Tarolt a francia tinédzser

Vágólapra másolva!
2005.09.24. 05:25
Címkék
Az elmúlt heti japán viadalon látott csillaghullás után a Malajziai Nagydíjon is folytatódott a sztárok gyengélkedése. Noha Sepang Valentino Rossi egyik kedvenc pályája, egyelőre nem megy itt a Doktornak, és hasonló cipőben jár a negyedliteres éllovas, Daniel Pedrosa is. Rossz hír, hogy a KTM-nek is gondjai vannak, és ez kihat Talmácsi Gábor teljesítményére.
A 17 éves szicíliai, Mike Di Meglio megmutatta, hogy jövôre lehet rá számítani (Fotó: Dppi)
A 17 éves szicíliai, Mike Di Meglio megmutatta, hogy jövôre lehet rá számítani (Fotó: Dppi)
A 17 éves szicíliai, Mike Di Meglio megmutatta, hogy jövôre lehet rá számítani (Fotó: Dppi)
A 17 éves szicíliai, Mike Di Meglio megmutatta, hogy jövôre lehet rá számítani (Fotó: Dppi)
A 17 éves szicíliai, Mike Di Meglio megmutatta, hogy jövôre lehet rá számítani (Fotó: Dppi)
A 17 éves szicíliai, Mike Di Meglio megmutatta, hogy jövôre lehet rá számítani (Fotó: Dppi)

Malajziai Nagydíj, a vb 13. futama, Sepang

125 kcm. 1. időmérő: 1. Di Meglio (francia, Honda) 2:15.349, 2. Simoncelli (olasz, Aprilia) 2:15.499, 3. Kojama (japán, Honda) 2:15.712, …7. Talmácsi Gábor (magyar, KTM) 2:16.113, …20. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 2:17.876

250 kcm. 1. időmérő: 1. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 2:08.195, 2. Dovizioso (olasz, Honda) 2:08.949, 3. Stoner (ausztrál, Aprilia) 2:09.029

MotoGP. 1. szabadedzés: 1. Gibernau (spanyol, Honda) 2:03.299, 2. Roberts (amerikai, Suzuki) 2:03.435, 3. Capirossi (olasz, Ducati) 2:03.477. 2. szabadedzés: 1. Roberts (amerikai, Suzuki) 2:15.954, 2. Barros 2:16.192, 3. Nakano (japán, Kawasaki) 2:16.247

Tv: vasárnap 10.50-től felvételről adják a futamot. Eurosport, szombat, 7.15-9.15 (élő), vasárnap, 5.45-8.45 (élő).
Talmácsi Gábor volt pénteken a legjobb KTM-es, ez azonban nem vigasztalja honfitársunkat, hiszen a narancssárga motorok a vártnál sokkal rosszabbul szerepeltek az első edzésnapon. Az osztrák márka - amely 2003-ban második, 2004-ben pedig első helyet szerzett a Malajziai Nagydíjon - eddig szinte az összes idei futamon főszereplő volt az első tréningektől kezdve, ezzel szemben Sepangban háttérbe szorult. Sem a szabadedzésen, sem az időmérőn nem került KTM-es az első sorba.

Talmácsi felgyorsult az időmérőre

Eközben a hondások pokolian gyorsak voltak, Mike Di Megliónak nem volt ellenfele, csapattársa, Fabrizio Lai is rendkívül kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott. Úgy tűnik, Thomas Lüthi, a vb éllovasa is felépült a Japán Nagydíjon elszenvedett váll- és bokasérüléséből. A fenti pilótákon kívül a vb-címért szintén csatázó két apri-liás, Marco Simoncelli és Mattia Pasini is megelőzte Talmát az időmérőn. A magyar ennek ellenére reménykedhet a javulásban, hiszen az időmérőn a szabadedzéshez képest fel tudott gyorsulni, és például a vb-második Kalliót - az állandó futóműgondokkal küszködő finn előbb hatodik, majd tizedik lett - könnyedén utasította maga mögé.
Az új francia motorosgeneráció egyik legtehetségesebb tagjáról, a 17 éves Mike Di Meglióról egyre többet beszélnek. A jelenleg a 250-ben szereplő Équipe de France alakulat, karöltve a francia motorkerékpáros-szövetséggel azon van, hogy 2006-ra olyan csapatot hozzon létre a 125-ben, amely esélyes a világbajnoki cím elhódítására. Ennél a gárdánál a szicíliai származású Di Meglio - aki az idei Brit Nagydíjon szerezte meg karrierje első érmét (második lett) - lenne az első számú pilóta.

Rossi vetélytársai kitűnő formában

Valentino Rossi mindenkinél jobban ismeri a sepangi pályát. Amióta tavaly átszerződött a Yamahához, a mezőnyből ő tesztel a legtöbbet a malajziai pályán, az idei előszezonban háromszor is járt a vb legszélesebb (25 méteres) aszfaltcsíkján, amelyen mindig is nagyon gyors volt. Most viszont nem. Miközben Rossi a sóderágyat is megjárta a Moto GP pénteki edzésnapján, az ellenfelek megvillantották oroszlánkörmeiket, részben a Bridgestone újabb fejlesztésű gumijainak köszönhetően, amelyekkel mind a suzukisok, mind a kawasakisok, mind a ducatisok ütőképesnek tűnnek. A ducatis Loris Capirossi duplázni akar a japán győzelme után, a hondás Sete Gibernau viszont azért hajt, hogy 2006-ra minél jobb szerződést írhasson alá - mondjuk legújabb kérőjével, a spanyol Pons-csapattal. Marco Melandrit is ki kell emelni: néhány nappal a Rossival történt ütközés, a súlyos lábsérülés után nemcsak motorra ült, hanem a második edzésen sokáig a második volt!

De Angelis erőt merített az esésből

A 250-ben Alex De Angelisen látszott, hogy a nem egészen egy hete történtek (az utolsó körben Jorge Lorenzo fellökte őt a második helyért vívott csatában) nemcsak feldühítették, hanem motiválják is. Motegiben kiderült, hogy az Aprilia motorerőben befogta a Hondát - ennek fényében nem meglepetés a San Marinó-i pénteki edzéselsősége. De Angelis malmára hajtja a vizet, hogy a kategória jelenlegi legjobbja, Daniel Pedrosa gyengélkedik: a kétszeres világbajnok a szabadedzésen a 8., az időmérőn a 7. helyen zárt. ---- C ---- &
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik