Talmácsi Gábor győzelemmel szeretné megszerezni az összetett harmadik helyet, és erre jó esélye van, hiszen pénteken mindöszsze 65 ezreddel maradt le az ideiglenes pole-ról. A bronzcsatában rá veszélyes ellenfelek közül Mattia Pasini előtte végzett, Marco Simoncelli viszont egyelőre csak a kilencedik.
Talmácsi nagyon gyors volt pénteken – a szabadedzésen ugyan akadtak kisebb beállítási problémái, ám a délutáni időmérőre sikerült orvosolni őket, így végig a főszereplők egyike lehetett. A hetedik helyről felzárkózott a másodikra, miközben 1.2 másodpercet faragott az időeredményéből. Talma azonban magabiztos motorozása ellenére nagyon jól tudja, nem lesz könnyű dolga a versenyen – erre utal, hogy az első kvalifikáció után 11 pilóta van egy másodpercen belül. Pasini nagyon jó formában van, a spanyol Julian Simon hazai közönség előtt egyértelműen győzelemre hajt, Thomas Lüthi pedig a világbajnoki címre. A svájci pénteken kizárólag a versenybeállításokkal foglalkozott, és sokkal nyugodtabban motorozott, mint Mika Kallio, a vb-arany másik esélyese.De nézzük, mi újság Talmácsi szerződésével, hiszen az utóbbi napokban ez tartotta izgalomban a szurkolókat. A KTM-től hivatalos állásfoglalás érkezett, amely szerint az osztrák gyár szeretné megtartani a magyar pilótát, de a sorsáról csak Valencia után döntenek (ahhoz képest, hogy eredetileg szombaton lett volna a tárgyalás). Közben folynak a tárgyalások a Kopron Hondával, elkészült az előszerződés, amelyet elvileg ma írnak alá. Ez akkor érvényes, ha a Honda olyan nyilatkozatot kap Talmácsiéktól, amely bizonyítja, hogy a magyarnak többé semmi köze a KTM-hez. A végleges szerződést november 20-ig kell aláírni: a megállapodás egy plusz egy évre szólna, az első évet a 125 köbcentis kategóriában töltené Talmácsi, a másodikat pedig már a 250-es géposztályban. (Utóbbi feltétele, hogy a következő idény végén a legjobbak között végezzen.)A nagyobb kategóriákban kiemelkedő párbajokat láthatott a nagyérdemű Valenciában. A negyedliterben Casey Stoner és Daniel Pedrosa a Törökországban látott csatáját idézte. A két motoros egyelőre igyekszik a hét végi viadallal foglalkozni, miközben a jövőjükről jó néhány pletyka látott napvilágot. A Yamaha egyik főszponzora visszalépett, ezért Stoner valószínűleg nem igazolhat a MotoGP-be, Pedrosának pedig állítólag a Honda egyedi (900 köbcentis, háromhengeres) motort épít jövőre.A MotoGP-ben nem Valentino Rossi – a hétszeres világbajnoknak csak két hetedik hely jutott –, hanem Marco Melandri, Carlos Checa és Sete Gibernau diktálta az iramot. Melandri a törökországi győzelme után továbbra is remek formában van, Checa bizonyítani akarja a Ducatinak, hogy rossz döntés volt elbocsátani őt, Gibernau viszont a Hondánál maradásért küzd. A tét tehát hatalmas, így valószínűleg a csata is az lesz.Valenciai Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 17. futama, Valencia
125 kcm. 1. időmérő edzés: 1. Pasini (olasz, Aprilia) 1:40.469, 2. Talmácsi Gábor (magyar, KTM) 1:40.534, 3. Simon (spanyol, KTM) 1:40.855, …26. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 1:43.112. 250 kcm. 1. időmérő edzés: 1. Stoner (ausztrál, Aprilia) 1:36.143, 2. Pedrosa (spanyol, Honda) 1.36.145, 3. Barbera (spanyol, Honda) 1:36.443. MotoGP. 1. szabadedzés: 1. Checa (spanyol, Ducati) 1:33.837, 2. Gibernau (spanyol, Honda) 1:33.841, 3. Melandri (olasz, Honda) 1:33.884. 2. szabadedzés: 1. Melandri 1:33.464, 2. Checa 1:33.506, 3. Gibernau 1:33.523
Tv: Eurosport, 12.45–16.15 (élő)