A tájfun szerencsére nem érkezett meg Motegibe, a szél helyett a motorosok száguldottak. A három kategóriában Alvaro Bautista (125 kcm), Jorge Lorenzo (250 kcm) és Loris Capirossi (MotoGP) indulhat az élről. Talmácsi Gábor a 12., Tóth Imre a 25. helyről kezdheti a versenyt.
Loris Capirossi tavalyi eredményét megismételve ismét edzéskirály lett Motegiben
Loris Capirossi tavalyi eredményét megismételve ismét edzéskirály lett Motegiben
Úgy tűnik, Yagi, azaz a Japánt dél-keletről fenyegető tájfun vaklárma volt Motegiben, hiszen szombaton verőfényes napsütés volt a pályán. Persze, nincs kizárva, hogy vasárnap mégis megérkezik a vihar, de ha nem, száguldásban akkor sem lesz hiány, hiszen a pilóták mindhárom kategóriában szélsebesek.
A 125-ben az újdonsült világbajnok Alvaro Bautista újabb négy tizedet faragott a pénteki rekordjából, a 250-ben Jorge Lorenzo fél másodperccel javította meg Aojama Hirosi tavalyi csúcsát, míg a MotoGP-ben Loris Capirossi a saját 2005-ös rekordját szárnyalta túl hat tized másodperccel. Az olasz márkák, az Aprilia és a Ducati képviselői tehát taroltak, ami azt is jelenti, hogy a Honda, történetében először, egyetlen rajtelsőséget sem szerzett a saját pályáján. A Honda és legnagyobb riválisai, a KTM és az Aprilia közötti hatalmas különbségek, sajnos, a 125 köbcentis kategóriában is megint megmutatkoztak. Ugyan a tavalyi világbajnok Thomas Lüthi hat tizeddel gyorsabb volt, mint egy évvel ezelőtt, a riválisokkal így sem vehette fel a versenyt.
Talmácsi Gábor is megérezte a technikai hátrányt. Miközben tavaly ugyanitt kiharcolta az első magyar pole pozíciót a vb-n, addig most a tízbe sem került be. Három tized másodperccel lassúbb volt, mint egy éve, ráadásul az összes edzés sem volt elegendő ahhoz, hogy megoldja az első futómű problémáit. A 250-ben a Jorge Lorenzo, Aprilia páros a vb történetének egyik legjobb párosa. A 19 éves spanyol ugyanis az idénybeli 10. rajtelsőségével beállította a német Anton Mang 1981-es rekordját.
A MotoGP-ben Loris Capirossi ugyanolyan fantasztikus volt a Ducatival, mint tavaly. A márka egyébként az átigazolási piacon is az egyik főszereplőnek számít, hiszen „Capirex” mellé minden áron meg akarja szerezni Marco Melandrit. Két évre akár hatmillió eurót is kész kifizetni Melandriért, akihez azonban ragaszkodna a Gresini-Honda is. Szóval szabályos állóháború alakult ki az edzésharmadik olaszért.
Japán Nagydíj, a vb 15. futama, Motegi A rajtsorrend. 125 kcm: 1. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 1:57.231, 2. Kallio (finn, KTM) 1:57.510, 3. Faubel (spanyol, Aprilia) 1:58.128, ...12. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 1:58.979, ...25. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 2:00.469. 250 kcm: 1. Jorge Lorenzo (spanyol, Aprilia) 1:51.374, 2. Dovizioso (olasz, Honda) 1:51.955, 3. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:52.014. MotoGP: 1. Loris Capirossi (olasz, Ducati) 1:45.724, 2. Rossi (olasz, Yamaha) 1:45.991, 3. Melandri (olasz, Honda) 1:46.250. Tv: Eurosport 9.30–10.30 (felvételről) ---- M ---- &