Tájfuntól tartanak a csapatok

Vágólapra másolva!
2006.09.23. 01:08
Címkék
Feszített tempót diktáltak a csapatok a Japán Nagydíj első edzésnapján a Yagi miatt. Yagi nem valami új szupersztár, hanem egy tájfun, amely szombaton vagy vasárnap érkezhet meg Motegibe, még nagyobb esőket hozva, mint amilyenek miatt legutóbb Malajziában elmaradtak az edzések.
A Honda már elég gyors, Talmácsi Gábornak egyelôre a féktávval akadnak gondjai
A Honda már elég gyors, Talmácsi Gábornak egyelôre a féktávval akadnak gondjai
A Honda már elég gyors, Talmácsi Gábornak egyelôre a féktávval akadnak gondjai
A Honda már elég gyors, Talmácsi Gábornak egyelôre a féktávval akadnak gondjai
A Honda már elég gyors, Talmácsi Gábornak egyelôre a féktávval akadnak gondjai
A Honda már elég gyors, Talmácsi Gábornak egyelôre a féktávval akadnak gondjai

Japán Nagydíj, a gyorsaságimotoros-vb 15. futama, Motegi

1. IDŐMÉRŐ EDZÉS.
125 kcm: 1. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 1:57.627, 2. Gadea (spanyol, Aprilia) 1:58.320, 3. Kallio (finn, KTM) 1:58.336, ...10. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 1:59.316, ...22. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 2:00.469.
250 kcm: 1. Jorge Lorenzo (spanyol, Aprilia) 1:52.132, 2. Aojama H. (japán, KTM) 1:52.250, 3. Aojama S. (japán, Honda) 1:52.425.
MotoGP. 1. szabadedzés: 1. John Hopkins (amerikai, Suzuki) 1:48.222, 2. Rossi (olasz, Yamaha) 1:48.235, 3. Stoner (ausztrál, Honda) 1:48.255. 2. szabadedzés: 1. Valentino Rossi 1:46.981, 2. Nakano (japán, Kawasaki) 1:47.315, 3. Melandri (olasz, Honda) 1:47.449
Tv: Eurosport, szombat 6.15–9.00 (élő), vasárnap 3.45–8.00 (élő), 9.30–10.30 (felvételről); Eurosport2, vasárnap 12.30–13.00 (felv.), 16.30–17.00 (felv.), 18.00–19.00 (felv.), 22.00–23.00 (felv.)
A Yagi esővel és több mint 200 kilométer/órás széllökésekkel fenyeget, ami miatt a legvészjóslóbb forgatókönyv szerint a vasárnapi versenyek is elmaradhatnak. Persze a csapatok nem erre készülnek, hanem a vizes szombati edzésekre. Esőben lehetetlen javítani, úgyhogy a pilóták már pénteken igyekeztek a lehető legtöbbet kihozni magukból.

Az ideális körülmények között rendezett tréningeken mindhárom kategóriában háttérbe szorult a pályatulajdonos Honda: a 125-ben az újdonsült világbajnok, az apriliás Alvaro Bautista tarolt, a 250-ben a szintén apriliás vb-éllovas Jorge Lorenzo remekelt, a MotoGP-ben pedig a hétszeres világbajnok Valentino Rossi diktálta az iramot.
A hondások közül Talmácsi Gábor nem ment jól, egyelőre igyekszik megoldani első futóművének problémáit.

A vészfékezős-kigyorsítós Motegi, amelyen gyors kanyarkombinációk is találhatók, sok mindenben hasonlít a Francia Nagydíj helyszínére, Le Mans-ra, ahol ugyebár az idén a 125-ben remekeltek a hondások. Japánban viszont egyelőre hátrányban vannak: Talmácsinak megfelelő a motorteljesítménye és a végsebessége, viszont a féktávokkal még gondjai vannak.

A királykategóriában Rossi fölénye némiképp meglepő, már csak azért is, mert nem kedveli különösebben Motegit. Másrészt viszont az utóbbi időben egyértelműen fut a szekere, ezt a pénteki tréning is bizonyítja: mind edzés-, mind pedig versenybeállításokkal a többiek fölé kerekedett. Legnagyobb ellenfelei, a gyári hondások viszont csak szenvednek. A vb-éllovas Nicky Hayden csak puha gumikkal tudott elfogadható eredményt elérni: 9. és 5. helyre volt képes. Daniel Pedrosa pedig (aki nagyon kedveli Motegit) az idei legrosszabb edzését tudja maga mögött, hiszen a leglassúbb hondásként kétszer a 15. helyen végzett!
Folytatás szombaton – persze csak ha az égiek is úgy akarják.

MAGYAR HANGOK

Talmácsi Gábor (Honda, 10. hely): – Bevallom, jobbra számítottam, de gondok voltak az első futóművel. Márpedig ide nagyon kell a jó futómű, mert olyan a pálya, hogy hatalmasakat kell fékezni, aztán pedig gázt adni, és bekanyarodni. Jó irányba indultunk el a beállításokkal, de még van javítanivalónk. A motorerővel szerencsére nincs gond, bízom benne, hogy tudunk gyorsulni.

Tóth Imre (Aprilia, 22. hely): – A kormánystabilizátor hibája – amely már Ausztráliában is gondokat okozott – megint előjött, de számítottunk is rá, így legalább sikerült megjavítani. Az időmérésen már egész jó volt a motor, öt másodpercet javítottam a délelőtti eredményemhez képest, és még mindig lehet feljebb zárkózni.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik