A Honda már bizonyított

Vágólapra másolva!
2005.11.25. 01:42
Címkék
Amint felvetődött, hogy Talmácsi Gábor a Honda Scothoz igazol, mindenki azt kérdezte: lehet-e ezzel a csapattal nyerni? És még gyakoribbak e kérdések azóta, mióta egy plusz egy évre aláírták a szerződést.
Ilyen motort lovagolhat meg az új versenyévadban Talmácsi Gábor is
Ilyen motort lovagolhat meg az új versenyévadban Talmácsi Gábor is
Reuters - Scott Wensley
Ilyen motort lovagolhat meg az új versenyévadban Talmácsi Gábor is
Ilyen motort lovagolhat meg az új versenyévadban Talmácsi Gábor is
Ilyen motort lovagolhat meg az új versenyévadban Talmácsi Gábor is
Reuters - Scott Wensley
Ilyen motort lovagolhat meg az új versenyévadban Talmácsi Gábor is

A gyorsasági motoros vb 125 köbcentis kategóriájában az idén bronzérmet nyerő magyar egyelőre nem ismeri jól az istállóját, így a Honda-alakulat bemutatásánál a múltra hagyatkozhatunk.

Az eredmények
Színeiben az olasz Andrea Dovizioso tavaly világbajnokságot nyert, ami azt bizonyítja, hogy az alakulat ütőképes. Az idén Mickael Di Meglio és Fabrizio Lai versenyzett az olaszok Hondájával – előbbi fiatal kora ellenére futamgyőzelmet aratott Törökországban, utóbbinak be kellett érnie dobogós helyezéssel.

A váz
A Honda a legkönnyebben vezethető motor, ráadásul Talmácsi Gábor stílusához passzol is. Persze a szériavázon kívül (az idén szinte mindenki ezt használta, beleértve a világbajnok Thomas Lüthit is) van egy gyári váz, amelyet eddig két pilóta használt – Daniel Pedrosa és Andrea Dovizioso –, ők világbajnokok lettek vele. Talmácsi mindkét vázat szeretné kipróbálni, mert ha kiderülne, hogy tud bánni a gyárival (az sokkal érzékenyebb, sokkal több állítási lehetőség van rajta), abból nagy előnyt kovácsolhatna. Arról nem beszélve, hogy vélhetően a Honda gyár is jobban figyelne rá. A magyar pilóta szerint az ideális váz a széria Honda és a KTM-váz között van – előbbi talán túlságosan is rugalmas, míg utóbbi túl feszes.

A motor
A nyolcadliterben a versenygépek nagyon hasonlóak, csak apró eltérések vannak közöttük – ezek is jobbára a beállításokban. Az ugyanis csak az érem egyik oldala, hogy a motor hány lóerős (ebben nincs túl sok különbség a típusok között), az meg a másik, miként lehet befordulni a géppel a kanyarba, ha a versenyző gázt ad. A gázadással ugyanis a pilóta kontrollálja a hátsó kerék csúszását.

A gumik
A kategória összes versenyzője egyforma Dunlop gumit használ, és már évek óta nem találtak ki nagyobb újdonságokat. Ez a magyarázat, hogy a 125 köbcentis kategóriában nem dőlnek meg évről évre a pályacsúcsok.

A mérnök
Ha annak idején azt írtuk, hogy a KTM-es Harald Bartol a világ egyik legjobb versenymérnöke, akkor ezt kell mondanunk Giancarlo Cecchiniről is. Az olasz szakember 40 éve van a motorsportban, hét vb-cím fűződik a nevéhez (nyert Benellivel, Morbidellivel, Mbával, Sanveneróval, Cagivával és Hondával), jó néhány remek pilótával dolgozott együtt, köztük volt Carlos Checa, Sete Gibernau és Roberto Locatelli. És tavaly az ő hathatós támogatásával lett világbajnok Andrea Dovizioso.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik