Flavio Briatore menedzser és Renault-csapatfőnök elárulta: semmi köze nem volt Fernando Alonso McLarenhez szerződéséhez. Nem mondhatott mást, ennek ellenkezője ugyanis rossz fényt vetne rá.
Flavio Briatore (balra) azt mondja, nem vett részt Fernando Alonso és a McLaren tárgyalássorozatában
Flavio Briatore (balra) azt mondja, nem vett részt Fernando Alonso és a McLaren tárgyalássorozatában
Miután hétfőn bejelentették, hogy Fernando Alonso a 2006-os idény után elhagyja a Renault-istállót, és a McLarenhez szerződik, felvetődött a kérdés: hogy volt képes Flavio Briatore, Alonso menedzsere belemenni a tárgyalásba, és ezzel keresztbe tenni saját csapatának? Bár jelenlegi szerződése értelmében 2006 után ő is távozik a Renault-tól, ez mégsem vallana tisztességes ügyintézésre. Ha nem Briatore a hunyó, akkor a Renault számára blamázs, hogy képtelen volt tartani a McLaren által ajánlott fizetést, vagy ha tartotta is, Alonso mégis a wokingiak mellett döntött.
Helyzetét mentendő Briatore közölte, neki semmi köze nem volt Alonso elszerződéséhez, a pilóta ugyanis kihagyta őt a tárgyalásokból. A magyarázat szerint Alonso Briatoréval kötött menedzseri megállapodása a végéhez közeledik, és a spanyolnak már joga van ahhoz, hogy még az ilyen fontos kérdésekben is egyedül döntsön. "Egyáltalán nem folytam bele a megbeszélésekbe, Fernando teljesen egyedül döntött, és vállalta, hogy végigviszi a tárgyalásokat. Ő tartotta a kapcsolatot a McLarennel, még csak a véleményemet sem kérte ki" – állítja Briatore.
Egyes források szerint az olasz üzletember a nyilatkozatával ellentétben igenis azt tanácsolta Alonsónak, hogy menjen, mert pontosan ismeri a Renault legfelső vezetőinek terveit. Azaz nem elképzelhetetlen, hogy a gyár, amely az idén megszerzett két vb-címmel a csúcsra ért, 2006 után kivonja csapatát a Formula–1-ből, és legfeljebb motorszállítóként marad.
A cég ugyanis a szenvedélyből versenyző McLarennel, Ferrarival vagy Williamsszel szemben üzleti vállalkozásnak tekinti az F1-et, és a sikert arra használja fel, hogy növelje eladott utcai autói számát. Carlos Ghosn igazgató ezt nem is titkolta a Renault idényzáró rendezvényén.
"Reklámkampányainkat a Formula–1-es siker köré építjük, a vásárlóinkat meg kell győznünk arról, hogy nyerő csapathoz tartoznak. Tudniuk kell, hogy ugyanazokat a technikai feltételeket kapják, mint amilyeneknek köszönhetően megszereztük a világbajnoki címeket" – mondta Ghosn.
Ha a remekül kiaknázott reklámlehetőség ellenére elmarad a robbanásszerű piaci előrelépés, vagy 2006-ban drasztikusan visszaesik az istálló, Ghosn le is fújhatja a drága F1-es programot. Ennek esélyét növeli, hogy az egyik legfontosabb szakmai partnere, az ugyancsak francia Michelin is akkor távozik a Formula–1-ből. Franciaországban tehát jelenleg nem az a legfontosabb kérdés, ki helyettesítse Alonsót, hanem hogy egyáltalán induljon-e az istálló 2007-ben.
Sajtóvisszhang
Spanyolország L'Équipe: A Renault nem lépheti át anyagi korlátait, a McLaren viszont megengedhette magának, hogy elcsábítsa Alonsót. Briatore kettős játékot játszott. Le Figaro: A Renault világbajnokot csinált Alonsóból, aki elhagyta őt.
Franciaország L'Équipe: A Renault nem lépheti át anyagi korlátait, a McLaren viszont megengedhette magának, hogy elcsábítsa Alonsót. Briatore kettős játékot játszott. Le Figaro: A Renault világbajnokot csinált Alonsóból, aki elhagyta őt.
Németország Frankfurter Allgemeine Zeitung: Alonso aláírásával azt üzente, hogy nem a Renault-é a jövő. Bild: A német szurkolóknak le kell mondaniuk arról, hogy Michael Schumacher a McLarenhez szerződik. Der Spiegel: Alonso 20 millió euróért írt alá a McLarenhez.
Olaszország La Gazzetta dello Sport: Alonso sokkolja az F1-et, a döntéséről sokat vitáznak majd. Räikkönen sorsáról Schumacher fog dönteni.