A szerencsés tizenhármak között

Vágólapra másolva!
2006.06.02. 01:14
Címkék
Magyarország is helyet kap a Formula–1 új bizottságában, amely 2008-tól mindössze 13 taggal működik, és továbbra is a sportág egyik legfontosabb döntéshozó testülete marad.
Palik László (balra) joggal elégedett, az Év Nagydíja elismerés után újabb sikert könyvelhet el a Hungaroring
Palik László (balra) joggal elégedett, az Év Nagydíja elismerés után újabb sikert könyvelhet el a Hungaroring
Czagány Balázs
Palik László (balra) joggal elégedett, az Év Nagydíja elismerés után újabb sikert könyvelhet el a Hungaroring
Palik László (balra) joggal elégedett, az Év Nagydíja elismerés után újabb sikert könyvelhet el a Hungaroring
Palik László (balra) joggal elégedett, az Év Nagydíja elismerés után újabb sikert könyvelhet el a Hungaroring
Czagány Balázs
Palik László (balra) joggal elégedett, az Év Nagydíja elismerés után újabb sikert könyvelhet el a Hungaroring

Nagy megtiszteltetés érte a Magyar Nagydíj szervezőit, hiszen helyet kaptak a Formula–1 új Concorde-szerződése alatt, azaz a 2008 és 2012 között működő F1-es bizottságban. A sportág egyik meghatározó testülete, amely az új szabályjavaslatok utolsó előtti szűrője (az utolsó a Világtanács), eddig több mint 25 tagból állt, de a Nemzetközi Automobil-szövetség úgy határozott, hogy a döntések felgyorsítása végett csökkenti a létszámot.

Eddig az összes csapat, nyolc versenyrendező, az FIA mint törvényhozó, a FOM mint gazdasági vezető, valamint szponzorok, gumiszállítók és motorgyártók is képviseltették magukat. Az új felépítésben változatlan marad az FIA és az FOM szerepköre, a további 11 tagot pedig nemzetiségi alapon választották ki. A csapatok Olaszországot (Ferrari), Németországot (BMW), Nagy-Britanniát (Williams), Japánt (Honda), Franciaországot (Renault) és Ausztriát (Red Bull) képviselik, emellett rendezőként helyet kap Brazília, Ausztrália, Monaco, Spanyolország és Magyarország.

Az új rendszert, amelyben megerősödik az FIA és az FOM szava, sokan bírálják, főleg a McLaren és a Toyota kimaradása miatt. E két istálló köztudottan rossz viszonyban van a nemzetközi szövetséggel, kihagyásukkal leegyszerűsödhet a döntéshozatal. Vélhetően éppen emiatt vezették be a nemzetiségi rendszert, és nem a hat legjobb istálló kapott mandátumot. Ezzel a rendszerrel nyertünk mi, magyarok is, hiszen a német, a brit, és az olasz versenyszervezők a csapataik miatt kimaradtak, helyettük kerültünk be. Érdekesség, hogy a gazdasági nagyhatalmakat, mint Kína, az Egyesült Államok (versenyszervezők), vagy Oroszország (a Midland orosz licenccel versenyez) kihagyták.

„Sok éve tartó munka eredménye az, hogy most itt tartunk, és ezt annak a csapatnak köszönhetjük, amely előkészítette és lebonyolította a Magyar Nagydíjakat – mondta Palik László, a Hungaroring Sport Zrt. elnöke. – A két évtizedes tapasztalat is nagyon számít, és az, hogy az elmúlt húsz évben Magyarország felkészülten és szeretettel fogadta a Formula-1-et. Kétezer-kettőben a mi versenyünk volt az Év Nagydíja, most pedig bekerültünk ebbe az elitcsapatba, amely a törvényeket hozza.”

A fent említett bizottság dönt többek között a sport és technikai szabályváltoztatásokról, és például arról is, hogy ki kapjon szuperlicencet vagy kitől vonják azt viszsza. Ennek a testületnek lesz tehát 2008-tól egy magyar tagja is.

Szavazás

Ki lesz a Formula–1 világbajnoka 2006-ban?

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik