Fernando Alonso a világbajnok, és semmi sem tántoríthatja el attól a szándékától, hogy megvédje a címét. Még akkor sem, ha a Magyar Nagydíj nem egészen úgy alakult számára, ahogyan azt eltervezte. Nem érzi, hogy nyomás nehezedne rá a kiélezett küzdelem miatt, azt mondja, a terhet inkább azok cipelik, akik hátrébb vannak, és fel kell zárkózniuk. A Renault spanyol pilótája még mindig imádja a futballt (azon belül is a Real Madridot), továbbra is tanul gitározni, és motiváltabb, mint valaha.
Fernando Alonso bízik csapatában
Fernando Alonso bízik csapatában
– A Hungaroringen már a verseny előtt hátrányba kerülhetett volna a két másodperces büntetése miatt, végül azonban nem így lett, hiszen legfőbb riválisát, Michael Schumachert is megbüntették. Hogy történt pontosan az eset? – Michael piros zászlónál előzött engem és Kubicát – mindössze ennyi történt – mondta Fernando Alonso. – Az én szempontomból a döntés kedvező volt, hiszen azt jelentette, hogy nem veszítettem túl sokat Michaellel szemben, de ezt leszámítva nem igazán törődtem vele. Én mindig a saját versenyemre koncentrálok.
– Nagy nyomás van önön amiatt, hogy a világbajnoki küzdelem egyre szorosabb? – A nyomás azokon van, akik hátul vannak, és futamról futamra azért kénytelenek küzdeni, hogy csökkentsék a hátrányukat az élen állókhoz képest. Próbálom mindig a maximumot nyújtani, ez néha elég a győzelemhez, máskor meg nem. A Formula–1-ben nagyon gyorsan változnak a dolgok, főként a gumik miatt. Négy futamot nyertünk sorozatban, aztán meg három futamon a Ferrari volt eredményesebb, most pedig Jenson Button nyert. A Magyar Nagydíjon is versenyképesek voltunk a balesetig, úgyhogy talán hamarosan megint mi jövünk.
– Az utóbbi napokban a Renault ellensúlyos lengéscsillapítója volt az egyik legfelkapottabb téma a boxutcában. Hogy szabályos-e vagy sem. Hátrányt jelent, hogy nem alkalmazhatják a versenyen? – Nem számít sokat, az autó anélkül is versenyképes. Bár azt nemigen értem, hogy most hirtelen miért nem használhatjuk, amikor egyszer már szabályosnak találták. De ha nem, hát nem.
– Mi kell a győzelemhez a Formula–1-ben? – A siker három fő összetevője: jó gumi, jó autó, jó pilóta. A gumik fontosságát látjuk, hiszen ez tesz különbséget a csapatok között az utóbbi időben. Jó autó nélkül sem lehet nyerni, de a pilóták is elengedhetetlen kellékei a sikernek, hiszen például a két Ferrari egyforma, Michael mégis mindig gyorsabb Felipe Massánál, a két Renault is egyforma, én mégis általában megelőzöm Giancarlo Fisichellát. Szóval számítanak a pilóták.
– Indianapolisig szinte érinthetetlenek voltak, attól kezdve viszont a Ferrari szárnyal. Mi az oka a változásnak? – Egyértelműen a gumikkal magyarázható. Indianapolis előtt sem teszt, sem fejlesztés nem volt, mégis egy másodperccel gyorsabbak voltak nálunk. Ezt nem lehet mással magyarázni, csak a gumik közötti különbséggel.
– És ennek ellenére azt mondja, hogy nincs önökön semmiféle lelki teher? – Szerintem senkin sincs. Sem rajtam, sem Michaelen. Amikor a verseny elkezdődik, már csak a vezetésre koncentrálsz, arra, hogy a tőled telhető legjobb teljesítményt nyújtsd. Ez nem olyan, mint egy teniszmérkőzés, hogy akár egy vonalra ütött labdán elmehet a meccs, itt több lehetőséged van, és ha egész évben a maximumot nyújtod, akkor a magad részéről mindent megtettél.
– Tíz csapatfőnök közül hét azt mondja, hogy Michael Schumacher lesz a világbajnok. Mit gondol erről? – Semmi esélye rá!
Szavazás
– A jövője azonban másként alakul, a következő szezont már a McLarennél kezdi. Mi az oka a váltásnak? – Együtt dolgoztunk, együtt fejlődtünk, együtt nyertük meg a világbajnokságot a Renault-val, eljött a váltás ideje, és biztos vagyok benne, hogy a McLaren jó megoldás.
– A hírek arról szólnak, hogy Kimi Räikkönen a Ferrarihoz megy, nem állhat tehát össze a dream team. De ha mégis? Tudna együtt dolgozni a finnel? – Persze, én bárkivel együtt tudok dolgozni, az a lényeg, hogy sikereket hozzunk a csapatnak.
– Hagyjuk egy kicsit a Formula–1-et, és beszéljünk a fociról! Még mindig a Real Madridnak drukkol? – Persze!
– Mit szól a csapaton belüli változásokhoz? – Sok az új ember, közülük néhányan még egyáltalán nem játszottak Spanyolországban, de remélem, hogy hamar összeszoknak és egyre jobbak lesznek.
– És ön? Javult a gitártudása az elmúlt évek során? – Nem sokat. Néhány éve spanyol gitáron kezdtem tanulni, most már elektronikus gitáron játszom. Sajnos ez sokkal hangosabb, úgyhogy az oxfordi szomszédok kezdenek panaszkodni.
– A menyasszonya, Raquel tanítgatja gitározni? Elvégre ő rockzenész, biztosan remekül játszik. – Ő nagyon jó, de együtt zenélni sajnos még nem tudunk, mert nem vagyunk azonos szinten. ---- A Ferrari feltámadása és Michael Schumacher parádés felzárkózása óta mindenkit az a kérdés foglalkoztat, vajon a hétszeres világbajnok visszahódítja-e a trónját Fernando Alonsótól. A pilóták és a csapatfőnökök véleménye teljesen különböző az ügyről.
Az egyik kötelező sajtótájékoztatón minden megkérdezett versenyző Fernando Alonso sikerére tippelt. Aranyos volt a történet: amikor feltették a kérdést, hogy ki lesz a világbajnok, Alonso az első sorban szerényen felemelte a kezét… A többiek nevettek, és rá szavaztak. A csapatfőnökök már nem ennyire optimisták a spanyol pilóta végső diadalával kapcsolatban. A Münchner Abendzeitung körkérdést intézett a 11 fővezérhez, s közülük tízen válaszoltak is, csak Frank Williams nem vállalkozott a tippelésre. Tízből heten úgy gondolják, Michael Schumacher nyeri meg az idén a világbajnokságot.
Jean Todton, a Ferrari-istálló első emberén kívül Mario Theissen (BMW), Nick Fry (Honda), Colin Kolles (Midland), Szuzuki Aguri (Super Aguri), Christian Horner (Red Bull), valamint Franz Tost (Toro Rosso) voksolt a németre, míg a spanyol pilóta sikerét a saját csapatfőnökén, Flavio Briatorén kívül Ron Dennis (McLaren) és John Howett (Toyota) jósolta. ---- Pedro de la Rosa (2. hely): – Hihetetlenül boldog vagyok, hiszen életemben először állhattam dobogóra, és nyolc pontot szereztem a csapatnak, amely rengeteget dolgozott ezért. Érdekes verseny volt, a vizes pályán próbáltam észnél maradni, nyomni a gázt, amennyire lehet, és kimaradni a balhékból. A Michelin gumik remekül vizsgáztak minden körülmények között, különösen a végén, szárazon.
Nick Heidfeld (3. hely): – Volt két zűrös pillanata a versenynek: először amikor kicsúsztam a pályáról a futam első felében, majd pedig a végén, amikor megelőztem Michael Schumachert. Belém jött hátulról, összetörte a saját felfüggesztését és megrongálta a kormányművemet. De szerencsére elég nagy volt az előnyöm, úgyhogy nyugodt voltam.
Rubens Barrichello (4. hely): – Örülök Jenson és a Honda sikerének, ugyanakkor sajnálom, hogy rossz gumit választottunk a verseny elején. Ha másképpen teszünk, én is a dobogóra állhattam volna az eredményhirdetésen.
David Coulthard (5. hely): – Az autóm nincs túl daliás állapotban. Kubicával együtt érkeztem az első kanyarba, összekoccantunk, majd később, amikor Schumacher megpördült, szintén megtörte egy kicsit a gépem oldalát. Barrichellóval a kerekeink értek össze a sikánban, aztán Trulli jött majdnem belém. Szóval mindent egybevetve szerencsésnek érzem magam, hogy befejeztem a versenyt, és pontokat szereztem. Szeretnék gratulálni Jenson Buttonnak, mindig azok táborába tartoztam, akik hitték, hogy győzni tud.
