Sebastien Loeb azt mondta: „Minden másodperc fontos, de meg kell találni a határt, amikor fékezel, és elkezdesz az ideális íven kigyorsítani.”
Marcus Grönholm stílusából adódóan egy kicsit másképp vélekedett: „Nyomom a gázt, ahogyan csak bírom!”
Végül a francia visszafogottsága hozta meg a gyümölcsét, nem pedig a finn vehemenciája. Grönholm a 14. szakaszon megpördült, és Loeb – ha minimális különbséggel is – átvette a vezetést. Az eredmény alakulása szempontjából a következő szakasz volt a legmeghatározóbb. A viadal leghosszabb gyorsaságija: 30.3 kilométer.
Mindketten tudták: ebből lehet különbségeket kovácsolni. Délelőtt egy tized másodperccel (!) Loeb volt a gyorsabb, de ez szinte semmi. A világbajnoki címvédő tudta, gyorsulnia kell: 24 másodpercet javított az előző körhöz képest, és bár Grönholm is gyorsult 16.7-et, ez kevés volt az üdvösséghez. Loeb másodpercről másodpercre növelte az előnyét.
Érdekesség egyébként a hoszszú szakasszal kapcsolatban (és a fent említett két úriember fölényét bizonyítja), hogy a mezőny többi tagja közül mindenki legalább 45 másodperccel volt lassúbb a két éllovasnál, vagyis a harmadik leggyorsabb is több mint egy másodpercet kapott kilométerenként!
A dobogó harmadik fokára egyébként Grönholm csapattársa, Miko Hirvonen pályázik jó esélylyel (ő már négy perccel marad el az éllovastól), nagy csatában az osztrákok reménységével, Manfred Stohllal.
A verseny vasárnap hat gyorsasági szakasszal ér véget.
Ciprus-rali, a vb 12. futamaAbszolút sorrend 16 gyorsasági szakasz után: 1. Sebastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroën Xsara WRC) 3:25:51.6 (átlag: 68.1 km/óra), 2. Grönholm, Räutiäinen (finn, Ford Focus WRC) 21.8 másodperc hátrány, 3. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Focus WRC) 4:06.1 perc h.