Havas pályák, szöges gumik és egy hétszeres győztes, aki életműdíjat kap. A világbajnoki sorozat egyetlen tisztán havas versenye következik a hét végén Svédországban, ahol a nagymenők mellett rajthoz áll – immár negyvenedszer (!) – a legendás Stig Blomqvist, aki hét sikerével csúcstartó a viadal történetében.
Reuters
Petter Solberg egyszer már bizonyította, hogy havon is pokoli gyors
Reuters
Petter Solberg egyszer már bizonyította, hogy havon is pokoli gyors
A pályák gyorsak (az átlagsebesség gyakran emelkedik 100 km/óra fölé), ugyanakkor nagyon csúszósak, hótakaró vagy jégpáncél borítja őket. Svédországra speciális felszereléssel és sok-sok szöges gumival készülnek a csapatok, a verseny különleges megpróbáltatások elé állítja az indulókat. A Pirelli a hírek szerint vadonatúj szöges papucsot fejlesztett ki a siker érdekében.
A svéd futamról a legtöbbet az idén hatvanéves Stig Blomqvist tudna mesélni, ő immár 40. (!) alkalommal áll rajthoz a viadalon. Ez azért nagyon nagy szó, mert a versenyt értelemszerűen évente egyszer rendezik meg. Az 1984-ben világbajnoki címet szerző svéd pilóta tehát ünnepel, ebből az alkalomból a viadal szervezői és a nemzetközi szövetség illetékesei megengedték neki, hogy a 40-es rajtszámmal álljon rajthoz, pedig a kategóriája miatt jóval magasabb szám illetné meg. Blomqvist ugyan az idén nem tartozik az esélyesek közé, a szurkolók ennek ellenére valószínűleg a tenyerükön hordozzák majd a kedélyes urat, akit egyébként ellenfélként sem szabad lebecsülni, hiszen még ma is pokolian gyors – igaz, egy ideje már nem a topkategóriában indul.
De nézzük, mi a helyzet az élen! Az idénynyitó monte-carlói viadalt megnyerő Marcus Grönholm eddig háromszor győzött Karlstad környékén (legutóbb 2003-ban), ráadásul a finn pilóta a második hazai versenyének tartja a svédet, mert sok szurkolója ruccan át a „szomszédba”. Grönholm az idén igazolt a Fordhoz, ez azonban nem jelenti, hogy ne lenne vele tapasztalata a havon, ugyanis karácsony előtt éppen Svédországban tesztelte a Focust.
A tavaly taroló Sebastien Loeb is megnyerte már egyszer ezt a versenyt, igaz, tavaly ez volt az egyetlen futam, amelyen technikai hiba miatt búcsúzni kényszerült. A mezőny világbajnokai közül nem szóltunk még Petter Solbergről, aki a Svéd Rali legfrissebb győztese – és aki az idén nem titkoltan arra vágyik, hogy visszaülhessen a rali-vb trónjára. Segítene ebben, ha nyerne a heves havason…
Svéd Rali, a vb, 2. versenye, Karlstad A program. Össztáv: 1441.16 km (ebből gyorsasági szakasz: 349.02 km). Péntek: 6 gyorsasági szakasz (131.04 km). Szombat: 7 (127.80 km). Vasárnap: 6 (90.18 km) A vb állása 1 verseny után. Pilóták: 1. Marcus Grönholm (finn, Ford Focus WRC) 10 pont, 2. Loeb (francia, Citroën Xsara WRC) 8, 3. Gardemeister (finn, Peugeot 307 WRC) 6. Gyártók: 1. Ford 14, 2. Kronos Citroën 11, 3. OMV Peugeot Norway 6