felkészülés minden fontos lépésénél jelen akart lenni. A csapat rapszodikus teszteredményei után nem csoda, ha felvetődik, hogy a pazar tesztpilótai képességekkel megáldott Schumachernek is ki kellene próbálnia az autót, hátha hozzá tud tenni valamit a felkészüléshez. Bizonyára többet tud segíteni, mint a decemberben Barcelonában autóba ülő Mika Häkkinen a McLarennek. A következő, bahreini tréning kulcsfontosságú lesz, ha tényleg baj van a Ferrarinál, Schumi vélhetően kibővíti tanácsadói feladatkörét.
„A bahreini teszten már valóban képet kaphatunk a valós erőviszonyokról – mondta Kimi Räikkönen. – Először fogunk igazán meleg pályán körözni, a csapatok nem tehetik meg, hogy lazítanak. Itt már tétre megy a játék, a csapatok többsége kipróbálja az összes olyan alkatrészét, amelyet eddig nem tesztelt, de el akar vinni az első versenyekre.”
A finntől több nyilatkozat is napvilágot látott, Räikkönen Schumacherről is beszélt. Amíg a L’Équipe interjújában ellenségesnek tüntették fel („Nem beszélünk, mert nem találkozunk egymással. Fogalmam sincs, mit csinál a csapatnál.”), az autosport.com-on barátságosabban fogalmaz.
„Nem tudtam, hogy eljön Barcelonába – mondta Räikkönen. – Legutóbb a csapatbemutatón és a fioranói próbán találkoztunk, akkor még nem tudtunk az új autóról beszélni. Most csak egy-két szót váltottunk, aztán mentem vissza a pályára.”
Räikkönen azt is elárulta, amikor aláírt a Ferrarihoz, még nem tudta, mit fog tenni Schumacher, és felkészült rá, hogy a német csapattársaként fog versenyezni.
NS-vélemény: kényszer volt a visszavonulás?
Michael Schumacher a visszavonulásakor azt hangoztatta, hogy a sok versenyzés után a családjával akar lenni, felesége és gyerekei ugyanis alig látták az F1-es elfoglaltságai miatt, be akarja pótolni az elmaradt időt, és utazni sem akar már, mert belefáradt. Csakhogy Schumi újabban állítólag gyakrabban jár Maranellóban, mint versenyzőként, a teszteken is megjelenik, emellett gokartozik, golfozik, járja a világot.
A ferraris elfoglaltságait kétféleképpen lehet magyarázni. Egyrészt azután, amit a csapattól az elmúlt tizenegy évben kapott, nem akar úgy távozni, hogy ne gondoskodna a további sikerességről, és ahol tud, segít. A másik, hogy nem is akart visszavonulni, hanem rákényszerítették. Tavaly Indianapolisban döntött, akkor, amikor Massa jövőjéről is határozni kellett. Räikkönennek aláírt szerződése volt, a Nicolas Todt által menedzselt Massába pedig 2003 óta rengeteg energiát és pénzt ölt a Ferrari, és nem akarta ismét tartaléksorba tenni.
A Ferrari vezetősége Räikkönennel és Massával a fedélzeten meg merte tenni, hogy Schumachert rávegye a visszavonulásra? Ez sohasem fog kiderülni, de az F1-ben bármi megtörténhet – ezért is hívják Piranha-klubnak.