Botka Dávid prológsikerével kezdődött a mindent eldöntő bajnoki futam, a 39. Allianz Hungária-rali Pécsett. A körverseny eredménye nem számít a végelszámolásnál, így semmit sem jelent, hogy a bajnokaspiránsok közül Benik Balázs harmadik, ifjabb Tóth János hatodik lett.
A Mitsubishivel versenyzô Botka Dávid, Komáromi Béla duó nagy csatában nyerte meg a felvezetô viadalt
A Mitsubishivel versenyzô Botka Dávid, Komáromi Béla duó nagy csatában nyerte meg a felvezetô viadalt
39. Allianz Hungária-rali, az ob 7. futama, Pécs
Prológ. Abszolút sorrend: 1. Botka Dávid, Komáromi Béla (Botka Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo6) 1:05.4, 2. Turi, Tóth I. (Turi Rally Team, Skoda Fabia WRC) 1:06.2, 3. Benik, Varga (OMV Benik Rally Team, Ford Focus WRC) 1:06.3
Rátgéber László izgatottnak tűnt. Nem csoda, még ha nem is vérre menő kosárlabda-mérkőzésről volt szó, hanem raliról. A MiZo Pécs női csapatának mesterét nem a kiélezett bajnoki küzdelem spannolta fel, hanem hogy a mezőny egyik legjobb autójában ült (Spitzmüller Csaba gyári Mitsubishi WRC-jében), és éppen rajtolni készült a prológon.
Spici gondoskodott róla, hogy az edző maradandó élményekkel szálljon ki a kocsiból, és utóbb kiderült: arról is, hogy ne nagyon vágyjon vissza. „Amikor először felhívtak, hogy beülhetek a Mitsubishibe, jó poénnak gondoltam. Amikor két nappal ezelőtt aláírattak velem egy papírt, hogy saját felelősségemre indulok, eszembe jutott, talán nem is olyan vicces ez az egész, és amikor kiszálltam, azt mondtam: ha korábban tudom, hogy ez ilyen, talán még egyszer meggondoltam volna, beülök-e” – így összegezte tapasztalatait a mester, ugyanakkor látszott rajta, rendkívüli módon élvezte a száguldást.
Csakúgy, mint a többezres szurkolótábor, amely állva tapsolt a szép akciók és a győztes Botka Dávid gyorsasága láttán. Természetesen a legnagyobb ováció ezúttal is a közönségkedvenc Ladákat és a topkategóriás World Rally Carokat kísérte, no és a sztárvendég Harri Rovanperät, aki – vb-pilóta lévén – tudta, mi kell a népnek. Nemcsak hogy gyönyörűen vette a kanyarokat a gyári Fabia WRC-vel, hanem a pálya egyik és másik végén is kézifékes köröket írt le. Persze könnyű neki, számára egyáltalán nincs tétje a pécsi versenynek, vérre menő világbajnoki futamon valószínűleg ő sem lenne ennyire könnyed és játékos.
A délután folyamán egyébként még egy érdekes esemény színesítette a programot: a közeli reptéren Besenyei Péter műrepülő-világbajnok mérte össze gyorsaságát Rovanperävel, Turi Tamással és ifjabb Tóth Jánossal. A föld-levegő párharcot persze egyik fél sem vette túlságosan komolyan: ami egyáltalán nem meglepő, hiszen valamennyiükre bőven vár még izgalom.
A legtöbb kategóriában (beleértve az abszolútot is) a Pécs környéki pályákon dől el a bajnoki cím sorsa, úgyhogy mindenki a szombati hosszú napra „hegyezi magát”, akkor akar különbséget kiharcolni. Valami azért mégiscsak eldőlt pénteken: Turi Tamás lett az idén először kiírt prológbajnokság győztese. A technikai gondok miatt emlékezetes idény után sovány vigasz, hiszen ő nem titkolta, abszolút bajnok akart lenni… A fenti címért az elkövetkező két napban ifjabb Tóth János, Benik Balázs (és a matematikai esélyeket sem hagyva ki a számításból) Spitzmüller Csaba csap össze. ---- N ---- &