A világbajnoki sorozatok közül a Formula1-ben Michael Schumachert letaszították trónjáról, és két ifjú titán, Fernando Alonso, valamint Kimi Räikkönen küzdött a világbajnoki címért a csata a spanyol pilóta és a Renault győzelmével ért véget. Eközben a rali-világbajnokságon Sebastien Loeb olyan szinten iskolázta le a mezőnyt, hogy a végén már csak az volt a kérdés, vajon hány világbajnoki futamgyőzelmet arat az évadban (a rekordot jelentő hat sikert már körülbelül az idény felénél elérte). Végül tíznél állt meg.
Fotó: www.mediafoto.hu
Ifjabb Tóth János egy év kihagyás után, újdonsült navigátorával, Bahor Beával az évadzáró viadalon harcolta ki a bajnoki címért járó trófeát
Fotó: www.mediafoto.hu
Ifjabb Tóth János egy év kihagyás után, újdonsült navigátorával, Bahor Beával az évadzáró viadalon harcolta ki a bajnoki címért járó trófeát
S hogy mi miért összpontosítunk visszapillantónkban mégis a rali magyar bajnokság küzdelmeire? Azért, mert Magyarországon az autósportnak ez a szakága mozgatta meg a legtöbb embert, itt fokozódott szinte az elviselhetetlenségig a feszültség. Az idényzáró Zemplén-ralira négy pilóta érkezett bajnoki reményekkel, és esetükben nem csupán matematikai esélyekről beszélünk.
Benik Balázs, ifjabb Tóth János, Turi Tamás és Spitzmüller Csaba – közülük előbbi három korábban volt már abszolút bajnok, Spitzmüller azonban újonc a kategóriában, az N-csoportból érkezett, ott viszont veretlenül nyerte meg a bajnokságot egy évvel korábban. Szóval parádés mezőny és parádés küzdelmek (már az idény második felében jártunk, amikor valakinek – történetesen éppen Spitzmüllernek – először sikerült dupláznia).
A küzdelem gyakorlatilag az utolsó gyorsasági szakaszig nyílt volt. A célban ott tolongott a csapattagok apraja-nagyja, a szurkolókról már nem is beszélve. A versenyzők természetesen megálltak a célvonal után, és várták a többieket, hiszen az eredmény csak akkor biztos, ha már mindenki végigment a pályán. Ilyenkor őrjítően hosszúnak tűnik a két perc (ilyen időközönként rajtolnak az aranylicencesek), de csak eltelt az idő, és a viadalon az első pillanattól kezdve vezető ifjabb Tóth János, Bahor Bea kettős pezsgőzhetett.
Az egy év kihagyás után (anyagi okok miatt nem tudott versenyezni 2004-ben) visszatérő "Janikának" ez volt a hetedik abszolút elsősége, új navigátorának, Bahor Beának viszont az első. És a jobb oldali ülést elfoglaló csinos hölgy történelmet is írt: ő az első nő, akit abszolút ralibajnokká koronáztak. S hogy lehet-e ezt még fokozni?
Nos, azzal biztosan lehetne, ha a Peugeot jövőre Magyarországra tudna hozni egy 307 World Rally Cart. Az ugyanis egyrészt biztosan óriási érdeklődést váltana ki a szurkolókból, másrészt újabb kihívást jelentene az immár hétszeres bajnoknak. ---- A ---- &