Ralf Schumacher (6. hely): – Hatalmas volt a kavarodás, azok után, hogy ennyi minden történt ezen a versenyen, örülök a három pontnak. A futam elején az esőben nehezen melegedtek fel az abroncsaink, olyan volt, mintha jégen autóztam volna. Borzalmasan nehéz volt lassan menni. Ám ahogy száradt fel a pálya, folyamatosan fejlődtünk, és a Bridgestone gumik nagyon jóknak bizonyultak. Talán egy kicsit kockázatos volt száraz talajra való gumit választani az utolsó boxkiálláskor, de vállaltuk a rizikót, és jól döntöttünk.
Robert Kubica (7. hely, kizárva): – A rajtom jól sikerült, de aztán küzdöttem egy kicsit az elemekkel, mert nincs sok tapasztalatom a kipörgésgátlóval és más beállításokkal. A második körben hibáztam, és megpördültem a sikánban, később pedig a gumifalnak is nekicsúsztam. Ezek miatt meg kellett változtatni a boxkiállás stratégiáját, úgyhogy intermediate abroncsokon fejeztem be a versenyt. A végére teljesen elfogytak a gumijaim, emiatt nagyon lelassultam. Az eredmény jó, de a teljesítményemmel nem vagyok elégedett. Túl sokat hibáztam.
Felipe Massa (8. hely, Kubica kizárásával 7.): – Annak fényében, hogy mennyi minden történt ezen a futamon, főleg az első részében, az is valami, hogy pontot szereztünk, és segített nekünk abban, hogy a konstruktőrök versenyében egy kicsit közelebb kerültünk a riválisunkhoz. Vízen nem voltunk tökéletesek, de amint elkezdett száradni a pálya, egyre gyorsabbak lettünk, ezt bizonyítja, hogy én futottam a leggyorsabb kört.
Fernando Alonso (feladta): – Megtörténik az ilyesmi az autósportban, de micsoda verseny volt! Az első része fantasztikusan alakult, vizes pályán jónak éreztem az autót, még akkor is, ha több üzemanyagot cipeltem, mint a többiek. Kényelmes győzelem lehetett volna, mert semmi rizikót nem vállaltunk. Csakhogy a kerékcserénél valami eltört az autó hátuljában, és megpördültem a második kanyarban. Noha csalódott vagyok, ez is relatív, hiszen Michael sem fejezte be a versenyt, így nem veszítettem semmit ezen a hétvégén. A világbajnokságnak nagyon fontos időszaka kezdődik, és mi jó pozícióból kezdjük el.
Michael Schumacher (kiesett, Kubica kizárásával 8.): – Természetesen nagyon csalódott vagyok. Volt egy jó lehetőségünk, amelyet nem használtunk ki. Az egész hétvége, de különösen a verseny olyan volt, mint egy szerencsekerék, és a végén nem mi voltunk fent. És még egy nagydíjjal kevesebb a végéig. Az út egy kicsit csúszós volt ott, ahol Heidfeld megelőzött, és mi összeértünk. Ilyesmi bármikor megtörténhet. Hogy kockázatot vállaltunk-e azzal, hogy intermediate abroncsokkal kint maradtunk a pályán, és harcoltunk a riválisokkal? Én ilyen vagyok. Mindig az élen akarok küzdeni, ezért nyerek olyan sokszor. Még öt verseny van hátra, és semmi sincs veszve, én legalábbis minden tőlem telhetőt megteszek, hogy világbajnok legyek.
Kimi Räikkönen (feladta): – Semmit sem tehettem annak érdekében, hogy elkerüljem az ütközést Liuzzival. A versenyvonalon lassított le, és nem tudtam hová menni, csak egyenesen neki az autója hátuljának. Pedig a rajtom nagyon jól sikerült, és utána is minden rendben volt. Lehetőségem nyílt arra, hogy megnyerjem a versenyt, de most már tovább kell lépnünk. Nagyra tartom azért Liuzzit, hogy utána odajött és bocsánatot kért.
Vitantonio Liuzzi (feladta): – Ez aztán szép kis születésnap! Kár, mert jól mentem, és az autó is versenyképes volt, de a plexinek csak a felén láttam ki, mivel nem maradt több fólia rajta. Ez azt jelenti, hogy gyakran nem láttam a kanyarokat, és a rázóköveket kellett használnom arra, hogy tudjam, hol vagyok. Néhányszor kicsúsztam, a Kimi-féle incidenskor is szélesebbre vettem a kanyart, mert próbáltam őt elengedni a sikán előtt. Talán nem vette észre, hogy lassítok, ezért jött belém. Félreértés volt, és sajnálom, hogy mindkettőnk autója összetört miatta.