Hogy milyen volt 2005? Sikeres, netán sikertelen? Az attól függ, melyik sportágat nézzük. Sorozatunkban 22 sportág kerül górcső alá, amelynek során megválasztjuk az év legjobbját (legjobbjait).
DPPI
Talmácsi Gábor gyôzni tudott Mugellóban, Assenben és Dohában ? végül a bronzérmet akasztották a nyakába
DPPI
Talmácsi Gábor gyôzni tudott Mugellóban, Assenben és Dohában ? végül a bronzérmet akasztották a nyakába
A gyorsasági motoros világbajnokság számunkra kétségtelenül a magyarok miatt volt érdekes. Hiába szerezte meg a sportág fenegyerekének számító Valentino Rossi a hetedik világbajnoki címét a MotoGP géposztályban, hiába brillírozott a spanyolok kedvence, Daniel Pedrosa a 250 köbcentisek között, Magyarországon mindenkit az érdekelt, hogyan teljesít Talmácsi Gábor a nyolcadliteresek mezőnyében. Már akkor sejteni lehetett, hogy "név szerint keresgéli" őt a siker, amikor tavaly év végén a KTM-hez igazolt. Az osztrák csapat ugyanis hihetetlen energiákat mozgatott meg annak érdekében, hogy ne csak a Dakar-rali legyen hangos a nevétől. Egy "próbaév" után a KTM az idén már győzelmeket akart, és ezt Talmácsitól, illetve csapattársától, Mika Kalliótól várta. A finn lépéselőnyben volt, hiszen ő egy évet már eltöltött az osztrákoknál, ismerte a motort, a csapatot. Ám nem kellett sok idő, hogy Talma felzárkózzon. Egészen pontosan az ötödik nagydíjig kellett várni.
Pedig még a legelvakultabb rajongók sem gondolták, hogy éppen a mugellói aszfaltcsík lesz az, amelyen a magyar versenyző először ünnepelhet a dobogó legfelső fokán. Az utolsó kanyarban bemutatott egy parádés előzést, és felzárkózott a harmadik helyre. Már mindenki ünnepelte a bronzot, amikor váratlanul az előtte haladó vetélytársai nagyot estek. Még szerencse, hogy meglepetésében nem engedte el a gázkart… Így született az első győzelem, és nem sokkal (pontosan két versennyel) később megvolt a második is – immár vitathatatlanul, megérdemelten, méghozzá Assenben, a motorozás szentélyében.
Akkor minden álomszerűnek tűnt, vezette a világbajnoki pontversenyt, abszolút esélyessé lépett elő. Aztán jött néhány szerencsétlen esés (a legfájóbb talán a brit viadalon történt, roppant kedvező pozícióból), de még éltek a remények. És jött Katar, ahol az utolsó métereken megelőzte a vb-címre akkor már esélyesebb csapattársát. A harmadik győzelmét aratta, ám nem tudott felhőtlenül örülni, a KTM vezetői ugyanis megharagudtak rá. Sokan vitatják, jól tette-e, az azonban tény, hogy a világbajnokságon a 125 köbcentis kategóriáról az utóbbi tíz évben nem beszéltek annyit, mint ennek az előzésnek a kapcsán. És Talmácsi azt mondja, ha megint ott lenne, megint előzne… Az év végi díjkiosztón a bronzérmet akasztották a nyakába, és hihetetlenül büszke rá.