Újabb áldozatot követelt a világ leghíresebb tereprali-versenye, a Dakar-rali. A kilencedik szakaszon, Mauritánia területén ma kora délután az ausztrál a motorkerékpárosok között induló Andy Caldecott olyan szerencsétlenül esett el KTM-jével, hogy a helyszínen azonnal életét veszítette.
"Déli 12 óra 57 perckor kaptuk a hírt Andy Caldecott haláláról, aki a mai szakasz kettőszázötvenedik kilométerénél esett el – jelentette be a szomorú hírt Etienne Lavigne versenyigazgató. – Azonnal meghalt. A balesetéről 12 óra 31-kor értesültünk, a helikopter pedig 12 óra 55-kor érkezett a helyszínre, de 12 óra 57-kor már csak a halálát jelentették."
Később kiderült, hogy a pilóta abba halt bele, hogy az egyik felső gerinccsigolyája hatalmas ütést kapott, amitől eltörött.
A versenyigazgató közlése szerint rendkívül gyors részen haladt, azonban a megengedett legnagyobb sebességet nem lépte túl.
Andy Caldecott a huszonharmadik versenyző a Dakar-rali 28 éves történetében, aki meghalt. A 2005-ös versenyen az olasz Fabrizio Meoni és a spanyol Juan Manuel Perez vesztette életét.
Andy Caldecott egy szakaszon győzött, január 2-án a Nador és er-Rachidia közötti 314 kilométeres részen volt a leggyorsabb. Az ausztrál pályafutása során négy szakaszgyőzelmet aratott a Dakaron. Negyvenegy esztendősen érte a halál.
A HARMADIK DAKAR-RALI VÉGZETESNEK BIZONYULT
Andy Caldecott az ausztráliai Keithben született 1964. augusztus 10-én. Az Ausztrál Safari elnevezésű tereprali-versenyt négyszer nyerte meg (2000–2003), 2003-ban a világ harmadik legjobb motorkerékpár-versenyzőjének választották.
A Dakaron először 2004-ben indult, köszönhetően a családjai, a barátai és a szomszédai által létrehozott alapítványnak. A teljesítménye pozitív meglepetés volt sokak számára, hiszen az első Dakarján már szakaszt tudott nyerni. A következő napon eltörte a bokáját, és feladta a versenyt.
2005-ben Caldecott két szakaszt is megnyert, ő lett a második ausztrál, akinek ez sikerült. Az összetettben az előkelő hatodik helyen zárt, ami még jobb is lehetett volna, ha a nyolcadik napon nem kap 17 perces büntetést, amellyel leszakadt az élmezőnytől.
A 2006-os Dakarra nem talált szponzort, de aztán végül a sérült Jordi Duran helyére mégis leszerződtette a Repsol KTM csapat.
28. DAKAR-RALI
A VERSENY ÚTVONALA ÉS IDŐTERVE: Dátum | Start/cél | Gyors. | Össz. | Győztes/ autó | Gy/ motor |
12. 31. | Lisszabon/Portimáo | 83 km | 370 km | Sainz | Despres |
01. 01. | Portimáo/Málaga | 115 km | 567 km | Sainz | Faria |
01. 02. | Nador/Er Rachidia | 314 km | 672 km | Schlesser | Caldecott |
01. 03. | Er Rachidia/ Ouarzazate | 386 km | 639 km | Sainz | Esteve Puyol |
01. 04. | Ouarzazate/Tan Tan | 350 km | 819 km | Peterhansel | Despres |
01. 05. | Tan Tan/Zouérat | 444 km | 792 km | Magnaldi | De Gavardo |
01. 06. | Zouérat/Atâr | 499 km | 521 km | Peterhansel | De Gavardo |
01. 07. | Atâr/Nouakchott | 508 km | 568 km | Magnaldi | Casteu |
01. 08. | Pihenőnap - Nouakchott |
01. 09. | Nouakchott/Kiffa | 599 km | 874 km | Peterhansel | Despres |
01. 10. | Kiffa/Kayes | 283 km | 333 km | ? | ? |
01. 11. | Kayes/Bamako | 231 km | 705 km | ? | ? |
01. 12. | Bamako/Labé | 368 km | 872 km | ? | ? |
01. 13. | Labé/Tambacounda | 348 km | 567 km | ? | ? |
01. 14. | Tambacounda/Dakar | 254 km | 634 km | ? | ? |
01. 15. | Dakar/Dakar | 31 km | 110 km | ? | ? |
Össz. | | 1 541 km | 2 689 km | ? | ? |