A páros – no és a kék Nissan – ugyanis híres a szívósságáról, a kitartásáról, és a hosszabb szakaszon jó esélye lett volna arra, hogy még előrébb küzdje magát az összetettben. Persze a duó így sem lehet elégedetlen, hiszen nyolcadik helyével eggyel gyarapította Európa-kupa-pontjai számát (nyáron a spanyol viadalon ötöt szerzett). Így Palik és Darázsi egyetlenek a magyarok közül, akik a sprintsorozatban pontokkal büszkélkedhetnek.
Baja Portalegre, Ek-futam
A végeredmény: 1. Marc Blazquez, Jordi Mercader (spanyol, Nissan Navara), 2. Barbosa, Ramalho (portugál, Nissan Navara), 3. A. Ré, P. Ré (portugál, Nissan Pathfinder), …8. Palik, Darázsi G. (magyar, Nissan Pick-up)
Baja Portalegre, Ek-futam
A végeredmény: 1. Marc Blazquez, Jordi Mercader (spanyol, Nissan Navara), 2. Barbosa, Ramalho (portugál, Nissan Navara), 3. A. Ré, P. Ré (portugál, Nissan Pathfinder), …8. Palik, Darázsi G. (magyar, Nissan Pick-up)
A vasárnapi szelektív alig volt több száz kilométernél, úgyhogy a Dakaron edződött magyar páros meg se izzadt a végére. Akkor még úgy volt, hogy kilencedikként értékelik őket, ám technikai szabálytalanság miatt kizártak egy párost, így előrébb léptek a nyolcadikra. Ez pedig már pontot ért.
A pénteki szuperspeciálison elért 46. helye után talán még maga a pilóta sem gondolta, hogy összejöhet a pontszerzés, hiszen szombaton a félpercenkénti indítás miatt alig volt olyan pillanat, amikor ne valakinek a porában autózott volna. Palik azonban higgadt maradt, nem vesztette el a fejét, folyamatosan előzgetve haladt egyre előrébb. Megérdemelt jutalma az Ek-pont.
A viadalon induló másik két magyar még szombaton búcsúzott: Szalay Balázs váltóhiba, Rigler Zoltán a kardáncsukló törése miatt.