Hogy mi a siker titka a sprintversenyeken? Kiharcolni a lehető legjobb startpozíciót (erre az első napi prológon vagy szuperspeciálison van lehetőség), és a lehető leggyorsabban közlekedni a két főnapon, szem előtt tartva, hogy a versenyautót egy darabban kell célba vinni. Mert bizony itt még a kis hibák sem férnek bele, nemhogy többórás szerelés…
Szalay Balázs: rossz rajtszám
Szalay Balázs: rossz rajtszám
A hét végén Portugáliában, Portalegre környékén tartanak egy ilyen sprintversenyt, amelynek eredménye korábban beleszámított a Világkupa-értékelésbe, ettől az idénytől kezdve viszont Európa-kupa-sorozatnak hívják.
A viadal magyar szempontból azért érdekes, mert három autós párosunk is elindul rajta: ketten afféle bemelegítésként a jövő évi Dakar-ralira, amely ugyancsak Portugáliából rajtol (és az európai szakaszai is itt zajlanak) január 6-án. De maradjunk egy kicsit a Baja Portalegrénél, amely pénteken egy szuperspeciálissal kezdődik. Ennek két versenyzőpárosunk – a Szalay Balázs, Bunkoczi László, valamint a Rigler Zoltán, Maurer Péter duó – szempontjából nagy jelentősége lesz, hiszen ők elég rossz rajtszámot kaptak (Rigler a 61., Szalay a 62. pozícióból indul), és ha nem akarnak mások porában botorkálni szombaton, akkor kénytelenek lesznek mindent egy lapra feltenni a nyitó napon.
A Palik László, Darázsi Gábor kettősnek emiatt nem kell aggódnia, mivel a tavaly kiharcolt Világkupa-pontoknak köszönhetően: a kék Nissan pilótája harmadikként vághat neki a távnak. A mezőnyben nincsenek gyári csapatok, viszont félgyári autók vannak, és a nevezők létszáma meglehetősen magas (124 autós adta le a jelentkezését), úgyhogy nem lesz könnyű dolga annak, aki az élmezőnyben szeretne végezni.