Solberg és a heves havas

Vágólapra másolva!
2006.02.03. 02:39
Címkék
Havas pályák, szöges gumik és egy hétszeres győztes, aki életműdíjat kap. A világbajnoki sorozat egyetlen tisztán havas versenye következik a hét végén Svédországban, ahol a nagymenők mellett rajthoz áll – immár negyvenedszer (!) – a legendás Stig Blomqvist, aki hét sikerével csúcstartó a viadal történetében.
Petter Solberg egyszer már bizonyította, hogy havon is pokoli gyors
Petter Solberg egyszer már bizonyította, hogy havon is pokoli gyors
Reuters
Petter Solberg egyszer már bizonyította, hogy havon is pokoli gyors
Petter Solberg egyszer már bizonyította, hogy havon is pokoli gyors
Petter Solberg egyszer már bizonyította, hogy havon is pokoli gyors
Reuters
Petter Solberg egyszer már bizonyította, hogy havon is pokoli gyors
A pályák gyorsak (az átlagsebesség gyakran emelkedik 100 km/óra fölé), ugyanakkor nagyon csúszósak, hótakaró vagy jégpáncél borítja őket. Svédországra speciális felszereléssel és sok-sok szöges gumival készülnek a csapatok, a verseny különleges megpróbáltatások elé állítja az indulókat. A Pirelli a hírek szerint vadonatúj szöges papucsot fejlesztett ki a siker érdekében.

A svéd futamról a legtöbbet az idén hatvanéves Stig Blomqvist tudna mesélni, ő immár 40. (!) alkalommal áll rajthoz a viadalon. Ez azért nagyon nagy szó, mert a versenyt értelemszerűen évente egyszer rendezik meg. Az 1984-ben világbajnoki címet szerző svéd pilóta tehát ünnepel, ebből az alkalomból a viadal szervezői és a nemzetközi szövetség illetékesei megengedték neki, hogy a 40-es rajtszámmal álljon rajthoz, pedig a kategóriája miatt jóval magasabb szám illetné meg.
Blomqvist ugyan az idén nem tartozik az esélyesek közé, a szurkolók ennek ellenére valószínűleg a tenyerükön hordozzák majd a kedélyes urat, akit egyébként ellenfélként sem szabad lebecsülni, hiszen még ma is pokolian gyors – igaz, egy ideje már nem a topkategóriában indul.

De nézzük, mi a helyzet az élen! Az idénynyitó monte-carlói viadalt megnyerő Marcus Grönholm eddig háromszor győzött Karlstad környékén (legutóbb 2003-ban), ráadásul a finn pilóta a második hazai versenyének tartja a svédet, mert sok szurkolója ruccan át a „szomszédba”. Grönholm az idén igazolt a Fordhoz, ez azonban nem jelenti, hogy ne lenne vele tapasztalata a havon, ugyanis karácsony előtt éppen Svédországban tesztelte a Focust.

A tavaly taroló Sebastien Loeb is megnyerte már egyszer ezt a versenyt, igaz, tavaly ez volt az egyetlen futam, amelyen technikai hiba miatt búcsúzni kényszerült. A mezőny világbajnokai közül nem szóltunk még Petter Solbergről, aki a Svéd Rali legfrissebb győztese – és aki az idén nem titkoltan arra vágyik, hogy visszaülhessen a rali-vb trónjára. Segítene ebben, ha nyerne a heves havason…

Svéd Rali, a vb, 2. versenye, Karlstad
A program. Össztáv: 1441.16 km (ebből gyorsasági szakasz: 349.02 km). Péntek: 6 gyorsasági szakasz (131.04 km). Szombat: 7 (127.80 km). Vasárnap: 6 (90.18 km)
A vb állása 1 verseny után. Pilóták: 1. Marcus Grönholm (finn, Ford Focus WRC) 10 pont, 2. Loeb (francia, Citroën Xsara WRC) 8, 3. Gardemeister (finn, Peugeot 307 WRC) 6. Gyártók: 1. Ford 14, 2. Kronos Citroën 11, 3. OMV Peugeot Norway 6
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik