Már semmit sem kockáztatnak

BÁLINT ANDRÁSBÁLINT ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2006.10.12. 02:09
Címkék
Hiába Michael Schumacher szuzukai kapitulálása, a Renault semmit sem bíz a véletlenre. Az idényzáró Brazil Nagydíjon az lesz a legfőbb célja, hogy eljuttassa Fernando Alonsót a célig. Ennek érdekében eláll a legújabb fejlesztésű motorja bevetésétől.
A Renault-nál a szokásosnál is alaposabban készítik fel a kocsikat Interlagosra ? igaz, a tét is roppant nagy
A Renault-nál a szokásosnál is alaposabban készítik fel a kocsikat Interlagosra ? igaz, a tét is roppant nagy
epa
A Renault-nál a szokásosnál is alaposabban készítik fel a kocsikat Interlagosra ? igaz, a tét is roppant nagy
A Renault-nál a szokásosnál is alaposabban készítik fel a kocsikat Interlagosra ? igaz, a tét is roppant nagy
A Renault-nál a szokásosnál is alaposabban készítik fel a kocsikat Interlagosra ? igaz, a tét is roppant nagy
epa
A Renault-nál a szokásosnál is alaposabban készítik fel a kocsikat Interlagosra ? igaz, a tét is roppant nagy

A szuzukai futam eredménye megváltoztatta a Renault terveit: a francia csapat a Monza óta használt motor aktuális változatát használja a jövő héten az évzáró, s a két világbajnoki cím sorsát eldöntő Brazil Nagydíjon. A címvédő Fernando Alonsót egy, míg az istállót tíz pont választja el az újabb sikertől, így érthetően nem kockáztatják meg az E-specifikációjú, radikálisan új motor használatát. Az esetleges meghibásodás ugyanis sokba, két világbajnoki elsőségbe is kerülhet.
„Természetesen a technikai felkészülésünk eltér majd a szokásostól, még alaposabbak leszünk. Arra viszont már nincs szükségünk, hogy újabb tizedet nyerjünk körönként egy új motorral” – mondta Denis Chevrier, a Renault motorokért felelős vezetője.

Az óvatosság érthető, bár kissé meglepő, hogy Pat Symonds főmérnök kedden még azt mondta: Nelson Piquet fia ezen a héten Silverstone-ban még teszteli az E-specifikációjú motort, s az eredmények elemzése után döntenek az esetleges interlagosi bevetéséről.
A felesleges kockázatot azonban Denis Chevrier csak a motorra érti, mert kijelentette: a francia csapat két klasszisa, Fernando Alonso és Giancarlo Fisichella is sikerrel akarja zárni az évadot.

„Fernando biztosan nem hagyja veszni a lehetőséget, ha esélye nyílik a győzelemre. Persze legfőbb célja nem a futam első helye” – mondta a Renault „motorguruja”.

A motorkérdés az utóbbi hetekben a szokásosnál is fontosabb eleme lett a világbajnoki vetélkedésnek, hiszen először Fernando Alonso, majd Michael Schumacher esett ki az erőforrás hibája miatt. A spanyol csillag „csak” hat pontot veszített Monzában, igaz, akkor a szakértők nagy része úgy gondolta, világbajnoki esélyei is elfüstöltek az Autodromo Nazionalén. Az összetett verseny hétszeres győztese ugyanis feltartóztathatatlannak látszott, Japánban is megállíthatatlannak tűnt, a 37. körig vezetett, amikor – futamon – hat év után először elromlott Ferrarijának motorja.

Szavazás

Ki lesz a Formula–1 világbajnoka 2006-ban?

Interlagosban Fernando Alonso már a nyolcadik helyért járó egy ponttal is megvédi címét, sőt még erre sem lesz szüksége, ha Michael Schumacher nem nyer. A Renault számára már a harmadik és az ötödik hely megszerzése is címvédést jelent, ha a Ferrari foglalja el a dobogó első és második fokát. A német egyébként már Szuzukában bejelentette, csak a Ferrari elsőségére lát reális esélyt, így Brazíliában a csapat érdekét helyezi előtérbe, nem a sajátját.

A Renault azonban nem hisz a hétszeres világbajnok „könnyeinek”, Pat Symonds főmérnök biztos abban, hogy az év végén visszavonuló klasszis nem adja könnyen a bőrét.

„Egy pillanatig sem lazíthatunk. Egy kicsit azért visszavehetünk, de a helyzet alig változott azzal, hogy Michael Japánban kiesett” – mondta Pat Symonds.
Spanyolország mindenesetre már nagyon készül az évzáróra, az egyik lap közölte: az F1 történetében még senki sem dolgozott le tízpontos hátrányt az utolsó nagydíjon. Igaz, sokáig nem is kapott tíz pontot a futamgyőztes, így matematikailag is lehetetlen lett volna az ilyen „előzés”. ---- E ---- K
Legfrissebb hírek

Jefferson-Wooden minden idők ötödik legjobb idejét futotta női 100 méteren

Atlétika
18 perce

A McLarent irányító Andrea Stellát is meglepte csapata dominanciája

F1
22 perce

Izgalmas párharcok várnak ránk az atlétikai országos bajnokságon

Atlétika
44 perce

Messi addig játszhat Miamiban, ameddig akar

Minden más foci
59 perce

Ugyanaz a játékvezető vezet a Győrnek és a Paksnak is a Konferencialigában

Európa-konferencialiga
1 órája

Újra exkluzív after party zárja a Magyar Nagydíjat

F1
1 órája

Őrizetbe vették a 100 méter világbajnokát

Atlétika
1 órája

Már a visszavonulást fontolgatja a Comóban is mellőzött Dele Alli

Olasz labdarúgás
1 órája
Ezek is érdekelhetik