Schumacher utolérte Sennát
A tavaly gyengélkedő Michael Schumacheré a pole pozíció a Bahreini Nagydíjon. A Ferrari német pilótája ezzel hosszú hányattatása után beérte az örökranglistát 1994 óta 65 rajtelsőséggel vezető Ayrton Sennát.

Michael Schumacher már hivatalosan is kijelenthette, hogy bivalyerôs a Ferrari 248F1-es jel? négykerek?je

Michael Schumacher már hivatalosan is kijelenthette, hogy bivalyerôs a Ferrari 248F1-es jel? négykerek?je
Az egykörös időmérés bevezetése előtti utolsó két versenyen, a 2002-es Amerikai és Japán Nagydíjon két Ferrari foglalta el az első rajtsort. A pole pozíció Michael Schumacheré lett, a második hely pedig brazil csapattársáé, Rubens Barrichellóé.
Az egykörös időmérés eltörlését követő versenyen, a 2006-os Bahreini GP-n két Ferrari foglalja el az első rajtsort. A pole Michael Schumacheré, a második hely pedig brazil csapattársáé, Felipe Massáé.
Sokáig hajtott a rekordbeállításért
Néhány évvel ezelőtt a többség számára már unalmas volt a Ferrari és Schumi egyeduralma, a német pilóta zsinórban a harmadik vb-címét szerezte meg az olasz csapattal, és ezt még két összetettbeli diadal követte. Tavaly aztán visszaesett a Scuderia és német ásza, aki mindössze egy-egy pole pozíciót és futamgyőzelmet ért el, a pontversenyben pedig csak a harmadik lett.
Schumachernek a mindössze egy rajtelsőségével – amelyet a Hungaroringen szerzett meg – nem sikerült beállítania az egyik olyan ritka rekordot, amelyet még nem ő tart: a pole pozícióét. Ayrton Senna 65-jétől a tavalyi évad előtt kettővel volt elmaradva, és mindenki biztos volt benne, hogy a brazil legenda csúcsa mára már a múlté lesz. Csakhogy a Ferrari gyengélkedése miatt eddig a hétvégéig Ayrton egyedül tartotta a rekordot.
A Ferrari régi-új első soros felállása Szahírban teljesen új időmérő szisztémában alakult ki. Az egykörös rendszert a háromrészes, kieséses verzió váltotta fel. Az elődhöz hasonlóan ez a megoldás is szedi a maga áldozatait. Az első 15 percben, amikor mind a 22 pilóta pályára hajthatott, hogy eldöntsék, ki a hat leggyengébb, Kimi Räikkönen és Ralf Schumacher akadt fent a rostán.
Räikkönen fennakadt a rostán
A finn McLaren-Mercedesének jobb hátsó kerékfelfüggesztése rögtön az első körben eltört, és bár a Jégember visszavánszorgott a boxba, tartalék autó híján fel kellett adnia a tréninget, és az utolsó rajtkockába kényszerült. A Räikkönen miatt szünetelő edzésen már csak annyi idő maradt, hogy mindenki egy kört teljesítsen, és Ralf Schumi mindkét Toro Rossónál lassabb lett.
Az első és a második tréningre is szinte üres tankkal mentek ki az autók, a legjobbak a legvégén csak egy kört teljesítettek. A harmadik, záró részben viszont már rögtön az elején a pályára hajtott mind a tíz, megmaradó pilóta, akik folyamatosan köröztek, de igen gyenge időeredményeket értek el.
Ennek oka az volt, hogy a szabályok szerint annyi üzemanyaggal kezdhetik el a versenyt, amennyivel az utolsó időmérőt (vagyis tankoltak a kocsikba). Ennek persze az lett a következménye, hogy mindenki körözött, ahogyan csak bírt, hogy fogyjon az üzemanyag, és a kvalifikáció végére a legfontosabb körre a lehető legkönnyebbé váljon az autó. Ezért mindenki 12-15 percig égette a benzinjét, mielőtt új gumikért a boxba hajtott, és ráment az „igazi” körére. (Az edzés után néhányan kifogásolták a Ferrari hátsó szárnyát, mert a szabályokkal ellentétben flexibilis, de az FIA nem talált hibát.)
