Az idén még szabad dohányt reklámozni a Magyar Nagydíjon, jelentette be Markosz Kiprianu, az Európai Unió egészségügyi főbiztosa.
Bár a cigarettareklámokat már az Európai Unió egész területén betiltották, a fogyasztóvédelmi testület úgy határozott, hogy még 60 nap türelmi időt kapnak a tavasszal már figyelmeztetett országok – Spanyolország, Olaszország, Magyarország és Csehország. Azaz a Magyar Nagydíj mellett az Olasz GP-n és a gyorsaságimotoros-világbajnokság csehországi versenyén is engedélyezik a dohánytermékek reklámozását a versenyjárműveken és a pálya menti táblákon.„Az országokkal folyó tárgyalások során ésszerű indoklást kaptunk arról, miért van szükségük ezeknek az eseményeknek a dohányreklámra – mondta Kiprianu. – Ugyanakkor továbbra is ellenezzük ezeknek a cégeknek a nemzetközi eseményeken való jelenlétét, és célunk, hogy teljesen kizárjuk a dohányreklámozás lehetőségét, legyen szó a Formula–1-ről vagy más rendezvényről.”A tavalyi Magyar Nagydíj július 31-ére esett, ami az európai dohányreklám-tilalom kezdetének napja volt, és bár nem volt világos, hogy aznap megjelenhetnek-e a dohánygyárak logói az autókon, végül nem gördítettek elé akadályt. Az idén már a rendezők mondtak le a cigarettareklámokról, ezért a Magyar Nagydíj neve elől el is tűnt az eddigi főszponzor neve. A váratlan fordulat ellenére a szűkös határidő miatt nem változik meg a verseny neve, és hosszú évek után először névadó szponzor nélkül rendezik meg a mogyoródi futamot. A Formula–1-es istállók maguk dönthetik el, hogy feltüntetik-e az őket szponzoráló dohánycégek logóit, a pálya melletti feliratokról pedig a reklámfelületeket értékesítő Formula One Management dönt.