Janika bajnokként tért vissza

Vágólapra másolva!
2005.12.26. 23:58
Címkék
A világbajnoki sorozatok közül a Formula1-ben Michael Schumachert letaszították trónjáról, és két ifjú titán, Fernando Alonso, valamint Kimi Räikkönen küzdött a világbajnoki címért  a csata a spanyol pilóta és a Renault győzelmével ért véget. Eközben a rali-világbajnokságon Sebastien Loeb olyan szinten iskolázta le a mezőnyt, hogy a végén már csak az volt a kérdés, vajon hány világbajnoki futamgyőzelmet arat az évadban (a rekordot jelentő hat sikert már körülbelül az idény felénél elérte). Végül tíznél állt meg.
Ifjabb Tóth János egy év kihagyás után, újdonsült navigátorával, Bahor Beával az évadzáró viadalon harcolta ki a bajnoki címért járó trófeát
Ifjabb Tóth János egy év kihagyás után, újdonsült navigátorával, Bahor Beával az évadzáró viadalon harcolta ki a bajnoki címért járó trófeát
Fotó: www.mediafoto.hu
Ifjabb Tóth János egy év kihagyás után, újdonsült navigátorával, Bahor Beával az évadzáró viadalon harcolta ki a bajnoki címért járó trófeát
Ifjabb Tóth János egy év kihagyás után, újdonsült navigátorával, Bahor Beával az évadzáró viadalon harcolta ki a bajnoki címért járó trófeát
Ifjabb Tóth János egy év kihagyás után, újdonsült navigátorával, Bahor Beával az évadzáró viadalon harcolta ki a bajnoki címért járó trófeát
Fotó: www.mediafoto.hu
Ifjabb Tóth János egy év kihagyás után, újdonsült navigátorával, Bahor Beával az évadzáró viadalon harcolta ki a bajnoki címért járó trófeát

S hogy mi miért összpontosítunk visszapillantónkban mégis a rali magyar bajnokság küzdelmeire? Azért, mert Magyarországon az autósportnak ez a szakága mozgatta meg a legtöbb embert, itt fokozódott szinte az elviselhetetlenségig a feszültség. Az idényzáró Zemplén-ralira négy pilóta érkezett bajnoki reményekkel, és esetükben nem csupán matematikai esélyekről beszélünk.

Benik Balázs, ifjabb Tóth János, Turi Tamás és Spitzmüller Csaba – közülük előbbi három korábban volt már abszolút bajnok, Spitzmüller azonban újonc a kategóriában, az N-csoportból érkezett, ott viszont veretlenül nyerte meg a bajnokságot egy évvel korábban. Szóval parádés mezőny és parádés küzdelmek (már az idény második felében jártunk, amikor valakinek – történetesen éppen Spitzmüllernek – először sikerült dupláznia).

A küzdelem gyakorlatilag az utolsó gyorsasági szakaszig nyílt volt. A célban ott tolongott a csapattagok apraja-nagyja, a szurkolókról már nem is beszélve. A versenyzők természetesen megálltak a célvonal után, és várták a többieket, hiszen az eredmény csak akkor biztos, ha már mindenki végigment a pályán. Ilyenkor őrjítően hosszúnak tűnik a két perc (ilyen időközönként rajtolnak az aranylicencesek), de csak eltelt az idő, és a viadalon az első pillanattól kezdve vezető ifjabb Tóth János, Bahor Bea kettős pezsgőzhetett.

Az egy év kihagyás után (anyagi okok miatt nem tudott versenyezni 2004-ben) visszatérő "Janikának" ez volt a hetedik abszolút elsősége, új navigátorának, Bahor Beának viszont az első. És a jobb oldali ülést elfoglaló csinos hölgy történelmet is írt: ő az első nő, akit abszolút ralibajnokká koronáztak.
S hogy lehet-e ezt még fokozni?

Nos, azzal biztosan lehetne, ha a Peugeot jövőre Magyarországra tudna hozni egy 307 World Rally Cart. Az ugyanis egyrészt biztosan óriási érdeklődést váltana ki a szurkolókból, másrészt újabb kihívást jelentene az immár hétszeres bajnoknak.
---- A ---- &
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik