Évek óta pályázunk a rendezésre, és most végre sikerült. A hét végén hazánkban tartják a ralikrossz Európa-bajnokság egyik futamát, ami azért nagy szó, mert ebben a sportágban nincs világbajnokság, tehát ez a csúcs.
Kenneth Hansen természetesen Magyarországon is ünnepelni szeretne
Kenneth Hansen természetesen Magyarországon is ünnepelni szeretne
A hazai viadal leghíresebb résztvevője a svéd Kenneth Hansen, aki 1989 óta – amikor első kontinensbajnoki trófeáját szerezte – 13 alkalommal foglalhatta el Európa trónját a különböző kategóriákban. Rajta kívül nagy legendának számít a szintén Európa-bajnok Per Eklund, aki a maga 60 esztendejével (!) a mezőny egyik korelnöke is. Persze senki se gondolja, hogy a svéd pilóta az elmúlt négy évtized során bármit is veszített volna a gyorsaságából. De az esélyesek között említhetjük a tavalyi és tavalyelőtti Eb-ezüstérmes Michael Jernberget vagy éppen Sverre Isachsent, aki az idén már két versenyt megnyert.
Magyar részről a legeredményesebb Eb-résztvevő Kotán Péter. A nyolcszoros magyar bajnok kétszer végzett összetettben a 15. helyen (ez egyben azt is jelentette, hogy a következő idényben állandó rajtszámot kapott), volt már hetedik is futamon, 2006-ban pedig a legjobb eredménye a kilencedik pozíció a királykategóriában.
„A pontszerzés hatalmas fegyvertény lenne, hát még az A-döntőbe, a legjobb hat közé kerülés! A mezőny nagyon erős, a rajtlista első tizenöt helyezettje közül bárki nyerhet. Ebben a sportágban fontos a rajt, valamint az azt követő helyezkedés. A nagy lökdösődés közepette vigyázni kell az autóra, és figyelni a többiekre. Itt sokszor a reflexeken múlik minden” – mondta Kotán Péter.
A pályaismeret előnyt jelenthetett volna a magyar pilóták számára, csakhogy nemrégiben átépítették a 20 ezer férőhelyes nyirádi pályát (amelyet körülbelül fele-fele arányban borít aszfalt, illetve murva), úgyhogy a mieinknek is szokniuk kell.
Látványos akciókban azonban valószínűleg nem lesz hiány, hiszen míg a raliban a stopper az ellenfél, itt a gyorsaság mellett a test test elleni csata is dominál az 1220 méteres, zárt pályán. A döntőkben hat autó rajtol egyszerre, nem ritka a borulás, az előzés pedig rendkívül gyakori.
A MAGYAR RÉSZTVEVŐK Divízió I: Bognár Zsolt (R-Tech Racing, Mitsubishi Lancer Evo5), Harsányi Zoltán (R-Tech Racing, Mitsubishi Lancer Evo5), Kotán Péter (Fahrer Racing, Ford Focus), Maruzsi László (Maruzsi Team, Mitsubishi Lancer), Móricz József (Rabócsiring Kft., Toyota Corolla), Révész Bálint (Tomi Motorsport, Toyota Corolla), Répási Róbert (Zalaegerszegi ASE, Mitsubishi Lancer), Simon Zoltán (Rabócsiring Kft., Mitsubishi Lancer Evo6) Divízió I.-A: Fekete István (Tomi Motorsport, VW Polo), Gorácz Béla (TQS Hungary, Opel Corsa) Divízió II.: ifj. Bánkuti Gábor (Kit-car Racing, Opel Astra), Csernyik István (Rabócsiring Kft., Peugeot 206 RC), Kékesi Attila (Rabócsiring Kft., Alfa Romeo 145)