A Ferrari kibérelte az első sort

Vágólapra másolva!
2006.10.08. 01:50
Címkék
Felipe Massa indulhat az első rajtkockából a Japán Nagydíjon, amelyen a Ferrarik kisajátították az első sort (Michael Schumacher másodikként végzett), miközben Fernando Alonsónak meg kellett elégednie az ötödik pozícióval.
Felipe Massa Szuzukában megszerezte pályafutása második polepozícióját
Felipe Massa Szuzukában megszerezte pályafutása második polepozícióját
Felipe Massa Szuzukában megszerezte pályafutása második polepozícióját
Felipe Massa Szuzukában megszerezte pályafutása második polepozícióját
Felipe Massa Szuzukában megszerezte pályafutása második polepozícióját
Felipe Massa Szuzukában megszerezte pályafutása második polepozícióját

Nem esett az eső szombaton Szuzukában, a száraz pályán pedig remekelt a Ferrari, amely ellentmondást nem tűrő módon kisajátította az első rajtsort. Michael Schumacher és Felipe Massa a hivatalos időmérő edzés összes harmadát uralta, a vb-címért hajtó német a második 15 percben az előzetesen elérhetetlennek hitt 1:29 perces határ ledöntésére is képes volt. Közben a Renault a megszokottnál jobban szenvedett, ami annak tudható be, hogy a Hondák és a hónapok óta szenvedő Toyoták is összeszedték magukat hazai pályán.

A harmadik negyedórában a Toyota pilótái tudták megtartani jó formájukat, de a Ferrarik megközelítésére a Ralf Schumacher, Jarno Trulli páros is képtelen volt. Az utolsó percig úgy tűnt, Schumié lesz a pole, de az addig a német árnyékában autózó Massa megrázta magát, és megszerezte pályafutása második pole pozícióját. Mivel Schumacher természetesen megtartotta a második helyet, nem nagyon bánkódott emiatt, hiszen a vb utolsó szakaszában borítékolható, hogy így is érte dolgozik a csapat, Massát is beleértve.

Ugyanakkor a német el is szalasztott egy lehetőséget, ugyanis Ayrton Sennával holtversenyben vezeti az örökranglistát abban a tekintetben, hányszor rajtolhatott az első rajtkockából ugyanazon a pályán. Senna Imolában, Schumacher Szuzukában szerezte meg nyolcszor is a pole pozíciót, ha szombaton a ferraris megnyerte volna az időmérőt, maga mögött hagyta volna a legendás brazilt.

Szavazás

Ki lesz a Formula–1 világbajnoka 2006-ban?

Ez vélhetően a legkevésbé sem zavarta Schumachert, aki megköszönhette öccsének, Ralf Schumachernek és Trullinak, hogy bejött Fernando Alonso elé. A szintén hazai pályán szereplő Bridgestone abroncsaival a Toyoták szárnyalni tudtak, a tavalyi pole pozíciós Ralf a legjobb edzéseredményét érte el tavalyi remeklése óta. A hondások a végén nem tudták tartani a Renault-k tempóját, így Alonso és Giancarlo Fisichella kibérelhette a harmadik rajtsort.
Az utóbbi időben sokat kesergő Renault-vezetők ezúttal sem maradtak csendben, Flavio Briatore csapatfőnök azt kifogásolta, hogy a harmadik 15 perc elején Massa feltartotta Alonsót. Mivel az Olasz Nagydíjon a spanyolt a brazil feltartása miatt megbüntették, ez érzékenyen érintette a renault-sokat.
„Szólni fogunk a sportfelügyelőknek, de tudjuk, hogy nincs sok értelme – mondta Briatore. – Ha a McLarennel csatáznánk, őket is megbüntetnék, de a Ferrarival más a helyzet, az olasz fiúknak meg ennek a törpének (Massának – a szerk.), mindent szabad.”

Briatore azt jól látta, hogy Massát nem büntetik meg, de Alonso nem is a rajthelyért küzdött. Ugyanakkor a brazil összehasonlíthatatlanul nagyobb mértékben feltartotta Alonsót, mint Monzában a spanyol a dél-amerikait.

---- 5 ---- &
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik