Még egy murvás verseny

Vágólapra másolva!
2005.07.21. 22:20
Címkék
Nem titok: a raliversenyzők általában jobban szeretik a murvás futamokat az aszfaltosaknál. Ennek oka, hogy "dzsuván" több lehetőség van a korrigálásra, nem feltétlenül jelenti a verseny végét, ha valaki elnéz egy kanyart. Arról meg már nem is beszélve, hogy sokkal látványosabban, szabadabban lehet autózni, amit a közönség is jobban díjaz.
A legutóbbi murvás viadalt, amely az idén eddig az egyetlen volt, Spitzmüller Csaba nyerte meg, aki Veszprémben is esélyes (Fotó: Unger Tamás)
A legutóbbi murvás viadalt, amely az idén eddig az egyetlen volt, Spitzmüller Csaba nyerte meg, aki Veszprémben is esélyes (Fotó: Unger Tamás)
A legutóbbi murvás viadalt, amely az idén eddig az egyetlen volt, Spitzmüller Csaba nyerte meg, aki Veszprémben is esélyes (Fotó: Unger Tamás)
A legutóbbi murvás viadalt, amely az idén eddig az egyetlen volt, Spitzmüller Csaba nyerte meg, aki Veszprémben is esélyes (Fotó: Unger Tamás)
A legutóbbi murvás viadalt, amely az idén eddig az egyetlen volt, Spitzmüller Csaba nyerte meg, aki Veszprémben is esélyes (Fotó: Unger Tamás)
A legutóbbi murvás viadalt, amely az idén eddig az egyetlen volt, Spitzmüller Csaba nyerte meg, aki Veszprémben is esélyes (Fotó: Unger Tamás)

Nos, murvaversenyekből az idén a magyar drukkereknek csak kettő jut: az egyiket néhány héttel ezelőtt rendezték Szombathelyen, a másik ezen a hét végén lesz Veszprémben. A bajnoki sorozat ötödik futamának nehézsége, mivel az első napon csak két rövid szakasz szerepel a programban, a második napon gyakorlatilag annyit kell autózni, mint máskor egy egész versenyen. A párosok reggeltől estig az autóban ülnek, és végig koncentrálni kell. Nem lehet taktikázni, az első nap végi hosszabb pihenő alkalmával nem lehet megbeszélni a másnapi stratégiát. Menet közben kell döntéseket hozni, folyamatosan értékelni, változtatni.

Az eddigi négy versenyen négy különböző győztest avattak, és elképzelhető, hogy most szombaton egy ötödik pilóta nyakába kerül az arany babérkoszorú. Elég, ha csak arra gondolunk, hogy a tavalyi veszprémi csatából Herczig Norbert került ki győztesen, és semmi sem szól az ellen, hogy ezt most is megismételje.

Szólnunk kell néhány szót Spitzmüller Csabáról is, aki szinte "észrevétlenül" szerezte meg pályafutása első abszolút bajnoki futamsikerét, miután Szombathelyen Aschenbrenner Györgyöt kizárták (ő az intézőbizottság határozata alapján nem rajtolhat a hét végén). Nem ünnepelhetett úgy a céldobogón, ahogyan szeretett volna, ezt talán Veszprémben szeretné pótolni, bár a pályák látványa azért óvatosságra int. "Tavaly sérült vállal versenyeztem itt, ezért elővigyázatosabb voltam a megszokottnál - talán ennek köszönhettem az N-csoportban aratott diadalt" - mondta Spitzmüller, aki most is hasonló taktikát szeretne választani. Vele ellentétben Tagai Tamás most egy kicsit talán többet kockáztat majd, hiszen legutóbb néhány másodperccel maradt le a győzelemről. Persze akkor még nem tudta, hogy az első hely a tét (úgy volt, hogy "Asi" nyer), az ezüst és a bronz között pedig nem látott túl sok különbséget.

Az összetett pontversenyben vezető Benik Balázsnak legutóbb nagyon sok gondja volt a technikával, és nagyon szeretne végre egy gondmentes futamot, miközben a hatszoros abszolút bajnok ifjabb Tóth János is szívesen véget vetne már a "csetlés-botlásnak", és három nullás viadal után bizonyítani akar. Márpedig, ha "Janika" ennyire elszánt, akkor az összes riválisnak van félnivalója.

A további World Rally Car-pilóták közül a korábbi kétszeres abszolút bajnok Kiss Ferenc csapata úgy döntött, hogy az idén hátralévő ob-futamokon nem indítja a Hyundait, így ő nem lesz ott a rajtnál, az utóbbi versenyeken rendkívül peches, ám rendkívül biztató részeredményeket produkáló Michna Ottó pedig reméli: végre kijön neki a lépés. A rutinos róka, Vizin László számára továbbra is az a legfontosabb, hogy élvezze a versenyt, csakúgy, mint annak a több tízezer szurkolónak, akit Veszprém környékére várnak ma és holnap…
Kilométerről kilométerre
Időell.HelyszínTáv (km)Első autó
2005. július 22. (péntek)
Gy. 1.Királyszentistván4.013.03
Gy. 2.Királyszentistván4.013.30
CélJutaspuszta14.55
2005. július 23. (szombat)
RajtVeszprém8.00
Gy. 3.Bánta–Hajmáskér22.09.00
Gy. 4.Kislőtér16.09.38
Gy. 5.Királyszentistván–Sóly20.011.10
Gy. 6.Kislőtér10.012.07
Gy. 7.Bánta–Hajmáskér22.014.27
Gy. 8.Kislőtér16.015.05
Gy. 9.Királyszentistván–Sóly20.016.38
CélVeszprém, Tesco-parkoló18.00


Az Agip ob állása 4 futam után
Abszolút sorrend (nem hivatalos): 1. Benik Balázs, Vinoczai Attila/Varga István (OMV Benik Rally Team, Ford Focus WRC) 55 pont, 2. Spitzmüller, Kazár (Pacotti Motorsport, Toyota Corolla WRC) 41, 3. Turi, Kerék I. (Turi Rally Team, Skoda Octavia WRC) 32, 4. Herczig, Tóth I. (Herczig Autósport, Ford Focus WRC) 28, 6. Tagai T., Tagai R. (Intermédia Motorsport, Skoda Octavia WRC) 27, 6. ifj. Tóth J., Bahor (Peugeot-Total-Pirelli Rally Team, Peugeot 206 WRC) és Kiss F., Penderik (Husqvarna Racing, Hyundai Accent WRC) 20-20
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik