Lent állt meg a hullámvasút

Vágólapra másolva!
2006.08.07. 23:58
Címkék
Sportszakmai és érzelmi szempontból is páratlan volt a Magyar Nagydíj, amely büntetéseivel, váratlan fordulataival és a pilóták esőben mutatott, fantasztikus autóvezetésével rendkívüli élményt nyújtott az autósport szerelmeseinek. Mivel a világbajnoki sorozat egyre kiélezettebbé válik, mindenki a Fernando Alonso–Michael Schumacher csatára összpontosított. Összeállításunkban a két vb-aspiráns elmúlt napjainak fordulópontjait vesszük sorra.
Michael Schumacher (elöl) ezúttal lassabb volt Fernando Alonsónál, mégis ô örülhetett, mert legalább egy szerencsés pontot szerzett
Michael Schumacher (elöl) ezúttal lassabb volt Fernando Alonsónál, mégis ô örülhetett, mert legalább egy szerencsés pontot szerzett
Michael Schumacher (elöl) ezúttal lassabb volt Fernando Alonsónál, mégis ô örülhetett, mert legalább egy szerencsés pontot szerzett
Michael Schumacher (elöl) ezúttal lassabb volt Fernando Alonsónál, mégis ô örülhetett, mert legalább egy szerencsés pontot szerzett
Michael Schumacher (elöl) ezúttal lassabb volt Fernando Alonsónál, mégis ô örülhetett, mert legalább egy szerencsés pontot szerzett
Michael Schumacher (elöl) ezúttal lassabb volt Fernando Alonsónál, mégis ô örülhetett, mert legalább egy szerencsés pontot szerzett


Alonso – ő volt az igazi esőmenő

Hétfő: az FIA jelezte, hogy a Magyar GP-n büntetlenül használhatóak lesznek a Renault ellensúlyos lengéscsillapítói
Csütörtök: Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója körlevélben értesítette a csapatokat, hogy óvás esetén nem garantálja a Renault felmentését, a franciák kicserélték a lengéscsillapítót
Péntek, 14.35: beidézte a felügyelőtestület, mert veszélyesen vezetett Robert Doornbos mellett, ráadásul sárga zászlónál előzte meg a hollandot
18.25: ítélet: a legjobb idejéhez az időmérő harmadaiban hozzáadnak két-két másodpercet
Szombat, 14.37: kiesett az időmérő második harmadában, a 15. rajthelyet szerezte meg
Vasárnap reggel: az interneten kering a Kubica fedélzeti kamerája által rögzített felvétel, amelyen látszik, hogy Alonso kibabrált Schumacherrel a szombat délelőtti szabadedzésen
13.45: a 13. helyezett Christian Klien nem ment ki a rajtrácsra, Alonso és Schumi közül emiatt eltűnt egy autó
14.12: megelőzte Michael Schumachert, és az élre állt, a Michelin intermediate gumijai fantasztikusan működtek
14.30: a McLaren-Mercedesek boxkiállásával az élre állt
14.48: lekörözte Michael Schumachert
15.23: második boxkiállása után autója vezethetetlenné vált, a második kanyarban láthatóan kiesett a jobb hátsó kerekének rögzítő csavarja, és a spanyol feladta a versenyt
16.05: a csapat a hivatalos sajtóközleményében azt írta, féltengelytörés miatt esett ki
20.35: a Renault vezetői végül elárulták, mégis a kerékrögzítő csavar helytelen feltekerése okozta a spanyol kiesését

Megint a Renault autója a jobb

A Renault három pontot veszített előnyéből a konstruktőrök versenyében, Fernando Alonso azonban tíz ponttal vezet Michael Schumacher előtt. Pat Symonds, a Renault technikai igazgatója optimista, mert az autó most újra bizonyította versenyképességét, ráadásul a fejlesztés is tovább folytatódik a rövid nyári szünetben.

– Hogyan értékeli a hétvége eseményeit?
– A mi szemszögünkből tulajdonképpen semmi sem változott – mondta Symonds. – Nem kerültünk hátrányba, ráadásul bizonyítottuk, hogy mindenféle időjárási körülmények között versenyképesek vagyunk, és hogy a Renault a legjobb autó.

– Szóval a történtek ellenére elégedett?
– Igen, mert nemcsak vízen, szárazon is remekül teljesített a Renault, és biztos vagyok benne, hogy le tudtuk volna győzni a Ferrarit. Annak ellenére, hogy nulla pontot szereztünk, ez biztató a jövőre nézve.

– Mi történt pontosan Alonso autójával?
– Van egy biztonsági mechanizmus, amely arról gondoskodik, hogy a kerékanya fent maradjon a helyén, ez a második boxkiállásnál nem oldott ki, aminek következtében megsérült az anya, és amikor visszatették, nem illeszkedett a helyére. Ez azonban szimpla hiba, amelyre könnyű megoldást találni, úgyhogy nem veszélyezteti az autónk versenyképességét.

– A fejlesztések folytatódnak a szünetben is?
– Hát persze! Törökországra van egy újabb, még erősebb aerodinamikai csomagunk. Magyarországon láttuk, hogy beváltak a fejlesztések, és szeretnénk megtartani ezt az előnyt Isztambulban is. A Renault minden egyes tagja ezért dolgozik. ---- S ---- &
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik