Marc Coma a gyári KTM-csapat egyik legnagyobb reménysége a szakemberek úgy tartják, ő lehet az, aki felveszi a versenyt a címvédő Cyril Despres-vel, ő lehet az, aki izgalmassá teszi a küzdelmet. Nos, a langaléta spanyol minden jel szerint erre is készül, bár szerénysége nem engedi, hogy esélyesnek nevezze magát, magabiztos viselkedése és széles mosolya nyilvánvalóvá teszi, hogy igenis favoritnak számít.
Marc Coma a tavalyi versenyen is megtapasztalta, milyen kemény munka a sivatagban motort szerelni
Marc Coma a tavalyi versenyen is megtapasztalta, milyen kemény munka a sivatagban motort szerelni
– Remek éve volt, Világkupa-futamokat nyert, de a Dakar azért egészen más. Több mint két hétig tart, hosszabb szakaszokkal, mint a Világkupa-viadalok. Mit vár a versenytől? – Maga aztán nem vacakol! – mondta Marc Coma. – Rögtön bele a közepébe? Mondjam meg, hogy hányadik akarok lenni?
– Nyilván győzni szeretne… – Nyilván, hiszen mindenki azért rajtol a Dakaron, hogy nyerjen – ki több, ki kevesebb eséllyel.
– Ön az előbbi kategóriába tartozik, sokan gondolják, hogy ennek a versenynek az egyik favoritja. – Örülök, ha így van, és persze szeretnék is jól szerepelni, de ez az a verseny, amelynek a végeredményére butaság tippelni, amikor még el sem kezdődött. A Dakaron bármi megtörténhet. Az is, hogy korábban esélytelennek hitt versenyzők kitörnek az ismeretlenségből, és az is, hogy az esélyesek buknak. Ezért nem szeretek jósolgatni.
– Az azért okot adhat a bizakodásra, hogy az idén eddig minden a legnagyobb rendben volt a csapat háza táján. – Igen, én is úgy érzem, hogy a jó úton haladunk. A motoron tavaly óta szinte semmit sem változtattunk, mert úgy gondoltuk, elég megbízható és elég gyors.
– Ki lehet a legnagyobb ellenfele a versenyen? – Cyril Despres – természetesen. Ő a bajnok, ő a "motoros" a versenyen. De szerintem a KTM-nél most többen is esélyesek a győzelemre, sőt a Yamaha is elég gyors lehet ahhoz, hogy egy-egy szakaszon meglepjen minket.
– Mit szól az új szabályokhoz, a biztonsági intézkedésekhez, ahhoz, hogy százötven kilométeres óránkénti sebességet maximáltak a motorosok számára? – Alapvetően semmi bajom sincs vele, egyetértek azzal, hogy a balesetek megelőzése érdekében kellett hozni bizonyos döntéseket. Az egyetlen problémám az, hogy nincs olyan szerkezet a motoromon, amely jelzi, ha százötven fölé megy a mutató. Ami azt jelenti, hogy végig figyelnem kell a sebességmérőt. Gondoljon csak bele: húzni kell a gázt, nézni a térképet, hogy el ne tévedjek, a GPS-t, hogy érintsem a szükséges pontokat, és még a sebességmérőt is… Ez néha kicsit soknak tűnik.
– Olyan szerkezet kellene, mint a Formula–1-ben, amely jelzi, amikor az autó a boxutcában gyorsabban megy a kelleténél. – No igen, de nincs.
– Ez lehetne a titkos fegyver. Tényleg van valami, amiben ön jobb, mint a vetélytársak, amit bevethet ellenük? – Lát nálam bármilyen fegyvert? – mosolygott, de már indult is, mivel a motorjára éppen különböző matricákat próbáltak felragasztani, és ő akarta megmondani, hogy melyiket hová tegyék.