A verseny össztávja 8696 km, ebből a szelektív szakaszok hossza 5010 km. A leghosszabb szakasz Mauritániában (817 km) lesz.Újítás, hogy a szervezők hat narancssárga autót a mezőny elé küldenek, ők a verseny előtti héten Dakartól Atarig teljesítik a versenytávot visszafelé, és amellett, hogy több tízezer pólót osztanak szét az afrikaiak között, brossúrákat is adnak nekik, hogy miként vigyázhatnak magukra, hogy miként kell biztonságosan autóversenyt nézni. Az autókban három-három francia rendőr ül, ők néhány falubelit kiképeznek arra, miként tarthatnak rendet a verseny idején.Nem szokványos még, hogy az utolsó napi Dakar–Dakar szakasz a Rózsaszín tó partján már nem számít bele a versenybe, afféle show jellegű párosversenyt azért láthatnak majd a nézők, és természetesen a szokásos, ünnepélyes díjkiosztó ceremónia is ott lesz.A viadalon 250 motoros, 187 autós páros és 88 kamionos trió áll rajthoz.A szervezők – köztük a versenyigazgató Étienne Lavigne – a sajtótájékoztatót megelőző napon megbeszélést tartottak a különböző országok képviselőivel (többek között Szalay Balázzsal, aki amellett, hogy a viadal résztvevője, a szervező ASO közép-kelet-európai képviselője is), akiknek elmondták: a nemrégiben felröppent hírekkel ellentétben nem fenyegeti terrorveszély a Dakar-rali mezőnyét.A szervezők egyeztettek az afrikai országok képviselőivel és hadseregével, és úgy látják: az előzetes tervben szereplő összes szakaszt biztonságos körülmények között meg tudják tartani.
A magyar indulók
Autósok: Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Antara) |
Kis Sándor, Czeglédi Péter (Nissan Pick-up) |
Kristóf Márton, Simon Péter (Bowler) |
Palik László, Darázsi Gábor (Nissan Pick-up) |
Motorosok: Dési János (KTM) |
Hermann Henrik (KTM) |
Kátai Péter (KTM) |
Kamionosok: Darázsi Zsolt, Szalai Norbert, Tagai Róbert (MAN) |
Szaller Zoltán, Pócsik László, Hajnal Károly (MAN) |
Szobi Balázs, Éder Attila, Jobbágy Ákos (MAN) |
A magyar indulók
Autósok: Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Antara) |
Kis Sándor, Czeglédi Péter (Nissan Pick-up) |
Kristóf Márton, Simon Péter (Bowler) |
Palik László, Darázsi Gábor (Nissan Pick-up) |
Motorosok: Dési János (KTM) |
Hermann Henrik (KTM) |
Kátai Péter (KTM) |
Kamionosok: Darázsi Zsolt, Szalai Norbert, Tagai Róbert (MAN) |
Szaller Zoltán, Pócsik László, Hajnal Károly (MAN) |
Szobi Balázs, Éder Attila, Jobbágy Ákos (MAN) |
A RÉSZLETES ÚTVONALTERV
Portugália Január 6. | Lisszabon–Portimao (össztáv: 495 km, ebből szelektív szakasz: 120 km) |
Spanyolország Január 7. | Portimao–Málaga (össztáv: 500 km, ebből szelektív szakasz: 60 km) |
Marokkó Január 8. | Nador–Er Rachidia (össztáv: 649 km, ebből szelektív szakasz: 252 km) |
Január 9. | Er Rachidia–Ouarzazate (össztáv: 679 km, ebből szelektív szakasz: 405 km) |
Január 10. | Ouarzazate–Tan Tan (össztáv: 775 km, ebből szelektív szakasz: 325 km) |
Mauritánia Január 11. | Tan Tan–Zouerat (össztáv: 817 km, ebből szelektív szakasz: 394 km) |
Január 12. | Zouerat–Atar (össztáv: 580 km, ebből szelektív szakasz: 542 km) |
Január 13. | Szünnap, Atar |
Január 14. | Atar–Tichit (össztáv: 626 km, ebből szelektív szakasz: 589 km) |
Január 15. | Tichit–Nema (össztáv: 497 km, ebből szelektív szakasz: 494 km) |
Mali Január 16. | Nema–Timbuktu (össztáv: 615 km, ebből szelektív szakasz: 516 km) |
Január 17. | Timbuktu–Nema (össztáv: 590 km, ebből szelektív szakasz: 571 km) |
Január 18. | Nema–Kayes (össztáv: 746 km, ebből szelektív szakasz: 257 km) |
Szenegál Január 19. | Kayes–Tambacounda (össztáv: 458 km, ebből szelektív szakasz: 260 km) |
Január 20. | Tambacounda–Dakar (össztáv: 576 km, ebből szelektív szakasz: 225 km) |
Január 21. | Dakar–Dakar (össztáv: 93 km, ebből szelektív szakasz: –) |
Össztáv: 8696 km, ebből szelektív szakasz: 5010 km