Összecsapás Manamában
Péntek éjszaka a bahreini rendőrség összecsapott egy tüntetőcsoporttal Manamának abban a negyedében, ahol a nyugati újságírókat szállásolták el. Egy helyi szervezet már korábban jelezte, hogy a világsajtó figyelmét kihasználva békés tüntetést szervez azoknak a foglyoknak a szabadon bocsátásáért, akiket december óta tartanak rabságban – egy reptéri lázadás miatt. A csoport ígéretei szerint békésen akarta lebonyolítani a felvonulást, ám nem számolt néhány fiatallal, akik csatlakoztak a tüntetéshez, és vandálkodni kezdtek. Kirakatokat törtek be, rendőröket dobáltak meg, és gázpalackokat robbantottak fel. Az egyenruhások könnygázt vezetettek be, számos rendbontót letartóztattak, több mint egy tucat tüntetőt gázmérgezéssel szállítottak kórházba. Reggelre elült a botrány, és az élet a szokott rendben zajlott tovább Manama utcáin.
| NÉV | CSAPAT | IDŐEREDMÉNY | |
| 1 | M. Schumacher | Ferrari | 1:31.431 |
| 2 | F. Massa | Ferrari | 1:31.478 |
| 3 | J. Button | Honda | 1:31.549 |
| 4 | F. Alonso | Renault | 1:31.702 |
| 5 | JP. Montoya | McLaren | 1:32.164 |
| 6 | R. Barrichello | Honda | 1:32.579 |
| 7 | M. Webber | Williams | 1:33.006 |
| 8 | C. Klien | Red Bull | 1:33.112 |
| 9 | G. Fisichella | Renault | 1:33.496 |
| 10 | N. Heidfeld | BMW | 1:33.926 |
| 11 | J. Villeneuve | BMW | 1:32.456 |
| 12 | N. Rosberg | Williams | 1:32.620 |
| 13 | D. Coulthard | Red Bull | 1:32.850 |
| 14 | J. Trulli | Toyota | 1:33.066 |
| 15 | V. Liuzzi | Scuderia Toro Rosso | 1:33.416 |
| 16 | S. Speed | Scuderia Toro Rosso | 1:34.606 |
| 17 | R. Schumacher | Toyota | 1:34.702 |
| 18 | C. Albers | Midland F1 | 1:35.724 |
| 19 | T. Monteiro | Midland F1 | 1:35.900 |
| 20 | Y. Ide | Super Aguri | 1:37.411 |
| 21 | T. Sato | Super Aguri | 1:38.868 |
| 22 | K. Räikkönen | McLaren | mért kör nélkül |
A legendás brazil 65 pole-os csúcsát szombaton állította be Schumi, akinek még egy rajtelsősége sem volt Senna (képünkön) halálakor. A brazil az utolsó edzésdiadalát egy nappal a halála előtt érte el, míg Schumi a következő futamon, az 1994-es Monacói GP-n debütált az első rajtkockában.
| Senna | Schumacher | |
| Nagydíjrajtok | 161 | 230 |
| Első nagydíj | 1984 Brazil GP | 1991 Belga GP |
| Első pole | 1985 Portugál GP | 1994 Monacói GP |
| 16. futam | 42. futam | |
| 65. pole | 1994 San Marinó-i GP | 2006 Bahreini GP |
| 161. futam | 231. futam | |
| Az első sorban | 87-szer | 107-szer |
NS-tipp
1. Michael Schumacher
2. Fernando Alonso
3. Jenson Button ---- Mogyoródi „emlékek”
A Ferrari negyvenhetedszer sajátította ki az első sort, legutóbb a 2004-es Magyar Nagydíjon dominált, amikor Schumacher és Barrichello indult az élről. (A leintéskor is ugyanez volt a sorrend.) Azóta csupán kétszer jegyezhettünk föl „duplázást”: a tavalyi Belga GP-n – Juan Pablo Montoya és Kimi Räikkönen révén – a McLarené, a 2005-ös kínai idényzárón – Fernando Alonso és Giancarlo Fisichella jóvoltából – pedig a Renault-é volt az első rajtsor.
Csúcs ez az első sor
Felipe Massa remekül mutatkozott be a Ferrariban, a második helye egyéni csúcs, az eddigi legjobbja két negyedik pozíció volt (2004, Kínai és Brazil GP). Ezt megelőző 53 hivatalos edzésén 14-szer kvalifikálta magát az első tízbe. A Sao Pauló-i pilóta a 135., aki
az első sorból vághat neki egy versenynek – az abszolút rekorder itt is Michael Schumacher (107).
Rosberg és Rosberg
Nico Rosberg, a Williams újonca lepipálta édesapját – legalábbis abban a tekintetben, hogy amíg ő a 12. helyet szerezte meg élete első időmérőjén, addig Keke Rosberg csak a 24. kockára sorolhatott be bemutatkozása alkalmával, az 1978-as Dél-afrikai Nagydíjon. A finnek első világbajnoka a 18. kísérlete során ért „nicói” magasságokba, azaz lett 12.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik






