Az előszezoni tesztek valós képet adtak az erőviszonyokról: szombaton mindhárom géposztályban azok a pilóták – Loris Capirossi (MotoGP), Jorge Lorenzo (250 kcm), Mattia Pasini (125 kcm) – harcolták ki az első rajtkockát, akik a jerezi teszteken is a leggyorsabbak voltak.
Talmácsi Gábornak meg kell küzdenie a hazai pályán motorozó spanyolokkal, ha dobogóra akar állni Jerezben
Talmácsi Gábornak meg kell küzdenie a hazai pályán motorozó spanyolokkal, ha dobogóra akar állni Jerezben
Számokban
1. alkalommal indulhat a pole pozícióból Mattia Pasini, akinek ez a harmadik vb-szezonja.
3 márkával harcolt ki rajtelsőséget Jorge Lorenzo: a mostani apriliás pole-ja előtt ötször Hondával, háromszor Derbivel indulhatott az élről.
9. helyen végzett szombaton Valentino Rossi, akinek ez az eddigi leggyengébb edzéseredménye a Spanyol Nagydíjon.
40. alkalommal diadalmaskodott az időmérő edzésen a háromszoros világbajnok Loris Capirossi.
A magyar szurkolók természetesen a 125 köbcentis géposztály edzését várták a legjobban, ám versenyzőink sajnos nem voltak topformában. Nem csoda: mind a ketten betegek. Talmácsi Gábor és Tóth Imre jóformán több időt töltött el a pálya területén működő mobilklinikán, mint az aszfalton, ez azonban nem azt jelenti, hogy jobban lennének, csak hogy kibírták az edzést. Talma influenzás, Tóthot pedig vírus támadta meg, amelytől a pilóta teljesen legyengült. Vb-bronzérmesünk ennek ellenére meg tudta őrizni hetedik rajtpozícióját (ez nem rossz, főleg ha figyelembe vesszük, milyen remekül rajtol), Tóth viszont visszaesett a 29. pozícióba.
De beszéljünk egy kicsit az első sorról! Mattia Pasini az idén Francesco Totti csapatától a négyszeres világbajnok Jorge Aspar alakulatához szerződött, mert nem volt megelégedve az Aprilia idei vázával, és a 2006-os blokkot a tavalyi vázba szereltette be. Az ötlet egyelőre bevált, de a győzelmet azért még nem túl sokan adnák oda a pole pozíciósnak.
Az időmérés után egyébként újra le kell szögeznünk: a spanyolok hazai közönség előtt félelmetesek – az első nyolc között négy spanyol pilóta foglal helyet, közülük bárki győzhet. A fogadóirodáknál azonban jó esélye van Lukas Peseknek és természetesen a KTM-eseknek is. A világbajnok Thomas Lüthit azonban üldözi a balszerencse: a legutóbbi teszten elszenvedett kulcscsonttörése után újabb balesetet szenvedett, a boxban elvágta a lábát. A 17. helye tehát nem véletlen. A MotoGP világbajnokának, Valentino Rossinak sem volt jó napja. Már az edzés negyedik percében bukott – Alex Hofmann Ducatija felrobbant, és olajat fröcskölt a pályára –, így csak a második számú motorjával edzhetett. Mégsem ez volt a legnagyobb problémája, hanem hogy nem sikerült megszüntetnie első futóműve vibrációját, emiatt meg kellett elégednie a harmadik sor utolsó helyével. A Ducatinak és Capirossinak viszont szenzációs napja volt: Capirex négy tizeddel megjavította a saját pályacsúcsát, a Ducati nemcsak az első, hanem a második rajtkockát is elfoglalta.
Magyar hangok Talmácsi Gábor (7. hely, Honda): – Az időmérő edzés előtt infúziót kaptam, hogy végigbírjam, és átmenetileg jobban is lettem tőle, de estére megint megfájdult a torkom. Lassan állandó páciens leszek a versenyorvosnál, de most már csak kibírom valahogy a versenyt. Az edzésről csak annyit: nem vagyok elégedetlen az eredménynyel, ám lehetett volna jobb is, ha az utolsó tíz percben nem adódnak problémáim a váltóelektronikával. Minden egyes sebességváltásnál kuplungolnom kellett, no meg elvenni a gázt, ami jókora időveszteséget jelentett. Ám akkor is legfeljebb az ötödik helyet tudtam volna elcsípni, ha tökéletes a motor. Nem lesz könnyű verseny.
Tóth Imre (29. hely, Aprilia): – Reggelre elkapott valami vírus, a szabadedzésen jártányi erőm sem volt, mintha minden végtagomra kilós súlyokat kötöztek volna. Hiába mentem el a mobilklinikára, ezúttal doktor Costa csodagyógyszerei sem segítettek. Az időmérésen már alig bírtam megtartani a motoromat, és ez elkeserített, hiszen a pénteken történteket alapul véve, reális esélyem volt arra, hogy a negyedik rajtsorból induljak.