Az első időmérőn Talmácsi Gábor a legjobbakkal is felvette a versenyt, igaz, végül egy bukás miatt be kellett érnie a 13. hellyel. Tóth Imre a 20. lett.
Talmácsi Gábor mindent bevetett
Talmácsi Gábor mindent bevetett
A 125 kcm-es mezőnyben a finn Mika Kallio új pályacsúcsot motorozott, hét tizedmásodperccel megjavította az olasz Perugini 2003-as rekordját. Ráadásul úgy, hogy az első szabadedzésen szinte részt sem vett egy korai baleset miatt. A legkisebb géposztályban a hondások voltak a középpontban. Az olasz Fabrizio Lai megnyerte a szabadedzést, a tavalyi világbajnok svájci Thomas Lüthi a szabadedzés után az időmérőn is második lett. Talmácsi Gábor a szabadedzésen és a délutáni időmérő elején is nagyon gyors volt. Délelőtt az 5. helyen zárt, az időmérőn pedig sokáig az első háromban jegyezték. A tizenegyedik körben aztán egy kanyarban bukott. Szerencsére nem sérült meg, de visszacsúszott a 13. helyre. Tóth Imre a 20. pozíciót foglalja el. A vb-cím toronymagas esélyese, a spanyol Alvaro Bautista egyelőre csak az ötödik rajthelyet birtokolja, ha Kallio a futamon is előtte marad, még várni kell Bautista világbajnoki győzelmére.
A negyedliteresek között a spanyol Jorge Lorenzo a szabad- és az időmérő edzést is fölényesen megnyerte. A MotoGP pénteki szabadedzésein a Bridgestone gumit használó motorosok emelkedtek ki. Az olasz Loris Capirossié eddig a leggyorsabb versenytempó, míg a kawasakis francia, Randy De Puniet edzésgumikkal volt a legjobb, Valentino Rossi a hatodik időt érte el.
Nagyon ritkán fordul elő, hogy egy világbajnoki futamon olyan pilótáról beszéljenek a legtöbbet, aki nem versenyez. Pénteken azonban így történt, hiszen a négyszeres világbajnok olasz Massimiliano Biaggi, vagy ahogy jobban ismerik, Max Biaggi óriási feltűnést keltve 2007-re aláírt a szuperbike-sorozatban szereplő gyári Suzuki-csapathoz!
Biaggi tavaly az 5. helyen zárt a MotoGP-ben, az évad végén minden alakulat bezárta előtte az ajtót, így tizennégy év után először zajlik a római Mad Max nélkül vb. A 42 futamgyőzelemmel, 111 dobogós hellyel, 56 pole pozícióval büszkélkedő Biaggi 2006 nyarán megpróbált visszatérni a MotoGP-be, de terve kudarcba fulladt – nem maradt más, mint a szuperbike, amelyben a Suzukihoz írt alá, amellyel előtte majdnem egy évig tárgyalt. Eddig egyébként csak egy gyorsasági világbajnoknak, az amerikai John Kocinskinek sikerült a szuperbike-ban is a csúcsra érni.
Ausztrál Nagydíj, a vb 14. futama, Phillip Island 125 kcm 1. időmérő: 1. Mika Kallio (finn, KTM) 1:36.664, 2. Lüthi (svájci, Honda) 1:37.311, 3. Faubel (spanyol, Aprilia) 1:37.330, …13. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 1:38.062, … 20. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 1:38.799 250 kcm 1. időmérő: 1. Jorge Lorenzo (spanyol, Aprilia) 1:33.215, 2. Guintoli (francia, Aprilia) 1:33.984, 3. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:34.033 MotoGP 1. szabadedzés: 1. Loris Capirossi (olasz, Ducati) 1:30.653, 2. Gibernau (spanyol, Ducati) 1:30.693, 3. Stoner (ausztrál, Honda) 1:30.768 2. szabadedzés: 1. Randy De Puniet (francia, Kawasaki) 1:29.745, 2. Capirossi 1:30.310, 3. Hayden (amerikai, Honda) 1:30.471
Talmácsi Gábor (Honda, 13. hely): – Délelőtt az ötödik voltam, az időmérésen azonban sajnos elestem. Nem tudom pontosan, mi történt, a számítógép adatai szerint mindent ugyanúgy csináltam, mint az előző körökben. A tény azonban tény, a motor eleje megcsúszott, buktam, és bár nem sérültem meg, az edzés végéig már nem tudtam javítani. A motorra amúgy nem lehet panaszom, most már nekem kell javítanom.
Tóth Imre (Aprilia, 20. hely): – Bíztam benne, hogy ezzel az időeredménnyel előrébb végezhetek, de ez sem rossz. Elég hideg van, emiatt a motor beállítása délelőtt nem volt tökéletes, a lassú részen nagyon sokat vesztettem. Az időmérésre változtattunk, de még sokat kell dolgoznunk.