Szuzuki főnökként tér vissza

Vágólapra másolva!
2005.11.02. 01:47
Címkék
A Honda és a Toyota után a Szuzuki is megérkezhet a Formula1-be  no nem az autógyár, hanem az egykori versenyző, Szuzuki Aguri, aki a Honda támogatásával szeretné ke-resztüvinni elképzeléseit.
Szuzuki Aguri (jobb szélen) versenyzôként kiváló pilótákkal – balról: Nigel Mansell, Jean Alesi, Heinz-Harald Frentzen, Michael Schumacher, Damon Hill – küzdött, mostantól csapatfônökként teszi majd ugyanezt
Szuzuki Aguri (jobb szélen) versenyzôként kiváló pilótákkal – balról: Nigel Mansell, Jean Alesi, Heinz-Harald Frentzen, Michael Schumacher, Damon Hill – küzdött, mostantól csapatfônökként teszi majd ugyanezt
Szuzuki Aguri (jobb szélen) versenyzôként kiváló pilótákkal – balról: Nigel Mansell, Jean Alesi, Heinz-Harald Frentzen, Michael Schumacher, Damon Hill – küzdött, mostantól csapatfônökként teszi majd ugyanezt
Szuzuki Aguri (jobb szélen) versenyzôként kiváló pilótákkal – balról: Nigel Mansell, Jean Alesi, Heinz-Harald Frentzen, Michael Schumacher, Damon Hill – küzdött, mostantól csapatfônökként teszi majd ugyanezt
Szuzuki Aguri (jobb szélen) versenyzôként kiváló pilótákkal – balról: Nigel Mansell, Jean Alesi, Heinz-Harald Frentzen, Michael Schumacher, Damon Hill – küzdött, mostantól csapatfônökként teszi majd ugyanezt
Szuzuki Aguri (jobb szélen) versenyzôként kiváló pilótákkal – balról: Nigel Mansell, Jean Alesi, Heinz-Harald Frentzen, Michael Schumacher, Damon Hill – küzdött, mostantól csapatfônökként teszi majd ugyanezt

Néhány napja a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) bejelentette, hogy 2008-ig tilos teljes konstrukciót adni másik istállónak, és ezzel veszni látszott a Honda terve, amely szerint második számú csapatot indít. Ám kedden az egykori Formula–1-es pilóta, Szuzuki Aguri sajtótájékoztatón elárulta, hogy benyújtotta 2006-ban indítandó gárdájának terveit az FIA-hoz. December elején eldől, elfogadják-e, és ha igen, valószínűleg 22 tagúra bővül a mezőny.

Ám a keddi információk ellenére rengeteg kérdőjel maradt a Super Aguri-program kapcsán. A pilótajelöltek közül Szato Takuma neve biztos, a második számú versenyzőé nem (szó van Anthony Davidson, Adam Carroll és Macura Koszuke szerződtetéséről is). Az autóépítés is kérdéses: a Hondától (volt BAR-tól) nem kaphat teljes konstrukciót, csak motort, új autó építését pedig már késő elkezdeni. Egyesek szerint a Panoz lehet a megoldás kulcsa, az IRL-ben Szuzukival és a Hondával együttműködő kasztnigyár előállhat valamilyen ötlettel. Szuzuki kiemelte, hogy rengeteg segítséget vár a Hondától, amely valószínűleg anyagilag is támogatja a gárdát – ha nem készül el az autó a Bahreini Nagydíjig, a 46 millió dolláros nevezési kaucióból tizenkettőt elveszít az új csapat.

Ami biztos: Bridgestone gu-mikat kap az istálló, amelynek Tokióban lesz a főhadiszállása, de a versenyzési részleg az 1977 és 2002 között működő Arrows egykori telephelyén, a nagy-britanniai Leafieldben tevékenykedik majd. (A Formula–1-ben éppen az Arrows-istálló 2002-es csődbe menetele előtt állt rajthoz legutóbb 22 autó.) Szuzuki elárulta, hogy már februárban elgondolkodott az F1-es csapat indításán, ám a tervek csak szeptemberben, Szato BAR-tól történő kirúgásakor váltak komollyá.

Szuzuki maga az alsóbb kategóriákban való remeklése után 1988-ban került a Formula–1-be. Nakadzsima Szatorut követően ő lett a második japán, aki rendszeresen szerepelhetett az F1-ben. Megjárta a Lolát, a Larrousse-t, a Footworköt (azaz az Arrowst), a Jordant és a Ligier-t is, mielőtt 1995-ben visszavonult, és saját versenycsapatot alapított. Legjobb eredménye egy harmadik hely volt az 1990-es Japán GP-n, azaz Szato előtt ő volt az egyetlen japán, aki dobogóra állhatott – azon a versenyen Jean Alesi sérülés miatti visszalépése után 25-en rajtoltak, míg négyen nem tudták kvalifikálni magukat a futamra.

Szuzuki sajtótájékoztatója mellett más is történt a Formula–1-ben: a Red Bull véglegesítette a Minardi megvásárlását, és Franz Tostot nevezte ki a Torro Rosso csapatvezetőjévé; a Jordanból Midlanddé alakuló team bejelentette, a holland Christijan Albers szerződtetését; Kimi Räikkönen térdműtéten esett át, emiatt néhány napig kórházban lesz, de az operáció nem befolyásolja felkészülését a 2006-os idényre.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik